09173119959 مشاوره
۸ رفتاری که مردم با توجه به آن‌ها در مورد شما قضاوت می‌کنند

تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1396 ( 1:26:55 )

بازدید : 2537

تحقیقات نشان می‌دهند که مردم برای قضاوت در مورد شخصیت یک فرد به ۸ رفتار او بیشتر توجه می‌کنند. پس بهتر است که شما هم از این رفتارها آگاهی داشته باشید.

مغز  انسان به‌قدری پیچیده است که نمی‌توان آن را به‌راحتی قضاوت کرد. همه‌ی ما در زندگی خود افراد جدیدی ملاقات می‌کنیم و رفتار آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. شاید فکر کنید قضاوت‌های افراد به مکالماتی که بین آن‌ها ردوبدل می‌شود بستگی دارد؛ درصورتی‌که تحقیقات نشان داده‌اند رفتارهای جزئی‌تری مانند زبان بدن و طرز دست دادن آن‌ها است که پایه و اساس قضاوت‌های ما را شکل می‌دهند. شاید جالب باشد بدانید که یک تحقیق در دانشگاه کانزاس رفتارهای شخصیتی افراد مانند برون‌گرایی، درون‌گرایی، ثبات عاطفی، سازگاری و وظیفه‌شناسی را تنها با نگاه کردن به کفشی که پوشیده‌اند پیشگویی کرده است.

رفتارهای ناخودآگاه ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ زیرا بخش جدایی‌ناپذیری از شخصیت ما هستند. اگر هنوز در مورد آن‌ها فکر نکرده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید؛ زیرا ممکن است موقعیت شغلی شما را به خطر بیندازند. در این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۸ رفتاری می‌پردازیم که دیگران بر اساس  آن‌ها در مورد شما قضاوت خواهند کرد.

happy at work

۱- طرز برخورد شما با پیشخدمت و کارکنان پذیرش

طرز برخورد شما با کادر اجرایی به‌قدری اهمیت دارد که بررسی آن تبدیل به یکی از تکنیک‌های سنجش مهارت‌ در مصاحبه‌‌های استخدام شده است. تعامل شما با این افراد هنگام ورود و خروج از ساختمان به مدیران شرکت نشان ‌می‌دهد که شما در حالت کلی چگونه با دیگران برخورد خواهید کرد. اغلب افراد همه‌ی تمرکز خودت را روی برخورد با اشخاص مهم شرکت می‌گذارند و سعی می‌کنند در مقابل آن‌ها بسیار سنجیده و مؤدبانه سخن بگویند. در صورتی که افراد مصاحبه‌کننده به رفتار آن‌ها در بیرون از اتاق مصاحبه توجه بیشتری نشان می‌دهند. زمان ناهار شرکت، یکی دیگر از مواقعی است که رفتار شما با دیگران زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. شما هرچقدر با افرادی که با آن‌ها ناهار می‌خورید مهربان باشید، اگر نتوانید رفتار محبت‌آمیزی با دیگر کارمندان داشته باشید؛ از طرف همان همکاران خود مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.

۲- تعداد دفعات چک کردن تلفن همراه

هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که یک نفر هنگام صحبت کردن با شخص دیگری با تلفن همراه خود سرگرم شود. این کار نشان‌دهنده‌ی عدم احترام و کمبود مهارت‌های شنیداری شما است. اگر منتظر یک تماس مهم هستید، موبایل خود را در دسترس بگذارید؛ اما هر چند لحظه یک‌بار آن را چک نکنید. نتیجه‌ی یک تحقیق نشان می‌دهد که نگاه کردن مداوم به صفحه‌ی تلفن همراه باعث پایین آمدن کمیت و کیفیت تعاملات چهره به چهره‌‌ی شما می‌شود.

biting nails

۳- رفتارهای عصبی

اینکه مدام با ناخن‌هایتان بازی کنید یا به پوست صورت خود دست بزنید، نشان‌دهنده‌ی این است که عصبی هستید و هیچ کنترلی بر رفتار خود ندارید. نتیجه‌ی تحقیق دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که این عادات عصبی، نشان‌دهنده‌ی یک شخصیت کمال‌‌گرا است و افرادی که دارای این مدل شخصیت هستند؛ زمانی که حوصله‌شان سر می‌رود این رفتارها را از خود نشان می‌دهند.

۴- مدت‌زمان فکر کردن پیش از سؤال پرسیدن

آیا تابه‌حال با افرادی هم‌کلام شده‌اید که تمام مدت در مورد خودشان صحبت می‌کنند؟ مدت‌زمانی که یک نفر صبر می‌کند تا پس از آن به شما توجه نشان دهد، یک شاخص خوب برای نشان دادن شخصیت او به شما است. افرادی که مدام در مورد خودشان و با صدای بلند صحبت می‌کنند، افرادی خودشیفته‌ و از نظر شخصیتی «گیرنده» هستند. اما افرادی که فقط سؤال می‌پرسند و کمی از خودشان صحبت می‌کنند، معمولا دارای خلق و خویی آرام و فروتن و از نظر شخصیتی «دهنده» هستند. افرادی که تعادل خوبی میان دادن و گرفتن برقرار می‌کنند، معمولا هم‌صحبت‌های خوبی هستند.

shaking hands

۵- طرز دست دادن

معمولا مردم، ضعیف دست دادن را نشان‌دهنده‌ی رفتار بی‌اشتیاق و کمبود اعتمادبه‌نفس می‌دانند. بر اساس تحقیقی در دانشگاه آلاباما، اگرچه این درست نیست که صلاحیت افراد را از روی طرز دست دادن آن‌ها قضاوت کنید؛ اما از این طریق می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها را به‌درستی حدس بزنید. این تحقیق همچنین نشان داده است که محکم دست دادن نشان‌دهنده‌ی خجالتی و عصبی نبودن یک فرد و همچنین برون‌گرا بودن آن فرد است.

۶- تأخیر در قرار ملاقات

دیر رسیدن سر قرار ملاقات باعث می‌شود مردم فکر کنند که شما برای آن‌ها احترام قائل نیستید و هیچ علاقه‌ای به ملاقات با آن‌ها ندارید. اما برخلاف این برداشت، نتیجه تحقیقات دانشگاه سن‌دیگو نشان داده است که معمولا افرادی به سر قرارهایشان دیر می‌رسند که مشغله‌ی زیادی دارند، بیش از اندازه بی‌خیال هستند یا دارای شخصیت تیپ B هستند. افراد دارای شخصیت تیپ B، معمولا دیرتر از دیگران سر قرار ملاقات ظاهر می‌شوند؛ زیرا گذر زمان را کندتر از ما تجربه می‌کنند. اگر شما هم به چنین موردی برخورد کردید، طرف مقابل را مورد قضاوت قرار ندهید و سعی کنید ابتدا علت این مسئله را جویا شوید

hand writing

۷- نوع دستخط

باورهای کلیشه‌‌ای نادرست زیادی وجود دارند که شخصیت افراد را از روی دستخطشان قضاوت می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌گویند مقدار فشار دادن خودکار روی کاغذ رابطه‌ی مستقیمی با مقدار اضطراب و نگرانی شما دارد، مقدار کج بودن حروف درون‌گرایی و برون‌گرایی شما را نشان می‌دهد و تمیز بودن دستخط نیز مشخص‌کننده‌ی مرتب بودن شما در تمام امور زندگی است. در صورتی که دستخط و شخصیت افراد هیچ ارتباطی با هم ندارند. اگر شما هم نامه‌ی اداری مهمی دارید که باید بنویسید، بهتر است آن را تایپ کنید تا مورد قضاوت نادرست قرار نگیرید.

۸- ارتباط چشمی

تعادل، کلید اصلی یک رابطه‌ی چشمی تأثیرگذار است. نگاه کردن به چشم‌های طرف مقابل هنگام صحبت کردن بسیار مهم است؛ اما اگر بیش از اندازه باشد، حالتی از وحشت در طرف مقابل ایجاد می‌کند. از طرفی نگاه نکردن به چشم‌های شخصی که با او صحبت می‌کنید نیز نشان‌دهنده‌ی بی‌علاقگی یا خجالتی بودن شما است. تحقیقات نشان می‌دهند که چشم در چشم بودن با طرف مقابل، در ۶۰ درصد مدت‌زمان مکالمه یک تعادل خوب است و علاقه و اعتماد شما را به طرف مقابل نشان می‌دهد.

جمع‌بندی

گاهی اوقات اتفاقات کوچک در زندگی تفاوت‌های بزرگی به ‌وجود می‌آورند. بهتر است خودتان را برای آن‌ها آماده کنید تا بتوانید تأثیرگذارتر باشید.

 

منبع: زومیت

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن