09173119959 مشاوره
حذف آدرس url سایت ها و تاثیر آن در سئو سایت

تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 ( 15:59:37 )

بازدید : 1427

حذف آدرس سایت ها یا عدم نمایش url سایت در نتایج جستجو چه تاثیری در سئو سایت خواهد داشت؟

حذف آدرس سایت ها یا عدم نمایش url سایت در نتایج جستجو چه تاثیری در سئو سایت خواهد داشت؟

حذف آدرس سایت ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ظاهرا گوگل با حذف آدرس سایت ها (url) از صفحه نتایج جستجو، قصد دارد فقط نام آنها را نمایش دهد. اما این کار چگونه صورت می‌گیرد؟ آیا گوگل راهکاری برای مقابله با سوء استفاده‌های احتمالی دارد؟

گوگل در حال حذف آدرس سایت ها از صفحه نتایج جستجو است!

اخیرا یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت با انتشار یک اسکرین شات، از تغییری بسیار مهم در صفحه نتایج جستجو خبر داده است. این کاربر با اشتراک‌گذاری تصویر زیر، می‌گوید در آینده نزدیک احتمالا شاهد حذف آدرس دامنه از صفحه نتایج جستجو خواهیم بود:

حذف آدرس سایت ها

برای مقایسه، عکس زیر حالتی را به تصویر می‌کشد که آدرس سایت ها نمایش داده شده است:

حذف آدرس سایت ها

از چند ماه گذشته که شاهد معرفی بردکرامب‌ها توسط گوگل بودیم، این غول آمریکایی به تدریج در حال فاصله گرفتن از نمایش آدرس سایت ها است. ظاهرا حالا گوگل با حذف کامل آدرس به نقطه‌ای رسیده که حتی نام دامنه را هم نمایش نخواهد داد.

 

 

همان‌طور که یکی از کاربران ردیت نیز اذعان داشته، شاید بزرگترین نگرانی در مورد این تغییر، سخت‌تر شدن تعیین واقعی بودن سایت‌های نمایش داده در صفحه نتایج جستجو باشد:

در این زمان که در نتایج جستجو حتی نام دامنه هم نمایش داده نمی‌شود، گوگل چگونه می‌خواهد جلوی سایت‌های کلاهبرداری که با جعل هویت از نام دیگر کسب‌وکارها استفاده می‌کنند را بگیرد؟

در یک سناریو بدتر، آیا گوگل وقتی که متوجه شد سایت‌های کلاهبرداری به واسطه عدم نمایش نام دامنه‌ها در صفحه نتایج جستجو موفق به سرقت کلمات عبور کاربران، شماره کارت‌های اعتباری و دیگر اطلاعات حساس شده‌اند، این حالت را به شکل قبل باز می‌گرداند؟

 

تاثیر حذف آدرس سایت ها بر سئو

اگر از زاویه‌ای دیگر به این موضوع نگاه کنیم، می‌توان گفت حذف آدرس سایت ها از نتایج جستجو تاثیر چندانی بر سئو سایت نداشته و حتی می‌تواند وضعیت دامنه هایی که دقیقا یک عبارت کلیدی هستند را هم تغییر دهد.

این نظر یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی ردیت در مورد این تغییر است:

من فکر نمی‌کنم که این تغییر، تاثیر زیادی از نظر سئو داشته باشد.

این تغییر، به انتخاب راحت‌تر سایت‌هایی با دامنه قدیمی و یا مدرن کمک می‌کند زیرا کاربران به صورت ناخودآگاه نمی‌توانند از روی اعتمادی که از قبل به یک دامنه دارند، تصمیم بگیرند که روی چیزی کلیک کنند یا نه. من فکر می‌کنم اساسا چنین چیزی برای دامنه‌های جدید که می‌خواهند در یک زمینه با دیگران وارد رقابت شوند، خوب است. این تغییر باعث می‌شود که کاربران صِرف اعتماد به یک دامنه خاص، فقط به فکر کلیک بر روی آن نباشند.

اگر این تغییر روی نرخ کلیک وب سایت ها اثر منفی بگذارد، بعید است شاهد دائمی بودن یا پیاده‌سازی آن در سطح باشیم. هرچند، این موضوع با آزمایش کردن مشخص می‌شود.

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن