09173119959 مشاوره
یوتیوب ۳۶۰ درجه

تاریخ انتشار : دوشنبه 17 فروردین 1394

بازدید : 2567

امروز یوتیوب اعلام کرد که از این پس ویدیوهای ۳۶۰ درجه را در سرویس اشتراک ویدیوی خود پشتیبانی خواهد کرد. پیشبینی می‌شود که این ..

امروز یوتیوب اعلام کرد که از این پس ویدیوهای ۳۶۰ درجه را در سرویس اشتراک ویدیوی خود پشتیبانی خواهد کرد. پیشبینی می‌شود که این قابلیت بتواند دوستداران و صاحبان محتواهای واقعیت مجازی را به سمت این شبکه اجتماعی جذب کند.

این سرویس قرار بود ماه گذشته رونمایی شود، ولی امروز پس از گذشته تقریبا دو ماه این سرویس را به شکل محدود راه اندازی کرده است.

مدت زیادی از ورود دوربین‌های ۳۶۰ درجه در بازار نمی‌گذرد و ارائه چنین سرویس‌هایی سبب محبوبیت هر چه بیشتر چنین محتواهایی خواهد شد.

در ویدیوهای ۳۶۰ درجه کاربر قادر است که (در حال پخش ویدیو) هر طرف از صحنه را مشاهده کند. قابلیتی که به عنوان مثال در ویدیوهای ورزشی می‌تواند بر جذابیت و تعامل بیشتر کاربر تأثیر بسیاری داشته باشد. همچنین تماشای این ویدیوها با هدست های واقعیت مجازی بر جذابیت دوچندان این ویدیوها می‌افزاید و کافی است با تنها دور دادن سر، جهات مختلف ویدیو را مشاهده کرد.

استفاده از این قابلیت در مرورگر کروم گوگل نیازی به دستگاه واقعیت مجازی ندارد. کافی است به هنگام مشاهده ویدیو با استفاده از ماوس اسکرول کنید تا جهات دیگر را مشاهده کنید. مشاهده این ویدیوها در اپلیکیشن اندرویدی یوتیوب جذاب‌تر است و با حرکت دادن دستگاه اندرویدی، ویدیو نیز دور می‌خورد.

در ماه گذشته هم یوتیوب به منظور افزایش تعامل کاربران با ویدیوها، قابلیت تغییر زاویه دوربین را برای ویدیوهای پشتیبانی‌کننده اضافه کرده بود. نمونه‌ای از ویدیوهای ۳۶۰ درجه را می‌توانید از این لینک مشاهده کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن