09173119959 مشاوره
بررسی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل

تاریخ انتشار : دوشنبه 11 شهریور 1398 ( 6:54:45 )

بازدید : 1477

عوامل خاصی را در تحلیل و بررسی سئو و رتبه بندی گوگل شاهد هستیم عواملی همچون مدت زمان ثبت دامنه، سرعت سایت، نام دامنه، قالب حرفه ای و ریسپانسیو و …، که در این بین کلمات کلیدی نقش بسزایی دارند و ما در این مقاله به آنالیز کلمات کلیدی در گوگل می پردازیم.

کلمه کلیدی چیست؟
کلمه کلیدی یعنی عنوان و یا عبارتی که به صورت مکرر و به اندازه مشخصی در محتوای یک سایت استفاده می شود.

درواقع استفاده از کلمه کلیدی به صورت مکرر به عنوان یک سیگنال برای گوگل عمل می کند و سعی دارد به گوگل بفهماند که سایت مذکور فعالیت هایی مرتبط با موضوعاتش دارد. میزان استفاده کلمات کلیدی بسیار مهم است چراکه اگر به اندازه از آن استفاده نشود، ممکن است سایت توسط گوگل جریمه شود. برای مثال تصور کنید که یک شخص قصد سواستفاده از شما را دارد، آیا شما به این شخص احساس خاصی دارید؟ و یا با تمام بدجنس بودنش بازهم او را دوست دارید؟ بی شک پاسخ تان به این سوال مشخص است. گوگل هم مانند شما فکر می کند و پس از شناسایی سایت هایی که بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده می کنند آن ها را جریمه خواهد کرد. توصیه می کنیم که بیش از ۲ الی سه بار از کلمات کلیدی استفاده نکنید. اگر یک متن ۱۰۰۰ کلمه باشد شما می توانید ۲ تا ۳ درصد از ۱۰۰۰ کلمه را به کلمات کلیدی اختصاص داده.

وجود کلمات کلیدی در تگ عنوان

دومین قسمت مهم محتوای هر سایت، تگ عنوان آن است که در کنار محتوای صفحه قرار دارد. به همین دلیل استفاده از این تگ می تواند یک سیگنال قوی برای سئو On-Page گوگل بفرستد. تگ عنوان در سایت از جمله مهم ترین مواردی است که برای گوگل مشخص می کند که سایت شما در چه موردی فعالیت دارد. اگر در تگ عنوان اصولی عمل نکنید، سایت شما با مشکلات جدی مواجه می شود. پس بهتر است عنوان مطالب خود مرتبط با موضوعات تان باشد.

تگ عنوانی که با کلمات کلیدی شروع شود

تگ عنوانی که با کلمات کلیدی شروع می شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمات کلیدی را در آخر قرار داده اند خیلی موثرتر عمل می کند. فرض کنید که صفحات سایت تان یک کلمه کلیدی دارند و شما قصد دارید که سایت تان در آن کلمه رتبه کسب کند، اگر تگ عنوان تان با همین کلمه کلیدی آغاز شود می توانید به وضوح شاهد پیشرفت رتبه سایت باشید.

کلمات کلیدی در تگ توضیحات

یکی دیگر ازنشانه هایی که وب سایت را با موضوع مرتبط می شمارد، این گزینه است. البته در حال حاضر اهمیتی ندارد اما موجب ایجاد تفاوت می گردد. درست است که گوگل درصد اهمیت کمی به این موضوع می دهد اما می توانید ببینید که اگر کلمه کلیدی در متن قرار بگیرد آن را به صورت bold نمایش می دهد.  پس بهتر است برای تمامی محتوای سایت تان از کلمه کلیدی استفاده کنید.

 

استفاده از کلمات کلیدی در تگ  H1
تگ های H1 به تگ هایی گفته می شود که مشخص می کند که فعالیت یک سایت با موضوعاتش مرتبط است و همین را برای گوگل ارسال می کند.

استفاده از کلمات کلیدی در تگ های  H2 ، H3

یکی از نشانه هایی که مرتبط بودن سایت با کلمه کلیدی انتخابی را تعیین میکند، این است که کلمات کلیدی را در تگ های H1 و  H2به کار ببریم. هنگامی که شما عبارات کلیدی را در تیترهای ۲ و ۳ بکار می برید گوگل متوجه می شود که متن انتخابی شما حاوی مطالب بسیارمهمی در همین زمینه ها می باشد. در زمانیکه در تیترها این موضوعات به طور مداوم اجرا شوند، سیگنالی برای گوگل ارسال میشود که باعث رشد سایت شما در یک کلمه کلیدی خواهد شد.

طول محتوا

محتوایی که دارای کلمات بیشتری است قطعا موضوعات بیشتری را در خود پوشش می دهد و این یعنی به احتمال زیاد در مقایسه با دیگر مقاله های موجود در اینترنت اولویت بیشتری دارد. SERPIQ متوجه شده است که محتوای طولانی ارتباط مستقیمی با موقعیت سایت در موتورجستجوگر دارد و در این باره می گوید: فرض کنید که شما گوگل هستید و به این مسئله فکر کنید که یک نفر در مورد موضوعی به مدت ۱۹ دقیقه کنفرانس می دهد و یک شخص دیگر همان کنفرانس را در مدت ۱ ساعت ارائه می دهد. به نظرتان کدام یک تجربه بیشتری دارد؟ بی شک شخصی که ۱ ساعت کنفرانس داده است.

گوگل هم دقیقا مانند شما فکر می کند و متوجه می شود که سایتی که در مورد یک موضوع صحبت بیشتری کرده است قطعا موضوع را به صورت عمیق تری درک کرده و سپس منتشر نموده است، پس لیاقت رتبه بالاتری را دارد.

چگالی کلمات کلیدی
چگالی کلمات کلیدی به معنی تعداد دفعاتی است که در یک متن مورد استفاده قرار می گیرد. درست است که این موضوع مثل گذشته از اهمیت زیادی برخوردار نیست، ولی گوگل گاهی اوقات از چگالی کلمات کلیدی استفاده می کند. بنابراین بهتر است در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. چراکه افرادی در این میان وجود دارند که با سوء استفاده از این موضوع رتبه سایت شان را بالا می بردند که البته گوگل سریع آن ها را شناسایی می کند. اما برای اینکه هم رتبه خوبی در گوگل کسب کنید و هم سایت تان هیچ آسیبی نبیند می توانید در هر ۱۰۰ کلمه ۲ الی ۳ بار از کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

مفهوم پنهان در کلمات کلیدی موجود در محتوا (LSI)

LSI به موتورهای جستجو کمک می کند که معنی کلماتی که دارای چند معنی هستند را پیدا کند. برای مثال کلمه Apple هم اسم یکی از شرکت های بزرگ کامپیوتری است و هم نام یک میوه است. پس توجه داشته باشید که گوگل در گذشته از این روش استفاده می کرد تا معنی دقیق هر کلمه را بفهمد. یعنی زمانی که در کلمه کوچکترین اپل می آید یا کوچکترین سیب! گوگل متوجه می شود که اپل و سیب چه معنی هایی دارند و آن ها را از یکدیگر تفکیک می کند. اما کلماتی که مختص LSI است دقیقا کلماتی هستند که کاربران آنها را در گوگل جستجو کرده اند. مثلا زمانی که شما عبارت ( طرز تهیه….) گوگل بلافاصله حدس می زند و کلماتی را به شما پیشنهاد می دهد. این کلمات در واقع همان LSI ها هستند.

نمایش کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

کلمات کلیدی یا LSI می توانند در تگ عنوان یا تگ صفحه هم بیایند و به گوگل کمک کنند تا تفاوت میان کلمات هم خانواده را تشخیص دهد. مثلا وقتیکه شما در مورد اتومو صحبت می کنید می توانید از کلماتی مانند مو، شانه، حالت های مو هم استفاده کنید که در این حالت شما به گوگل کمک می کنید تا درک بهترین از محتوای متن داشته باشد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن