09173119959 مشاوره
آیا خرید لایک اینستاگرام اشتباه است؟

تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 ( 2:43:38 )

بازدید : 6099

اگر قصد دارید در اینستاگرام دیده شوید، باید به دو عامل اصلی تعامل کاربران با صفحه خود، یعنی لایک و کامنت توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسیاری از افراد و حتی کسب‌وکارها در حال حاضر به دنبال تعامل بیشتر کاربران با صفحه اینستاگرام خود هستند؛ به همین دلیل، فعالیت خود را در این شبکه‌ها به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند. با این اوصاف، ترفند دیگری نیز برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارد و آن خرید لایک ایسنتاگرام است. ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا خرید لایک اینستاگرام راهکار خوبی برای محبوبیت نیست.

اگر شروع به خواندن این مطلب کردید پس حتماً با نحوه عملکرد اینستاگرام آشنا هستید. در نتیجه از شرح و بسط این شبکه اجتماعی صرفنظر کرده و به سرعت سراغ اصل مطلب می‌روم. اگر قصد دارید در اینستاگرام دیده شوید، باید به دو عامل اصلی تعامل کاربران با صفحه خود، یعنی لایک و کامنت توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسیاری از افراد و حتی کسب‌وکارها در حال حاضر به دنبال تعامل بیشتر کاربران با صفحه اینستاگرام خود هستند؛ به همین دلیل، فعالیت خود را در این شبکه‌ها به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند. با این اوصاف، ترفند دیگری نیز برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارد و آن خرید لایک ایسنتاگرام است. ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا خرید لایک اینستاگرام راهکار خوبی برای محبوبیت نیست.

در الگوریتم قبلی اینستاگرام که ترتیب نمایش دادن عکس‌ها بر اساس زمان پُست شدن آنها بود، گرفتن لایک و فالوور کار دشواری بود. اکنون که اینستاگرام، الگوریتم نمایش پست‌ها را بر مبنای Engagement قرار داده، کار از آن زمان هم دشوارتر شده است. اینفلوئنسرها و کسب‌وکارها، شاکیان اصلی الگوریتم جدید اینستاگرام هستند.

نمایش پست در الگوریتم جدید اینستاگرام به این صورت است که افرادی در صفحه خانه شما بالاتر از دیگران نمایش داده می‌شوند که در گذشته عکس‌های آنها را لایک کرده، زیر پست آنها کامنت گذاشته‌ یا استوری آنها را دیده‌اید. بنابراین، تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت‌ها و اینفلوئنسرها که از راه این شبکه اجتماعی کسب درآمد می‌کنند، از این الگوریتم جدید ناراضی باشند چرا که کسب فالوور و لایک اینستاگرام برای آنها از گذشته دشوارتر شده است.

چرا شرکت‌ها و اینفلوئنسرها به دنبال فالوور اینستاگرام هستند؟

حتماً می‌پرسید به چه کسی اینفلوئنسر می‌گویند؟ خب، اجازه بدهید کمی توضیح دهم. فردی را می‌شناسم که بسیار مسافرت می‌کند، صفحه اینستاگرام او پر از عکس‌های زیباست. هم چنین، دوستی دارم که کتاب می‌خواند و هفته ای یک کتاب را در صفحه اینستاگرام خود معرفی می‌کند یا دیگری به اتفاق دوستانش ویدئوهای خنده‌دار می‌سازند و هر کدام روی اینستاگرام شخصی خود پُست می‌کنند. شما هم حتماً خیلی از این افراد را می‌شناسید که به خاطر یک ویژگی منحصر بفردشان، تعداد زیادی فالوور اینستاگرام پیدا کرده‌اند. به این افراد اینفلوئنسرهای اینستاگرام می‌گویند.

در حال حاضر، اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای اینفلوئنسرهاست، بیشتر آنها با به اشتراک‌گذاری پست‌های تبلیغاتی کسب درآمد می‌کنند. شاید تعجب کنید، اما درآمد آنها از 30 هزار تومان برای هر پست شروع می‌شود و به 10 میلیون تومان و در مواردی خاص حتی بیشتر هم می‌رسد! راه دستیابی به این درآمد به نظر خیلی ساده می‌آید: تعداد فالوورهای خود را بالا ببر، شرکت‌ها و برندها خودشان به سراغت خواهند آمد!

با این حال، شرکت‌ها با باز کردن اکانت مخصوص کسب‌و‌کار و تلاش برای کسب فالوور اینستاگرام بیشتر، هدف دیگری را دنبال می‌کنند. تعداد زیاد فالوور اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها، حکم تأیید اجتماعی را دارد که بواسطه آن اعتبار برند خود را ارتقاء می‌دهند. حال با توجه به اینکه هر تغییری در الگوریتم‌های اینستاگرام فرآیند دیده شدن و جذب فالوور را دشوارتر می‌کند، عده‌ای با تاکتیک‌های خاصی قصد سرعت بخشیدن به روند رشد خود در این شبکه اجتماعی را دارند. یکی از این تاکتیک‌ها، خرید لایک اینستاگرام است.

روش‌های خرید لایک اینستاگرام

توجه شما را به دو روش افزایش و خرید لایک اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردارند، جلب می‌کنم:

خرید لایک اینستاگرام از سرویس‌هایی که لایک می‌فروشند!

پیدایش این روش مربوط به زمانی است که جمعیت اینستاگرام هنوز کم بود و عده‌ای برای بالا بردن آمار فالوور و لایک پست‌های خود، چندین ایمیل می‌ساختند و با هر کدام از آنها، یک اکانت اینستاگرام باز ‌می‌کردند. سپس، اکانت اصلی‌شان را فالو کرده و پست‌هایشان را لایک می‌کردند. کم‌کم این روش در قالب سرویس‌های فروش لایک و فالوور اینستاگرام که با اکانت‌های فیک، لایک و فالو می‌کردند مرسوم شد. حتماً می‌پرسید اکانت فیک یا اکانت فعال، چه تفاوتی دارد؟ مهم این است که تعداد لایک‌های پست من زیاد شود و اینستاگرام آن پست را در اکسپلور نمایش دهد!

خب، این روش دو ایراد اساسی دارد:

1: مشکل اول این روش، زیر پا گذاشتن مهم‌ترین اصل اینستاگرام برای نشان دادن پست در صفحه اکسپلور است: تعامل. در بدترین حالت ممکن از هر 1000 نفری که پست شما را لایک می‌کنند، حداقل 10 نفر باید برای شما کامنت بگذارند. با این حال، اکانت‌های فیک متاسفانه توانایی کامنت گذاشتن ندارند!

2: مشکل دوم این است که اکانت‌های فیک قابل تشخیص هستند: عکس پروفایل ندارند، تعداد فالوور خیلی کمی دارند، تعداد پست‌های آنها به 10 عدد نمی‌رسد، سال‌هاست به روز نشده‌اند و کمترین فعالیت ممکن را دارند. اکانتی که چنین لیستی از فالوورها یا لایک کننده‌ها داشته باشد در خطر پاک شدن از طرف اینستاگرام قرار می‌گیرد.

لایک اینستاگرام

لایک کن تا لایک شوی!

روش دیگر، استفاده از ربات اینستاگرام است. کارکرد ربات‌های اینستاگرام ساده است. این ربات‌ها از طرف شما در اینستاگرام می‌چرخند و با کسانی که مورد هدف قرار دادید، تعامل می‌کنند. اینگونه سرویس‌ها تحت عناوینی همچون افزایش لایک و فالوور اینستاگرام، لایک خودکار اینستاگرام، فالوور واقعی و ایرانی اینستاگرام و ... شناخته می‌شوند.

معمولاً یک ربات اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که به روش‌های مختلف، مخاطبان مد نظر خود را هدف قرار دهید، برای آنها لایک و کامنت بگذارید و حتی دنبالشان کنید. خب این پیشنهاد جذابی است. روش کار این ربات دقیقاً همان چیزی است که خیلی‌ها به صورت دستی آن را انجام می‌دهد.

اما استفاده از ربات با 2 مساله بزرگ همراه است! اولین مساله وقتی است که از یک ربات غیر حرفه‌ای استفاده می‌کنید. یعنی رباتی که به درستی نوشته نشده باشد و به راحتی توسط اینستاگرام قابل شناسایی باشد. طبیعی است که اینستاگرام چندان روی خوشی به این ربات‌ها نشان ندهد. چرا که می‌خواهد تبلیغات خودش را بفروشد و نمی‌خواهد آدم‌ها از روش‌های دیگری پیج خود را گسترش دهند. پس پیج شما با مشکل روبرو خواهد شد. مساله دوم هم تنظیمات است. یعنی شما باید ربات خود را به نحوی تنظیم کنید که از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. برای مثال، تا جای ممکن باید از کامنت گذاشتن با ربات خود پرهیز کنید.

اما باید نیمه دیگر لیوان را هم دید. ربات های اینستاگرام تاثیر قابل توجهی بر روی تعداد فالوورها و تعامل یک پیج می‌گذارند و مطمئناً از روش هایی مثل خرید لایک موثرتر هستند. اما کدام ربات را باید انتخاب کنید؟ پیشنهاد ما رباتی است که توسط بچه‌های تیم دیدوگرام نوشته شده است. یک ربات که از نظر امکانات و همینطور پیچیدگی، مشابه آن را نمی‌توان یافت. با اینحال، همچنان شکی نیست که فعالیت طبیعی بهتر از استفاده از ربات است و اگر هم به دلیل کمبود وقت یا عجله‌ای که برای رشد دارید می‌خواهید از ربات اینستاگرام استفاده کنید، قبل از هر چیز وقت بگذارید و تنظیمات آن را به نحو درستی انجام دهید.

چرا خرید لایک اینستاگرام اشتباه است؟

خب، در ادامه به شما توضیح خواهم داد که چرا استراتژی خرید لایک اینستاگرام، در طولانی مدت به ضرر کسب‌و‌کار شما خواهد بود:

1. نرخ مشارکت اینستاگرامتان شما را لو خواهد داد!

اجازه دهید ابتدا نرخ مشارکت (همان Engagement Rate) را تعریف کنم. مشارکت یک پست اینستاگرام، مجموع لایک‌ها و کامنت‌هایی است که روی آن پُست زده می‌شوند. هر پُست اینستاگرام یک نرخ مشارکت یا Enagement Rate دارد و متوسط نرخ مشارکت یک اکانت را می‌توان با جمع زدن نرخ مشارکت پست‌ها و تقسیم کردن آن بر تعداد پست‌ها بدست آورد.

          اینستاگرام

                                           فرمول محاسبه نرخ مشارکت یا Engagement Rate در اینستاگرام

 

یک اصل کلی وجود دارد که هر چه تعداد فالوورها بیشتر شود، نرخ مشارکت کمتر می‌شود. این موضوع کاملاً طبیعی است زیرا با بالا رفتن تعداد فالوور، مخرج کسر زیاد می‌شود. با این حال همه کسانی که به مخرج کسر اضافه شده‌اند، لزوماً در صورت کسر هم فعالیت ندارند. به آمار زیر در مورد متوسط نرخ مشارکت اکانت‌های اینستاگرام نگاهی بیندازید:

اینستاگرام

با استفاده از این آمار به راحتی می‌توان فهمید چه کسی از ترفند خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده است. به عنوان مثال اکانتی با 5000 فالوور متوسط نرخ مشارکتی معادل با 9% دارد، در حال فریاد زدن است که "من لایک اینستاگرام خریده‌ام!"

 

2. اینستاگرام اکانت شما را خواهد بست

اینستاگرام کاربرانش را تشویق می‌کند که به طور واقعی فعالیت داشته باشند و با دیگر کاربران مشارکت کنند. اینستاگرام به هر چیزی که به صورت واقعی رخ ندهد یا به واسطه نوعی اتوماسیون اتفاق بیفتد، نگاه مثبتی ندارد. یکی از کارکنان سابق اینستاگرام در یونان، جسیکا زولمن، گفته است که اینستاگرام تیمی را برای شناسایی اسپم اختصاص داده و این تیم، از غیر فعال کردن اکانت‌هایی که کوچکترین مشخصه اسپم بودن را داشته باشند هیچ ابایی ندارد.

می‌پرسید اسپم چیست؟ خرید لایک اینستاگرام، خرید فالوور اینستاگرام، تعامل نداشتن با دیگر کاربران، نرخ مشارکت مشکوک و ... . البته این را هم بدانید که با خرید لایک اینستاگرام، در واقع از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تجاوز کرده و ریسک تعلیق اکانت خود را می‌پذیرید.

حال بگویید آیا خرید لایک اینستاگرام ارزش به خطر افتادن وقت و سرمایه شما را دارد؟

3. از فالوور فیک پول در نمی‌آید!

فالوورهای فیک محصول شما را نمی‌خرند و برای برند شما تبلیغ نمی‌کنند. خرید لایک فیک هم تأثیر چندانی در بزرگتر نشان دادن برند شما ندارد. تست‌های زیادی در سطح جهان انجام شده‌اند و همه آنها به این نتیجه رسیده‌اند که خرید لایک و فالوور اینستاگرام کمکی به فروش محصول در این شبکه اجتماعی نمی‌کنند و تنها پیامدش، از دست دادن پول است.

فقط اینکه شما چند هزار فالوور دارید، دلیل نمی‌شود شرکت‌های معتبر بخواهند با شما کار کنند. برندها این روزها باهوش‌تر شده‌اند، علاوه بر فاکتور فالوور به نرخ مشارکت اکانت شما هم توجه می‌کنند. آنها به تمام ابزارهایی که شما در دست دارید و حتی به ابزارهای کاربردی‌تر از ابزارهای شما، دسترسی دارند. مطمئن باشید بدون داشتن فالوور واقعی (فالووری که با محتوای شما ارتباط برقرار کند) نمی‌توانید اعتبار اجتماعی کسب کنید. این روزها همه به خوبی فیک را از واقعی تشخیص می‌دهند.

پس درسی که اینجا می‌گیریم این است که داشتن یک اجتماع کوچک، متمرکز و فعال خیلی بهتر از داشتن یک دسته فالوور اینستاگرام فیک است که هیچ تعاملی با ما ندارند. ما پیشتر مقاله مفصلی درباره افزایش لایک و فالوور اینستاگرام منتشر کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم حتماً آن مقاله را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری: محبوبیت خریدنی نیست!

خرید لایک اینستاگرام وسوسه‌کننده است، اما بدانید بیشتر ضرر می‌رساند تا منفعت. اینکه شما از سیستم‌های خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده‌اید برای دیگران قابل تشخیص است. پس، پول خود را هدر ندهید. خرید لایک و فالوور برای شما اعتبار اجتماعی به همراه نمی‌آورد، سعی نکنید با خرید لایک اینستاگرام مخاطب خود و از همه مهمتر خودتان را فریب دهید. نگویید این روزها همه لایک و فالوور اینستاگرام می‌خرند، پس چرا من نخرم! شاید همه رفتند و خودشان را در چاه انداختند، شما نروید!

اگر نمی‌خواهید اکانت شما بسته شود از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تخطی نکنید، بهتر است خودتان باشید، با مخاطب رابطه برقرار کنید، فعال باشید، مشارکت کنید و مخاطب خود را نیز به مشارکت ترغیب کنید، مطمئن باشید در طولانی مدت به نتایج مثبت و با ثباتی خواهید رسید.

امیدوارم این مقاله سهمی هر چند کوچک، در روشن‌تر کردن مسیر شما یا برندتان به سمت فعالیت درست در محیط اینستاگرام داشته باشد.

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن