09173119959 مشاوره
۵ نشانه موفقیت که شاید ندانید

تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردین 1396 ( 1:20:36 )

بازدید : 2268

آیا خود را انسان موفقی می‌دانید؟ نشانه‌‌های موفقیت چه هستند؟ برخی نشانه‌های ساده در زندگی، به معنای موفقیت‌های بزرگ هستند.

سال‌ها است که به باوری نادرست در مورد موفقیت چنگ زده‌ایم. در تعریف قدیمی موفقیت، مردم موفق کسانی هستند که شغل‌های خیلی مهم دارند و پول زیادی به دست می‌‌آورند. در گذشته، شما می‌‌توانستید انسان‌های موفق را با لباس‌ها، ماشین‌ها، خانه‌ها و دیگر کالاهای مصرفی تشخیص دهید.

اما اکنون ما دیدگاه دیگری به دست آورده‌ایم:

فرض کنید خانه‌ای بزرگ و شغلی مهم دارید؛ اما در سنین جوانی به سبب حمله‌ی قلبی ناشی از استرس می‌‌میرید. آیا موفق محسوب می‌‌شوید؟

یا فرض کنید که حساب بانکی پرپولی دارید و افرادی در اطرافتان هستند که نیازهای شما را برطرف می‌‌کنند. اما به خاطر آن‌که کار شما، همه چیز شما است، با کودکانتان رابطه‌ای ندارید. آیا موفق هستید؟

بسیاری از مردم پاسخ خواهند داد: «خیر!»

اگر هر یک از پنج نشانه‌ی زیر را در خود می‌‌بینید، آنگاه انسان موفقی محسوب می‌‌شوید؛ فارغ از اینکه شغلی مهم یا متوسط دارید و یا حتی بیکار باشید.

به یاد داشته باشید که موفقیت، چیزهایی که دیگران به شما داده‌اند، مانند عنوان‌ شغلی جذاب، ماشین‌ شرکتی، حقوق زیاد، بودجه‌ سنگین و دفتر بزرگ، نیست. درجات علمی بالاتر، شما را موفق‌تر نمی‌کنند. زندگی در یک شهر بهتر نیز نشانه‌ی موفقیت نیست.

موفقیت واقعی به قدرتی که درون خود می‌‌سازید، مربوط است. قدرتی که نه کسی آن را به شما می‌‌دهد و نه کسی می‌‌تواند آن را بگیرد.

۱. شما موفق هستید اگر در حرفه‌ی خود، تعیین تکلیف کنید. اگر شغلی بزرگ دارید، اما می‌‌ترسید که عقیده‌ی خود را به رئیستان ابراز کنید، چون ممکن است او این عقیده را دوست نداشته باشد، پس هنوز موفق نیستید.

1

۲. اگر بدانید چگونه می‌‌توانید به موفقیت کارفرما یا مشتری خود کمک کنید، آنگاه موفق محسوب می‌‌شوید. اما اگر این دیگران هستند که به شما می‌‌گویند در حرفه‌ی خود چه کنید، هنوز موفق نشده‌اید.

۳.  وقتی می‌دانید چه هنگام صحبت کنید و شاکله و محتوای کلام خود را می‌‌دانید، موفق هستید. اما اگر در محیط کاری، وقتی شخصی با اعتماد به نفس بیشتر حرف می‌‌زند، شما سکوت می‌‌کنید؛ هنوز موفق نیستید.

۴. وقتی به خود اجازه می‌‌دهید که بی هیچ محدودیتی رؤیاپردازی کنید، موفق هستید. وقتی تصوری از زندگی خود دارید و به‌سوی آن قدم برمی‌دارید -مهم نیست که قدم‌ها کوچک باشند یا رسیدن به این دیدگاه چقدر طول بکشد- موفق محسوب می‌‌شوید.

4

۵. اگر اشخاصی در اطراف شما هستند که آن‌ها را دوست دارید و به آن‌ها عشق می‌‌ورزید و این احساس متقابل است، موفق هستید. اگر شغلی را از دست بدهید، می‌‌توانید شغل دیگری به دست بیاورید. وضعیت حرفه‌ی شما در هر لحظه، خیلی مهم نیست. این وضعیت ذهنی، باورتان به خودتان و اشتیاقتان برای زندگی است که اهمیت دارد.

lo

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن