09173119959 مشاوره
۵۵ پیشنهاد مفید برای آزادکاری (قسمت اول)

تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1396 ( 1:23:1 )

بازدید : 2932

آزادکاری این روزها با سرعت زیادی در حال همه‌گیر شدن است. شما هم می‌توانید با شناخت مهارت‌هایتان از همین امروز کار خود را آغاز کنید.

این روزها تقاضای آزادکاری از همه‌ی زمان‌ها بیشتر  شده است. بسیاری از مردم در سراسر جهان شغل ثابت خودشان را رها می‌کنند و می‌خواهند با تکیه بر مهارت‌هایی که دارند، درآمد کسب کنند. طبق اعلام سایت CNBC، در ۲۰ سال گذشته تعداد پیمانکاران مستقل حدود ۲۷ درصد نسبت به کارمندان دارای مشاغل ثابت رشد داشته است. مشاغل آزادکاری در مقیاس کوچک بسیار آسان هستند و شما به‌راحتی و از هرجایی با تکیه بر مهارت‌ها و علایق خود می‌توانید کار خودتان را آغاز کنید. در این مقاله‌ی زومیت، ۵۵ مورد از مشاغلی که می‌توانند به صورت آزادکاری انجام شوند، آورده شده‌اند که شما نیز می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

freelance

۱- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی تبدیل به ابزار اصلی برای بازاریابی شده‌اند. پلتفرم‌های جدید با سرعت زیادی ارائه  می‌شوند و پلتفرم‌های قدیمی نیز دائما در حال تغییر هستند. شما به‌عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی آزادکار می‌توانید به شرکت‌ها کمک کنید که از پلتفرم‌های فیسبوک، توییتر، اسنپ‌چت،اینستاگرام و هر پلتفرم دیگری برای اهداف بازاریابی کسب‌و‌کار خود استفاده کنند.

۲- وبلاگ نویسی

بسیاری از وب‌سایت‌های مرتبط با سرگرمی و کسب‌و‌کار به چند نفر احتیاج دارند که به‌طور روزانه برای  آن‌ها محتوا تولید کنند. شما می‌توانید به مرور زمان تبدیل به یک وبلاگ نویس حرفه‌ای شوید و درآمد خوبی از این راه کسب کنید. همچنین می‌توانید وبلاگ یا وب‌سایت‌ خودتان را راه‌اندازی کنید و ترافیک آن را بالا ببرید و بعدازاینکه تعداد بازدید ماهیانه‌ از وب‌سایت‌ شما زیاد شد، می‌توانید آن را به  شرکت‌های متقاضی بفروشید.

۳- آموزش

این روزها چت‌های ویدئویی امکان آموزش آنلاین و آفلاین را به‌صورت آزادکاری مهیا کرده‌اند. شما به راحتی می‌توانید مهارت‌های نویسندگی یا به زبان‌های مختلفی را که بلد هستید، از این طریق به مردم سراسر جهان آموزش دهید و بسته به نوع مهارتی که به دیگران یاد می‌دهید، از آن‌ها پول دریافت کنید.

۴- ترجمه‌ی شفاهی

گاهی اوقات مردم یا شرکت‌ها برای جلسات کاری خود به یک نفر مترجم نیاز دارند که به‌طور هم‌زمان حرف‌های طرف مقابل را برای آن‌ها ترجمه کند. اپلیکیشن‌های مختلفی برای صحبت‌های گروهی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها و از راه دور این کار را برای شرکت‌ها انجام دهید و درآمد کسب کنید.

freelance

۵- نوشتن متن آگهی

نوشتن متن آگهی که جالب باشد و مخاطبین را جذب کند، کار ساده‌ای نیست. اکثر صاحبان کسب‌و‌کار نمی‌دانند از چه جملاتی برای متن آگهی خود باید استفاده کنند. اگر فکر می‌کنید در این امر تخصص دارید، می‌توانید وظیفه‌ی نوشتن شعارهای تبلیغاتی و متون آگهی شرکت‌ها را بر عهده بگیرید.

۶- تدریس خصوصی

نیازی نیست در انجام کاری متخصص باشید تا بتوانید به دیگران برای آموختن آن یاری دهید. دانش‌آموزان و دانشجوها برای درس‌هایی مانند ریاضی و شیمی به یک مربی نیاز دارند تا درس‌ها را  برایشان توضیح دهد. شما می‌توانید در محله‌ای که زندگی می‌کنید یا به صورت آنلاین، آگهی خود را منتشر کنید و تدریس خصوصی انجام دهید.

۷- فروختن عکس

آیا دوربین عکاسی خوبی دارید و به عکاسی علاقه‌مند هستید؟ شما می‌توانید به‌عنوان یک عکاس آزادکار از موضوعات مورد نظر خود عکس بگیرید و در وب‌سایت‌های فروش عکس قرار دهید. اینوب‌سایت‌ در ازای فروش هر عکس مبلغی به شما پرداخت می‌کنند.

۸- سایه نویسی

بسیاری از مردم به دلیل مشغله‌های زیاد یا عدم مهارت‌های کافی نمی‌توانند رزومه‌ی خود را بنویسند. شما می‌توانید به‌عنوان یک سایه نویس به آن‌ها کمک کنید و متون مورد نظرشان را بنویسید. نویسندگی برای دیگران فقط به نوشتن رزومه محدود نمی‌شود بسیاری از افراد برای نوشتن کتاب، مقاله و پست‌های وبلاگ خود نیز به چنین افرادی احتیاج دارند. بسیاری از کارآفرینان با استخدام این افراد، نوشته‌های آن‌ها را با نام خودشان چاپ می‌کنند. اگر مهارت کافی در این زمینه دارید، می‌توانید درآمد خوبی از طریق آن کسب کنید.

freelance

۹- نوشتن برای روزنامه

بسیاری از روزنامه‌ها در زمینه‌ی نویسندگی به‌شدت به کمک احتیاج دارند. فقط کافی است ایده‌ی جالبی برای داستان‌نویسی انتخاب کنید که خوانندگان روزنامه به آن علاقه‌مند باشند.

۱۰- ترجمه

این روزها اقتصاد جهانی بیش از هر زمانی به مترجم احتیاج دارد. اگر زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی، عربی یا دیگر زبان‌های مهم را بلد هستید، می‌توانید از طریق ترجمه‌ی متون مرتبط با کسب‌و‌کار و تجارت درآمد خوبی کسب کنید. معمولا زبان‌هایی که کمتر افرادی آن‌ها را بلد هستند، درخواست بیشتر و درنتیجه درآمد بهتری برای مترجم خواهند داشت.

۱۱- کار حقوقی

نیازی نیست حتما تحصیلات کاملی در رابطه با حقوق داشته باشید. مردم به مفسران حقوقی، منشی و گزارشگران دادگاه احتیاج دارند. حتی اگر دانش کافی برای مشاوره‌ی حقوقی ندارید، می‌توانید به دیگران در سیستم پیچیده‌ی کارهای حقوقی مشورت بدهید.

۱۲- طراحی گرافیک

طراحان گرافیک به شدت مورد درخواست هستند. این روزها افراد به لوگو، اینفوگرافی، عکس کاور و بسیاری موارد دیگر احتیاج دارند. معمولا درخواست‌های آنلاین برای گرافیست‌های آزادکار به‌صورت پروژه‌ای است؛ اما اگر در کار خودتان حرفه‌ای هستید، مطمئن باشید که هیچ‌موقع بی‌کار نخواهید ماند.

freelance

۱۳- دستیار مجازی

اکثر کسب‌و‌کارها برای کارهای اداری خود مانند نظارت بر ایمیل‌ها، فراهم کردن سرویس مشتری‌ها، صدور فاکتور و کارهای ثبت خود به یک دستیار احتیاج دارند. امروزه همه‌ی این کارها می‌توانند از راه دور انجام شوند. شما نیز به‌عنوان یک فرد آزادکار می‌توانید کارهای چند شرکت را به‌طور همزمان انجام دهید.

۱۴- برنامه‌نویسی

اگر برنامه‌نویس‌ها نبودند، ما اکنون به اینترنت دسترسی نداشتیم. اگر با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی دارید، می‌توانید وب‌سایت و اپلیکیشن بسازید و از این طریق درآمد کسب کنید.

۱۵- آهنگسازی

فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به دلیل قوانین مربوط به کپی رایت در استفاده از موسیقی‌های متن خود محدود هستند. بسیاری از آن‌ها ساختن قطعات خود را به موسیقیدانان آزادکار واگذار می‌کنند. اگر آموزش موسیقی دیده‌اید و می‌توانید آهنگسازی کنید، می‌توانید با انجام دادن کاری که دوست دارید درآمد کسب کنید.

۱۶- ویرایش عکس

آیا کار کردن با برنامه‌ی فتوشاپ را بلد هستید؟ پس می‌توانید به‌عنوان یک ویرایشگر آنلاین خدمات  خود را به دیگران عرضه کنید. برنامه‌های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد؛ اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای خریدن این نرم‌افزارها کار خودشان را به افراد ماهر در این زمینه بسپارند.

freelance

۱۷- مشاوره‌ی سفر

اگر اهل مسافرت رفتن هستید و به جاهای زیادی سفر کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهید. این کار را می‌توانید از طریق دادن اطلاعاتی در مورد هتل‌ها و مناطق دیدنی انجام دهید.

۱۸- حسابداری

شما با داشتن اطلاعات کافی در مورد حسابداری به‌راحتی می‌توانید امور مالی افراد را مدیریت کنید. اگر با کارهای مالیاتی آشنایی دارید، می‌توانید پول بیشتری به‌دست آورید. بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک برای رسیدگی به حساب‌های خود به کمک احتیاج دارند و شما می‌توانید به همه‌ی این امور به‌صورت آنلاین رسیدگی کنید.

۱۹- تحقیقات آنلاین

بسیاری از سازمان‌ها برای تحقیقات یا اینفوگرافی‌های خود نیازمند اطلاعات آماری هستند و شما می‌توانید این اطلاعات را برای آن‌ها جمع‌آوری کنید. البته نیازی به نوشتن مطالب از طرف شما نیست، شما فقط کافی است اطلاعات را جمع‌آوری کنید و به آ‌ن‌ها تحویل دهید.

۲۰- ویرایش

این روزها تقاضای کار برای ویراستارها زیاد شده است. شما می‌توانید کتاب، مقاله، تحقیقات و متون خبری را به‌صورت آنلاین ویرایش کنید. می‌توانید کار خود را از طریق آزادکاری آغاز کنید و در آینده در مراکز نشر مشغول به کار شوید.

freelance

۲۱- مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در کسب‌و‌کارها و افزایش ترافیک وب‌سایت‌ها ایفا می‌کنند. این روزها شرکت‌ها از این طریق با مشتری‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند و خدمات خود را به آن‌ها ارائه  می‌دهند. اما انجام دادن این کار به‌طور مداوم می‌تواند ساعت‌ها از وقت روزانه‌ی آن‌ها را بگیرید. در این حالت است که وجود شخصی به‌عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی معنا پیدا می‌کند. شما به‌عنوان یک مدیر شبکه‌ی اجتماعی آزادکار باید به حساب‌های کاربری آن‌ها رسیدگی کنید و با انتشار داستان‌های جذاب به موفقیت کسب‌و‌کار آن‌ها کمک کنید.

۲۲- مشاوره‌ی فروش

اگر توانایی تحلیل بازار داشته باشید و بدانید که مردم این روزها به فکر خرید چه چیزی هستند، می‌توانید با جمع‌آوری اطلاعات لازم به آن‌ها مشاوره بدهید. حتی می‌توانید محصولات شرکت‌های مختلف را به مردم پیشنهاد بدهید و کمیسیون دریافت کنید.

۲۳- تهیه‌ی پادکست

پادکست‌ها چیزی فراتر از یک پست ضبط‌شده هستند که به‌صورت آنلاین پخش می‌شوند. متن آن‌ها باید مشخص باشد و صدای گوینده نیز باید تنظیم و ویرایش شود. شما می‌توانید به‌عنوان یک تهیه‌کننده‌ی پادکست همه‌ی این وظایف را بر عهده بگیرید. این کار را می‌توانید به‌طور همزمان برای چندین وب‌سایت که نیاز به محتوای پادکست دارند، انجام دهید.

۲۴- ویرایش ویدئو

این روزها ویدئو تبدیل به‌ نوعی محتوای محبوب شده است. شما با مهارت‌های ویرایشی و نرم‌افزارهای مخصوص می‌توانید ویدئوی خام دیگران را تبدیل به محتوای مورد نظر آن‌ها کنید.

freelance

۲۵- مدیریت کسب‌و‌کار

بسیاری از سرمایه‌گذارها به ‌دنبال راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار آنلاین هستند؛ اما نمی‌خواهند مدیریت آن را بر عهده داشته باشند. در صورت داشتن تجربه‌ی مدیریت کسب‌و‌کارهای آنلاین، می‌توانید این کار را نیز به‌صورت آزادکاری انجام دهید.

۲۶- تولید محتوای صوتی

کارهای آنلاین زیادی برای تولیدکنندگان محتوای صوتی وجود دارد. از خواندن کتاب برای تهیه‌ی کتاب‌های صوتی گرفته تا خواندن متن تبلیغ یک کسب‌و‌کار برای تهیه‌ی ویدئوی تبلیغاتی. شما می‌توانید همه‌ی خدمات خود را به‌صورت آنلاین از طریق آزادکاری ارائه بدهید و درآمد خوبی کسب کنید.

۲۷- جمع‌کننده‌ی کمک‌‌های مالی

مؤسسات آموزشی غیر دولتی از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی بودجه‌ی مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند. اما گاهی اوقات زمان کافی برای انجام این کار ندارند. شما می‌توانید درخواست‌های آن‌ها را بنویسید و درآمد کسب کنید.

۲۸- مشاوره‌ی بازاریابی

بسیاری از کسب‌و‌کارها امور مربوط به بازاریابی را خودشان انجام می‌دهند؛ اما دانش کافی برای بررسی  تمام جوانب این کار ندارند. افراد آزادکار باتجربه‌ در این زمینه، می‌توانند برای رشد و بهتر شدن درآمد یک کسب‌و‌کار به دیگران مشاوره بدهند.

ادامه دارد...

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن