09173119959 مشاوره
ویژگی های یک وب سایت خوب

تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398 ( 7:16:57 )

بازدید : 1879

یکی از شاخه‌های کسب و کار که چندین سال است در ایران پر رونق شده است، کسب و کار های آنلاین یا همان اینترنتی هستند. با گذر زمان و رشد فناوری و تکنولوژی هر روز کسب و کارهای فیزیکی بیشتری جای خود را به کسب و کار اینترنتی می دهند و افراد بیشتری با پتانسیل فوق العاده بالای کسب و کارهای اینترنتی آشنا می شوند.

                     ویژگی های مهمی که در وب سایت شما باید وجود داشته باشد :

یکی از شاخه‌های کسب و کار که چندین سال است در ایران پر رونق شده است، کسب و کار های آنلاین یا همان اینترنتی هستند. با گذر زمان و رشد فناوری و تکنولوژی هر روز کسب و کارهای فیزیکی بیشتری جای خود را به کسب و کار اینترنتی می دهند و افراد بیشتری با پتانسیل فوق العاده بالای کسب و کارهای اینترنتی آشنا می شوند.

حالا می‌خواهیم نگاهی به نکات و اصول مهمی بیندازیم که در کیفیت سایت شما نقش بسیاری دارند. با رعایت این اصول، وب‌سایت شما در بین هزاران سایت دیگر گم نخواهد شد و مطمئناً می‌توانید حضوری موفق‌تر در دنیای اینترنت داشته باشید و بیشتر دیده شوید .

 2 اصل اساسی که وب‌ سایت شما باید داشته باشد :

1:تجربه کاربری (User Experience)

2: سئو (SEO)

1:تجربه کاربری (User Experience)

اولین هدف وب سایت شما، ارائه تجربه کاربری خوب است.این عبارت به حس و تجربه کاربر از سایت شما اشاره دارد درواقع به تجربیاتی گفته می شود که در استفاده از ابزار یا محصول خاصی در ذهن می ماند و برای ما قابل فهم و پیش بینی می باشد. مثلا مطمئن شوید که  کاربر راحت می‌تواند از سایت شما استفاده کند، دسترسی به تمام بخش های سایت به سادگی ممکن است، همه متن ها واضح و قابل فهم هستند و ...

یادتان باشد شما باید وب سایت خود را از دریچه نگاه کاربر ببینید و کاری کنید که تجربه او لذت بخش باشد. 

2: سئو (SEO)

سئو یعنی شما سایت خود را به نحوی بسازید که  رتبه های بالایی را در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به دست آورد. این کلمه مخفف Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

روزانه میلیون‌ها جستجو در اینترنت انجام می‌شود که بخش قابل توجهی آنها از طریق گوگل است.  در میان این جستوجوها قطعا بخشی از آنها، در حیطه کاری شماست . برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل داشته باشید، قطعاً کسی که عبارت "خرید موبایل" را جستجو می‌کند، برایتان یک کاربر ایده‌آل محسوب می‌شود. در واقع، حضور در گوگل می‌تواند یک راه عالی برای افزایش بازدید و فروش سایت شما باشد. اما برای این منظور در درجه اول لازم است سایت شما تمام استانداردها و اصولی که برای موتورهای جستجوگر مهم است را رعایت نماید. بسیاری از نکاتی که در ادامه می‌آیند، می‌توانند در سئو یا رتبه گوگل شما تاثیرگذار باشند.

همانطور که خواندیم، برای یک طراحی سایت خوب هم باید کاربران را در نظر بگیرید و هم موتورهای جستجوگر را. در واقع هر چقدر تجربه کاربری سایت شما بهتر باشد، طبیعتاً در نتایج جستجوهای گوگل نیز رتبه بهتری خواهید داشت.

حالا که دو هدف اساسی در طراحی سایت چه هستند، بگذارید در ویژگی‌‌ها و امکانات یک سایت عالی دقیق‌تر شویم و ببینیم که هنگام طراحی سایت شما باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. رعایت این نکات و اصول در طراحی سایت باعث می‌شود سایت شما تاثیر بسیار بیشتری بر روی مخاطبان بگذارد و رتبه های بهتری را نیز در گوگل بدست آورد.

ویژگی و نکته که در طراحی سایت مهم هستند:

1: طراحی ظاهری سایت (User Interface)

فرض کنید وقتی میروید خیابان و میخواهید خرید کنید برای وارد شدن به یک مغازه نحوه‌ی تزئین و دکور داخلی مغازه اولین نکته ایی است که شما را به سمت خود میکشد .

پس ظاهر سایت شما اهمیت بسیاری دارد. ظاهر اولین چیزی است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی آنها داشته باشد. پس باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید

2: سرعت بالای وب‌سایت (Page Speed)

خودتان را جای کاربرانی که از سایت شما استفاده می‌کنند بگذارید. ایشان همان کلیک‌کننده‌هایی هستند که معنی صبر کردن را به خوبی نمی‌دانند و تنها یک چیز برایشان مهم است؛ رسیدن به مطلب دلخواه در کسری از ثانیه! پس طبیعتاً زمانی که کاربر مجبور باشد خیلی منتظر نمایش سایت شما بماند، هیچ بعید نیست که صفحه شما را ببندد و به سراغ یک سایت دیگر برود. این موضوع همچنین تاثیری مستقیم در رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.

3: ریسپانسیو بودن یا واکنش گرایی سایت(Responsive)

ریسپانسیو بودن بدین معنی است که سایت شما خودش را با تمام اندازه‌های صفحه (کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه) تطبیق دهد. این ویژگی کمک می‌کند که هر کسی با هر دستگاهی به راحتی بتواند از سایت شما استفاده کند.

در سال 2015 بود که گوگل اعلام کرد جستجوهای انجام شده با موبایل بیش از 50% کل جستجوهای گوگل را شامل میشوند. برای سایت شما هم همین موضوع صادق است. یعنی اکثر کاربران شما با گوشی به سراغتان می‌آیند. پس بسیار مهم است که سایت خود را برای گوشی‌های موبایل آماده کنید. البته مساله فقط کاربران نیستند. وقتی که کاربری از طریق گوشی در گوگل جستجو می‌کند، رتبه‌های برتر برای سایت‌هایی خواهد بود که ریسپانسیو هستند، چون استفاده از آنها برای کاربر گوشی راحت‌تر است. پس ریسپانسیو بودن روی ترافیک سایت شما از گوگل هم تاثیرگذار خواهد بود.

4: داینامیک بودن وب سایت (Dynamic)

داینامیک یا پویا بودن وب‌سایت، یکی از مفاهیمی است که شناخت آن بسیار اهمیت دارد. زمانی که سایت شما داینامیک باشد، بخش‌های مختلف آن به یکدیگر متصل هستند. یعنی مثلاً زمانی که شما یک مقاله جدید در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، این مقاله در صفحه اصلی سایت شما نیز نمایش داده می‌شود.

درضمن وقتی که سایت شما داینامیک باشد، توسعه آن راحت است. اما اگر سایت شما استاتیک (غیر داینامیک) باشد، آن وقت افزودن امکانات جدید، وبلاگ‌نویسی و ... چندان راحت نخواهد بود. پس عملاً سایت شما بیشتر از یک معرفی ساده، کاربردی نخواهد داشت.

5: وجود امکان وبلاگ نویسی در سایت

محتوا، عضو جدایی‌ناپذیر جهان اینترنت است. وقتی شما در سایت خود مطالب آموزشی در زمینه کسب و کارتان داشته باشد، کاربران راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. اما برای آنکه بتوانید در سایت خود مقاله منتشر کنید، لازم است که وب سایت شما از قابل وبلاگ نویسی پشتیبانی کند.

6: کد نویسی تمیز قالب سایت

آخرین مساله‌ای که خوب است به آن توجه داشت، کدنویسی قالب است. هر چقدر که یک قالب تمیزتر و بهتر نوشته شود، توسعه آن راحت‌تر خواهد بود و با اشکالات کمتری روبرو می‌شود. به علاوه کدنویسی خوب و رعایت اصول درست باعث داشتن رتبه بهتری در گوگل هم می‌شود. البته بررسی این مساله شاید چندان راحت نباشد  فقط مطمئن باشید که یک تیم حرفه‌ای سایت شما را می‌سازد.

طراحی سایت

اگر قصد دارید در دنیای اینترنت موفق شوید، اولین قدم داشتن یک وب سایت خوب است. شما با رعایت نکات و اصولی که در اینجا گفته شد، قطعاً می‌توانید یک سایت عالی داشته باشید. وب سایتی که به شما کمک می‌کند رشد سریع‌تری را تجربه کنید. اما متاسفانه، بسیاری از طراحان سایت هستند که به این نکات چندان توجهی ندارند و این موضوع می‌تواند به اتلاف وقت و هزینه شما منجر شود. پس حتماً وقت بگذارید، در مورد این موارد اطلاعات پیدا کنید و مطمئن شوید که طراح سایت شما آنها را رعایت می‌کند.

همچنین در صورتی که هر گونه سوالی در مورد آنچه اینجا گفته شد برایتان به وجود آمده است، حتماً این سوال را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا با شماره های موجود تماس بگیرید.

 

 

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن