09173119959 مشاوره
۸ راز یک مدیر موفق!

تاریخ انتشار : شنبه 14 اردیبهشت 1398 ( 2:47:39 )

بازدید : 2255

مدیر بودن سخت نیست اما مدیر خوب و موفق بودن نیز آسان نیست برای اینکه بتوانید بهترین مدیر باشید باید بهتر کارهای ممکن را انجام دهید.شما می توانید یک مدیر موفق باشید و به رازهای یک مدیر موفق به راحتی پی ببرید به شرطی که یک سری تکنیک های ساده را بدانید و بدون هیچ اما و اگر بپذیرید و به آن عمل کنید.

مدیر بودن سخت نیست اما مدیر خوب و موفق بودن نیز آسان نیست برای اینکه بتوانید بهترین مدیر باشید باید بهتر کارهای ممکن را انجام دهید.شما می توانید یک مدیر موفق باشید و به رازهای یک مدیر موفق به راحتی پی ببرید به شرطی که یک سری تکنیک های ساده را بدانید و بدون هیچ اما و اگر بپذیرید و به آن عمل کنید. مدیریت یک هنر است و مدیر یک مجموعه یک هنرمند است که با مهارت و چیره دستی هرچه بیشتر می بایست به اداره امور بپردازد.

مدیر موفق

1:نیروی کار شما سرمایه شماست

اولین و مهم ترین راز از رازهای یک مدیر موفق این است که به نیروهای فعال، متعهد، کاربلد و خلاق به چشم یک سرمایه نگاه کند. کارمندی که شرافت کاری بالا دارد، به کا و هدف خود متعهد و پایبند است و برای آن ارزش قائل است و به پیشرفت خود و مجموعه اش می اندیشد و هر روز یک نکته جدید می آموزد در حقیقت یک سرمایه گرانبهاست که یک مدیر باید به آن توجه کامل و کافی داشته باشد و در حفظ نیروهایی که این امتیازات را دارند تلاش کند چرا که حفظ این نیروها یعنی کمک به حفظ بقا و پیشرفت مجموعه و سرعت بخشیدن به رشد و توسعه آن سازمان.

2:شما هم یک کارمند هستید

نکته دوم از رازهای یک مدیر موفق اینکه یادتان باشد شما هم در واقع یک کارمند هستید مانند سایر کارمندان، اگر شما خوب هستید دیگران هم مانند شما هستند، اگر شما باهوش هستید، و یا هر چیز دیگری که فکر می کنید برای شما یک امتیاز به حساب می آید تا از آن طریق نسبت به کارمندان اعمال قدرت کنید همه را باید دور بریزید و در کنار کارمندان تان به خوبی کار کنید. شما فقط مسئولیت سنگین تری دارید که هنرمندانه باید از پس آن برآید بدون هیچ کم و کاستی و عذر و بهانه ای. یادتان باشد تنها امتیاز شما نسبت به کارمندان تان هنر مدیریتی شماست و دیگر هیچ! هنری که در قسمت های دیگر شکل های گوناگون آن را توضیح خواهیم داد.

3:انتخاب بهترین ها

مورد سوم از رازهای یک مدیر موفق این است که همیشه در زندگی بهترین را انتخاب کنید! چه در زندگی شخصی و چه در حیطه کارو پیشه. بهترین ها همیشه به شما انگیزه می دهند و به تبع به کارمندان تان. بهترین همکاران را برای خود و تیم تان انتخاب کنید، کارمند خوب باعث رشد و پیشرفت شما می شود. همچنین بهترین محیط را انتخاب کنید و بهترین حرفه و شغل را، اگر پست مدیریتی که به شما محول می شود با دانش، تخصص و روحیات شما هرچه بیشتر سنخیت داشته باشد موفقیت شما را در این تضمین می کند.

4:نهادینه کردن اخلاق مناسب

راز چهارم از رازهای یک مدیر موفق این است که یک ابتدا در خود و سپس در کارمندان اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را نهادینه کنیم. اینکه بدون حضور یک رئیس و مسئول بخش به صورت خود انگیخته و از سر رغبت و وفاداری به حرفه کار و وظایف را به درستی انجام دهند و نیازی به حضور ناظر و نگهبان نباشد تا از سر ترس یا تکلیف و صرفا جهت دریافت تشویق و مزایا و موارد این چنینی وظایف شان را به بهترین شکل انجام دهند. لذت بردن از انجام کار را در افراد نهادینه کنید همچنان که محیطی فراهم آورید که از بودن در آن لذت ببرند و به خود و شما افتخار کنند. این هم از آن رازهای مهم و در واقع شاه کلید موفقیت می تواند باشد.

5:انرژی بدهید تا انرژی بگیرید

پنجمین راز از رازهای یک مدیر موفق این است که انرژی بدهید و انرژی دریافت کنید. انگیزه بدهید و انگیزه بگیرید. این کار سختی نیست. افراد را باتوجه به کوشش و تلاش و همچنین در نظر گرفتن توان شان تشویق کنیم. اگر احیانا کاستی و کوتاهی یا کم کاری سهوی از کارمندان به چشم خورد سیاست تشویقی خود را به کار ببرید و به کارمندان گوشزد کنید که تلاش آن ها در جهت پیشرفت خود و سازمان موثر تا چه اندازه موثر است.

مدیر موفق

6:قدرت ارتباطی خود را بالا ببرید

نکته ششم از رازهای یک مدیر موفق که در حقیقت یک مهارت ذاتی است اینکه از قدرت ارتباطی بالایی برخوردار باشید. بتوانید مفاهیم را به درستی انتقال دهید و در بیان نظرات و دیدگاه هایتان هیچگونه ابهام یا سردرگم کردن کارمندان وجود نداشته باشد. علاوه بر آن از این مهارت خود به شکل دیگری هم استفاده کنید به این معنی که تنها محدود به مسائل مربوط به کار و وظایف نباشد بلکه با بکار بردن این مهارت ارتباط قویتری با کارمندان ایجاد کنید تا آنها در حالیکه جایگاه و شان شما را می دانند و حرمت لازم را به جا می آورند صمیمانه شما را از خود و در کنار خود بدانند و با تمام وجود وفادار به شما باقی بمانند. برای تقویت این مهارت کافیست خود را در موقعیت کارمند یا طرف مقابل تان قرار دهید.

7:مرخصی و استراحت به کارمندان خود بدهید

راز هفتم از رازهای یک مدیر موفق این است که گاهی به خود و کارمندانتان مرخصی بدهید و در کنار هم به یک تور تفریحی کوتاه مدت بروید و حس یک خانواده بودن را در وجودشان برانگیزید، این هم برای شما خوب است هم کارمندان و کمک می کند تا بیشتر با روحیات و سلایق و علایق یکدیگر آشنا شوید و تعامل بهتری داشته باشید.

8:انتقاد پذیر باشید

و سرانجام راز هشتم از رازهای یک مدیر موفق اینکه، انتقاد پذیر باشید، با کارمند خود صادق باشید، کارمندان تان از شما الگو می گیرند و مانند شما عمل می کنند. مطالعه کنید، هر کارمندی یک مدیر اهل مطالعه و یادگیری  را بیشتر می پسندد تا کسی که بر اساس حدس و گمان و بی پایه و اساس رفتار مدیریتی از خود بروز می دهد. شوخ طبع و خوش اخلاق باشید اما جدی و محترم و برای کارمندان احترام و ارزش ویژه ای قائل شوید چرا که رفتار شما مانند آیینه ای است که هر آنچه کنید به خودتان باز می گردد.

مدیر موفق

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن