09173119959 مشاوره
قابلیت insights در اینستاگرام چیست؟ به همراه معرفی شاخصهای آن

تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 ( 13:52:52 )

بازدید : 1580

بر کسی پوشیده نیست که ما عاشق داده ها هستیم داده ها به شما کمک می کنند که مخاطبان خود را بشناسید .

بر کسی پوشیده نیست که ما عاشق داده ها هستیم داده ها به شما کمک می کنند که مخاطبان خود را بشناسید . همچنین داده ها به شما درباره نحوه ی شناخت مخاطب نیز کمک می کنند، کمک برای پاسخ به سوالاتی مانند اینکه مشتریان شما  چه کسانی هستند؟ و اینکه آنها چه ترجیحاتی دارند ؟ رسانه های اجتماعی هم پر از داده های مورد علاقه ی ماست. از همین رو ما عاشق آنالیز آنها هستیم . شبکه های اجتماعی در اندازه گیری تأثیر تلاش های بازاریابی در کانال های مختلف به شما کمک می کنند تا شما بتوانید مطمئن شوید . چیزی که انجام میدهید با چیزی که باید انجام دهید مغایر نباشد - مانند خطا در شناسایی مخاطبان هدف  ، تعیین زمان مشخص برای هر محتوا در روز  یا آزمایش یک فرمت جدید از محتوا در پیجتان

قبل از ورد به بحث insights لازم است چند مبحث را با هم رور کنیم .

نکات ضروری برای شروع فعالیت در اکانت بیزینسی (business account)  اینستاگرام :
نحوه تبدیل حساب کاربری عادی به بیزینس اکانت (business account) در اینستاگرام : برای استفاده از قابلیت  Insights ابتدا باید یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام داشته باشید. اگر قبلا از یک حساب شخصی استفاده میکردید ، میتوانید با انجام چند مرحله ساده آن را به اکانت بیزینسی تغییر دهید:اطمینان حاصل کنید که پروفایل اینستاگرام شما عمومی است. پروفایل های خصوصی را نمی توان به عنوان اکانت بیزینسی استفاده کرد. به قسمت نمایه پروفایل خود بروید و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات حساب خود شوید. بر روی قسمت "Switch to Business Profile"کلیک نمایید.هنگامی که درخواستتان ارسال شد، صفحه فیس بوکی که می خواهید به پیج اینستاگرام خود متصل کنید را انتخاب کنید.برای داشتن یک اکانت بیزینسی ، شما  باید یک صفحه فیس بوک برای نام تجاری خود داشته باشید.اگر قبلاً حساب فیس‌بوک نداشته باشید در حین انجام این مراحل فیسبوک امکان ساخت اکانت جدید را برای شما فراهم خواهد کرد.امکان بازبینی و تغییر هر اطلاعات تماسی در بخش  "Set Up Your Business Profile page,"وجود دارد پس از اتمام کار بر روی "done"کلیک کنید.

برای مشاهده insights اینستاگرام کافی است در حساب کاربری اینستاگرام خود، وارد قسمت مدیریت پستهای خودتان شوید. سپس، در بالای صفحه سمت راست ، روی نماد سه خط افقی  کلیک کنید،و سپس عبارت insights را لمس کنید اینکار شما را به قسمت insights منتقل می کند.از این  قسمت میتوانید برخی اطلاعات عمومی در مورد افرادی که با پیج شما تعامل داشته اند مانند تعدادافزایش فالورهای شما در هفته گذشته را مشاهده نمایید.شما در بخش insights به اطلاعات بیشتری دسترسی خواهید داشت. در ادامه به معرفی شاخص هایی که در بخش insights اینستاگرام قابل دسترس شماست اشاره خواهیم کرد

 

شاخص های مربوط به « اکانت » در insights اینستاگرام

Impressions
این شاخص نشان دهنده تعداد دفعاتی است که تبلیغات شما در صفحه نمایش کاربران ظاهر شده است.

Reach
این شاخص نشان دهنده تعداد کاربران منحصر به فردی است که هر یک از پستهای شما را دیده اند.

Website Clicks
این شاخص نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران بر روی  پیوندهایی که شما در bio پروفایلتان وارد کرده اید کلیک کرده اند

Profile Views
این شاخص نشان دهنده تعداد دفعات مشاهده پروفایل شما است.

Followers
این شاخص نشان می دهد که تعداد فالورهای شما در هفته گذشته چه تعداد افزایش یا کاهش یافته اند.

 

شاخص های مربوط به «پست» در insights اینستاگرام

برای مشاهده insights مربوط به یک پست خاص در اینستاگرام، با مراجعه به پروفایل خود، روی پستی که میخواهید شاخص های مربوط به آن را مشاهده کنید، روی «view insights» زیر تصویر کلیک کنید.شما همچنین ممکن است یک پست خاص را promoted کنید 

Likes
تعداد کاربرانی را که پست شما را دوست دارند و آن را لایک کرده اند ، نشان می دهد.

Comments
این insights تعداد نظراتی را که مورد پست شما نوشته شده است. نشان می دهد.

Saves
تعداد کاربران یا حسابهای منحصر به فردی که پست شما را ذخیره کرده اند، یا پست شما را بوکمارک کرده اند نشان می دهد.

Actions
این insights تعداد اقداماتی را که کاربران پس از دیدن پست شما بر روی پروفایل شما انجام می دهند نشان می دهد،  مواردی مانند بازدید از پروفایل شما، و یا اقداماتی مانند کلیک کردن روی لینک وبسایت شما یا فالو کردن شما.

Discovery
همانطور که از نام این شاخص مشخص است ، این insights نشان می دهد که پست شما چه میزان دیده می شود - یا توسط جستجو کشف (discover) شده است. و تعداد افرادی که پست شما را دیده ولی شما را فالو نکرده اند.

Insights discover
همچنین شامل اطلاعاتی در مورد دسترسی به پست است که نشان دهنده تعداد حسابهای منحصر به فردی است که پست شما را مشاهده می کنند

 

شاخص های مربوط به «استوری» در insights اینستاگرام
کاربران اینستاگرام دارای اکانت بیزینسی قادر به مشاهده insights های زیر در استوری های خود هستند.با این حال فعلا اینستاگرام هیچ اطلاعات insights برای ویدیوهای لایو خود ارائه نمی دهد.برای مشاهده insights استوری خود، با مراجعه به پروفایل و در بالای صفحه، آیکون نمودار میله ای را لمس کنید، تا شما را به اطلاعات کلی پروفایل هدایت کند. به بخش «استوری ها» بروید تا بتوانید insights برای استوری های  قدیمیتر، و همچنین مواردی که تا به حال منقضی نشده اند را ببینید.

Impressions
این insights نشان می دهد که استوری شما چند بار دیده شده است.هنگام مشاهده این insights، به یاد داشته باشید که می توانید چندین عکس یا فیلم را به استوری خود اضافه کنید.هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، هر قطعه ای از محتوای بصری در استوری شما به عنوان یک عکس یا ویدیو در پستتان شمرده می شود.فرض کنیم شما شش عکس را به استوری خود اضافه می کنید. ایا اینستاگرام فقط یک مطلب را به عنوان impressions در نظر می‌گیرد یا به ازای هر عکس یک impressions ؟ پاسخ این است اینستاگرام فقط کل استوری را یک impression در نظر می‌گیرد.

Reach
این insights نشان دهنده تعداد کاربران منحصر به فرد است که استوری شما را دیده اند.

Taps forward
این insights نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدیو استوری خود را به سمت راست میکشد تا به قطعه بعدی استوری منتقل شوید.

Taps back
این insights نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدئو استوری خود را به سمت چپ میکشد تا به قطعه قبلی استوری منتقل شوید.

Replies
این insights نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران پیام هایی را از طریق " send messages"  در استوری برای شما ارسال می کنند.

Swipe away
این insights نشان دهنده ی تعداد دفعاتی است که کاربران به اشتباه انگشت خود را بر روی صفحه کشیده (swipe) و وارد استوری اکانت دیگری میشوند. بجای اینکه بر روی صفحه ضربه زده (tap forward) و وارد بخش دوم استوری ما شوند.

Exits
این insights نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربر به طور کامل بخش «استوری ها» را مشاهده می کند تا به بخش خانه (feed) بازگردد.

در insights اینستاگرام  قسمتی به نام audience وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد موقعیت مکانی فالورهای شما بر حسب شهر و کشور محل اقامت آنها  ، محدوده ی سنی و نسبت جمعیتی آنها ، جنسیت فالورهای شما بر حسب مرد یا زن و مهمتر از همه میانگین زمانی که که فالورهای شما در هر روز یا هر ساعت در اینستاگرام حضور دارند. برای مشاهده ی نمونه ی این شاخص ها ما گزارشات مربوط به پیج socialo را برای شما در تصاویر پایین تهیه کرده ایم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد در صورتی که سوالی در مورد شاخص های اینستاگرام دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن