09173119959 مشاوره
راهکار های تولید محتوای جذاب برای موضوعات خسته کننده و مثال تولید محتوا برای حوزه خودرو

تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 ( 15:43:53 )

بازدید : 2208

راهکار های تولید محتوای جذاب برای موضوعات خسته کننده! + مثال تولید محتوا برای حوزه خودروتوسط کتایون صائب2020/02/04VIRLAN, تولید محتوا تولید محتوای جذاب همانطور که میدانید یکی از موضوعات مهم در جذب مخاطب، تولید محتوای جذاب است. اما آیا می توان برای صنایعی با موضوعات نه چندان جذاب یا حتی خسته کننده ای (مانند حقوق) نیز مطالبی جذاب نوشت؟ این یک سوال متداول در تالارهای گفتگو است و سوال درستی است،

همانطور که میدانید یکی از موضوعات مهم در جذب مخاطب، تولید محتوای جذاب است. اما آیا می توان برای صنایعی با موضوعات نه چندان جذاب یا حتی خسته کننده ای (مانند حقوق) نیز مطالبی جذاب نوشت؟ این یک سوال متداول در تالارهای گفتگو است و سوال درستی است، چرا که اگر مطمئن نباشید که بازاریابی محتوا به بهبود فعالیت شما کمک کند، در سرمایه گذاری در این استراتژی مردد خواهید شد.

آموزش تولید محتوا
در پاسخ به این سوال که آیا می توان برای صنایع خسته کننده نیز مطلب جذاب تولید کرد یا خیر، پاسخ این است که در کوتاه مدت می توان چنین کاری کرد، اما انجام این کار در بلند مدت نیاز به توضیح بیشتری دارد.

برای شروع، باید به این سوال ها فکر کنید:

چگونه می توانید برای صنایع غیر جداب و خسته کننده، ایده پردازی کنید؟
چقدر تولید محتوای با کیفیت خوب و با ارزش برای صنایع خسته کننده، برای شما راحت است؟
با چه کسانی کار می کنید؟
بیایید فکر کنیم که شما برای یک تولید کننده قطعات خودرو کار می کنید و می خواهید محتوای قانع کننده، برای فروش این قطعات تولید کنید.

داشتن ایده خوب، کلید شروع این فرآیند است.

اول، با توجه به منابعی که در اختیار دارید، باید مشخص کنید که برای تولید محتوای سایت بصورت جذاب، قابلیت تولید چه سبک مطالبی را دارید. این کار می تواند از طریق مصاحبه، یا آنالیز داده های مختلف یا حتی داده های داخلی شرکت صورت گیرد.

اگر که اطلاعاتی ندارید، از تیم تولید محتوا یا بازاریابی محتوا بخواهید که:

  • بررسی کنند که مخاطبان شما با چه روشهایی آشنا هستند.
  • تحقیق کنند که چه روش های دیگری وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.
  • مشخص کنید که که کدام یک از انواع محتوا می تواند به شما در ایده پردازی کمک کند.
  • به متدولوژی ها و داده ها و اطلاعات جدید، دقت کنید.

اگر قرار است که از محتوای خود استفاده تبلغاتی کنید، لازم است چیزی بنویسید که برای خبرنگاران جدید باشد، در غیر این صورت، هیچکدام به محتوای شما توجهی نخواهند کرد.

تولید محتوای جذاب

چه چیزی سبب برانگیخته شدن احساسات می شود؟
زمانی که از نوع تولید محتوا مطلع شدید، به شما چارچوبی می دهد که حالا در این مرحله بایستی با توجه به این چارچوب، مباحث عمومی که خود شما نسبت به آنها احساس عاطفی پیدا می کنید، مشخص کنید.

این کار به شما در ایده پروری کمک زیادی می کند و از طریق این ایده های می توانید به نوشتن مطالب جذاب بپردازید. به عنوان مثال، در مورد فروشنده قطعات خودرو، این سوالات ممکن است به ذهن شما بیاید:

از کجا باید مطمئن شوم که دارم معامله خوبی می کنم و در مکانیکی کلاه سرم نمی رود؟
از کجا باید بدانم قطعه ای که دارم می خرم، قطعه مناسبی است و زود خراب نمی شود؟
آیا تعویض این قطعه در امنیت رانندگی من تاثیری دارد؟
در زمان تعمیر خودرو، چه اشتباهاتی ممکن است انجام دهم؟
یک متخصص، چطور می تواند به من کمک کند تا پولم را دور نریزم؟
آیا تعویض یک قطعه تاثیری در نحوه رانندگی من دارد؟
زمانی که با این سوالهایی واقعی، که برای هر انسانی ممکن است پیش آید، روبرو می شوید و سعی می کنید که به آنها پاسخ دهید، شما در واقع موضوع تولید محتوا را پیدا کرده اید. این کار باعث می شود که شانس جلب توجه مخاطبان را نیز افزایش دهید.

هر دو این ها را در کنار هم بگذارید

حالا زمان این رسیده است که ایده های خاص را در کنار احساساتی که مشخص کرده اید، بیاورید. در ادامه، چند مثال ذکر کرده ایم تا متوجه شوید که این پروسه دقیقا به چه صورت انجام می شود. دقت کنید که هر ایده، یک موضوع احساسی و سوالی را در بر دارد که در این پروژه می خواهیم به آن پاسخ دهیم.

 

مثال اول: استفاده از صفحه نمایش لمسی در مقابل دکمه
مفهوم: طی ۵ سال گذشته، استفاده از صفحه نمایش لمسی نسبت به دکمه، در خودروها رواج پیدا کرده است. در بسیاری از اتومبیل های جدید از جمله تسلا، صفحه نمایش لمسی به طور ۱۰۰% جایگزین دکمه شده است.

از نظر بسیاری، این ایده که تمامی دکمه ها جایگزین صفحه نمایش لمسی شوند، جذاب نیست چرا که می تواند مشکلاتی را پیش آورد. به همین دلیل، برخی شرکت های خودروسازی از جمله مزدا، تصمیم گرفته است که صفحه نمایش لمسی را از خودروهای آینده اش حذف کند.

در اینجا می توان یک بررسی انجام داد که:

مردم چه احساسی در مورد صفحات نمایش لمسی و دکمه دارند؟
آیا وجود صفحه نمایش لمسی باعث تغییر رفتار آنها می شود؟
چگونه صفحه نمایش لمسی سبب حواس پرتی می شود؟
آیا آنها فکر می کنند آینده به سمت صفحه های لمسی پیش خواهد رفت؟ یا شماره گیری و دکمه؟ یا ترکیبی از هر دو؟


مثال دوم: اتومبیل های خودکار Comma در مقایسه با Tesla
مفهوم: اگر فرض کنید که تسلا مشابه اپل باشد، در مقایسه، کما شبیه اندروید است. هر دوی آنها به شما امکانات خاصی ارائه داده و به شما این امکان را می دهند که ده ها مدل اتومبیل های نیمه خودکار را تهیه کنید.

شرکت کما Comma، ادعا می کند که سیستم آنها تقریباً مشابه تسلا است، اما حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد. ما قصد داریم که این ادعا را آزمایش کنیم و یک اتوموبیل تسلا و یک کما را در خیابان ها به چالش بکشیم. سوال هایی که با این کار می توان پاسخ آنها را پیدا کرد:

چگونه تسلا در مقابل کما، در جنبه های مهم رانندگی عمل می کند؟ به عنوان مثال، رانندگی بین خطوط، شروع و توقف، تغییر خط و …
نظر افرادی که از این خدمات استفاده می کنند چیست؟
آیا آنها در ماشین های خودکار تسلا و کما احساس امنیت می کنند؟
هر یک از آنها چگونه بر میزان تمرکز تاثیر دارند؟


مثال سوم: مقایسه مکانیک ها با شرکت های ارائه دهنده خدمات
مفهوم: برای انجام این بررسی، می توان افراد و شرکت هایی را بررسی کرد که نسبت به تعویض قطعه، بهبود، یا اضافه کردن یک بخش به ماشین نظر می دهند.

به عنوان مثال، یکی از نگرانی بسیاری از افراد این است که آیا کسانی که تعمیرات ماشین خود را به آنها سپرده ایم، کارشان را به درستی انجام می دهند؟ آیا واقعا فیلتر هوا باید تعویض می شد؟

یکی از راه های پیدا کردن پاسخ به این سوالات، مطرح کردن آن در فیسبوک است. شما می توانید از افراد بخواهید که نظر خود را در این رابطه اعلام کنند.

 

هر چه که شما ایده های بیشتری برای تولید محتوای جذاب در حوزه ای خسته کننده و کسل کننده داشته باشید، راحت تر می توانید در مورد آن تحقیق کنید و در مورد آن موضوع بنویسید. خوشبختانه راه های زیادی برای جمع آوری اطلاعات وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها و با توجه به پاسخ هایی که از مخاطبان خود دریافت کرده اید به نوشتن مطلب بپردازید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن