09173119959 مشاوره
بازاریابی سنتی یا بازاریابی اینترنتی

تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 ( 7:50:14 )

بازدید : 1613

در جهان امروز، شخصی موفق است که از استراتژی بازاریابی هدفمند و موثر استفاده می کند اما سوال نهایی که ذهن کارآفرینان و شرکت ها را به خود مشغول کرده‌ است این است که، چه نوع استراتژی بازاریابی را باید برای رسیدن به موفقیت انتخاب کند؟

به کلمه قدیمی و جذاب بازاریابی سنتی و در مقابل آن، به کلمه جدید و باشکوه بازاریابی اینترنتی فکر کنید! فکر می‌کنید کدام یک بهتر است؟

در جهان امروز، شخصی موفق است که از استراتژی بازاریابی هدفمند و موثر استفاده می کند اما سوال نهایی که ذهن کارآفرینان و شرکت ها را به خود مشغول کرده‌ است این است که، چه نوع استراتژی بازاریابی را باید برای رسیدن به موفقیت انتخاب کند؟

درربازاریابی سنتی معمولا از روش های برونگرا (Outbound Marketing) و ایجاد وقفه در زندگی روزانه مردم استفاده می شود و از روش هایی مانند:

تبلیغات در رادیو و تلویزیون
بلیبورد تبلیغاتی و پوسترها
تبلیغات در مترو و اتوبوس ها
تبلیغات در روزنامه، مجلات و …

 

استفاده می شود. بازدهی این روش ها به دلیل حجم بالای تبلیغات و بی حوصلگی مردم از این بمباران اطلاعاتی، هر روز در حال کاهش است.

و در مقابل آن، بازاریابی اینترنتی قرار دارد که بیشتر مبتنی بر روش های درونگرا (Inbound Marketing) می باشد و از روش هایی مانند:

وب سایت ها و وبلاگ ها
موتورهای جستجوگر (مانند گوگل، بینگ و…)
شبکه های اجتماعی (مانند فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام و …)
تبلیغات بنری، آگهی ریپورتاژ، بک لینک، پاپ آپ
ایمیل مارکتینگ، سامانه های پیامکی
و …

 

استفاده می شود. یکی از مزیت های بزرگ روش های بازاریابی اینترنتی، اندازه گیری میزان بازدهی آن به طور دقیق است. در واقع به دلیل وجود ابزارهای آمارگیری پیشرفته ای مانند گوگل آنالیتیکس و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی اینترنتی، می توان یک مشتری را از بدو ورود به سایت و پیمودن مراحل مختلف تا انجام خرید نهایی ردیابی کرده و بهترین کانال ها را برای جذب مشتری شناسایی و توسعه داد.

چرا بازاریابی اینترنتی از بازاریابی سنتی بهتر است؟
با وجود اینکه هدف نهایی هر دو آن ها تعامل با مشتریان احتمالی و تولید تبلیغات تجاری درجهت ارتقاء رتبه کسب و کار به یک درجه بالاتر است اما تفاوت میان بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی بسیار وسیع و گسترده می باشد. یعنی استراتژی هایی که بکار می‌گیرند، با هم تفاوت دارند.

با پیشرفت تکنولوژی های دیجیتال، بازاریابی اینترنتی توانست به راحتی بر بازاریابی سنتی چیره و پیروز شود. واضح است که برای این ادعا دلایل زیادی موجود است.

برخی از دلایل برتری بازاریابی اینترنتی بر بازاریابی سنتی:

هزینه کم و سرعت بالا
قابلیت دیده شدن بیشتر
در دسترس بودن به صورت 24 ساعته
بررسی میزان موفقیت تبلیغات
امکان بررسی بازدهی سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه
ماندگاری در ذهن مردم
ارتباط با مصرف کنندگان
و…


بازاریابی

روش استفاده از بازاریابی سنتی، طرفدارهای خودش را دارد اما در این جهان سریع، اولویت با بازاریابی دیجیتالی است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن