09173119959 مشاوره
24 ترفند سئو برای افزایش ترافیک سایت

تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 ( 8:1:0 )

بازدید : 1832

تقریبا همه کمپانی ها و بیزینس ها پس از مرحله طراحی سایت به دنبال یک هدف مشترک اند! خب هدف همه آنها واضح است، مشتری بیشتر!

چطور ترافیک وب سایت را با سئو حرفه ای افزایش دهیم


تقریبا همه کمپانی ها و بیزینس ها پس از مرحله طراحی سایت به دنبال یک هدف مشترک اند! خب هدف همه آنها واضح است، مشتری بیشتر!
اما بعد از هدف افزایش تعداد مشتری، چه هدفی در الویت بعدی آنها قرار دارد ؟ بله ترافیک بیشتر وب سایت.
راه ها و روش های زیادی برای بالا بردن ترافیک سایت وجود دارد که در این مقاله می خواهیم به 24 نکته از مهمترین راه های افزایش ترافیک وب سایت اشاره کنیم :

24-seo-trends-for-website-ParsianMehr-0
1. افزایش ترافیک سایت با تبلیغات
تبلیغات اولین و واضح ترین راه برای افزایش ترافیک سایت می باشد. حال این تبلیغات می تواند از انواع مختلفی باشد، تبلیغاتی نظیر لینک پولی، تبلیغات درشبکه های اجتماعی و ...
اما لازم است به استراتژی تبلیغات خود نیز توجه کنید، استراتژی تبلیغاتی پولی را به گونه ای ترتیب دهید که مناسب و در جهت رسیدن به اهدافتان باشد. برای مثال : آیا می خواهید تنها بر روی افزایش ترافیک متمرکز شوید و یا می خواهید همراه با افزایش ترافیک، مکالمات و ارتباطات با بازدید کنندگان را افزایش دهید ؟ هر تبلیغ پولی دارای مزایا و معایب مختص خود است، بنابراین پیش از آنکه دست به کارت بانکی خود بزنید و برای پرداخت هر یک از تبلیغات پولی اقدام کنید، در رابطه با آن خوب فکر کنید. 
اگر به دنبال افزایش فروش محصولات از طریق افزایش ترافیک سایت خود هستید، می بایست به عنوان بخشی از استراتژی لینک پولی، بر روی کیورد های - Keywords تجاری مرتبط خود نیز متمرکز شوید.

2. افزایش ترافیک با شبکه های اجتماعی
به منظور افزایش ترافیک نمی توانید تنها به تولید محتوای مناسب اکتفا کنید و توقع داشته باشید که بازدید کنندگان آن محتوا را پیدا کنند – زمان آن رسیده تا محتوای خود را در معرض بازدید قرار دهید. یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک سایت استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی برای بهبود بازدید محتواست. می توانید از شبکه هایی هماننده Twitter، Google+ و یا snappy (and tempting) links استفاده کنید. 
شاید بهتر است بدانید که انتخاب انواع هر یک از این کانال های اجتماعی به مدل بیزینس شما بستگی دارد، اگر بیزینس شما مدل B2B (رابطه بیزینس به بیزینس) است، Google+ برای شما مناسب تر و کار آمد تر خواهد بود در حالیکه برای بیزینس های مدل B2C ( رابطه بیزنس به مشتری) اینستاگرام و پینترست بهترین انتخاب ها هستند. 
24-seo-trends-for-website-ParsianMehr-1
3. افزایش ترافیک سایت با استراتژی های مختلف
هیچ فرمول جادویی خاصی برای موفقیت بازاریابی محتوا وجود ندارد، بدین منظور استراتژی های مختلف تولید محتوای وب سایت را مورد استفاده قرار دهید تا هر نوع خواننده با هر سلیقه ای را جذب خود کنید.

4.عناوین گیرا و جذب کننده داشته باشید
عنوان محتوا مهم ترین بخش محتوا شما محسوب می شود. بدون یک عنوان خوب و گیرا، حتی بهترین محتوا ها هم بدون بازدید خواهند ماند. اهمیت عنوان در این حد است که بهترین ها در تولید محتوا پیش از نشر محتوا، 20 عنوان مرتبط می نویسند تا در انتها، تنها یکی از آنها را انتخاب کنند. بنابراین پیش از آن که محتوای خود را نشر کنید، دوباره و دوباره در رابطه با عنوان خاص محتوای خود فکر کنید.

5. افزایش ترافیک سایت با توجه به سئو داخلی وب سایت– on page SEO
بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو بسیار با ارزش و مهم است. آیا به تگ alt تصاویر توجه می کنید ؟ آیا به محتوای جدید سایت خود، لینک داخلی می دهید ؟ description ( توضیحات ) سایت چطور ! 
رعایت قوانین سئو داخلی وب سایت زمان گیر و دشوار نیست، اما در عوض ،ترافیک ارگانیک سایت شما را به اندازه چشم گیری افزایش خواهد داد.

6. افزایش ترافیک سایت با کی ورد های پشت سر هم - Long-Tail Keywords
آیا کی ورد های تجاری مرتبط خود را پیدا کرده اید، می دانید که چه کیورد هایی برای شما حائز اهمیت اند؟ حالا زمان استفاده از آنها رسیده است. کلمات کلیدی طولانی– long tail keywords برای افزایش ترافیک سایت لازم و ضروریست.

7. افزایش ترافیک سایت با بلاگ مهمان
شرکت کردن در بلاگ های مهمان برای شما پر سود و پر منفعت است. پست گذاشتن در یک بلاگ پر بازدید به شما کمک می کند تا صدای خود را به گوش مردم و بازدید کنندگان جدید برسانید و با جلب کردن توجه آنها، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. با این حال، به موارد و نکات لازم در پست گذاری به عنوان مهمان توجه کنید و کاملا محتاطانه این کار را انجام دهید و به این موضوع توجه کنید که قوانین پست مهمان تقریبا هر چند ماه عوض می شود و ممکن است در صورت عدم توجه به قوانین، پست شما توسط موتور جستجو به عنوان اسپم در نظر گرفته شود.

8. کامنت گذاری در سایت شما
پست مهمان جاده ای دو طرفه است، همان اندازه که پست گذاری در بلاگ ها می تواند برای افزایش ترافیک شما پر منفعت باشد، دعوت و تشویق دیگران به پست گذاری در صفحه بلاگ سایتتان نیز پر سود و ترافیک آور است. این امر احتمال اشتراک گذاری پست شما توسط بازدیدکننده ها را بالا می برد و برای شما خوانندگان جدید به ارمغان خواهد آورد. 
تنها به کیفیت محتوای خود توجه داشته باشید و پستی خالی از اسپم تولید کنید.

9.ترافیک را به سمت خود بکشید
به جای متقاعد کردن دیگر سایت ها برای تبادل لینک، با تولید محتوای مناسب و با کیفیت، سایت های دیگر را ترغیب به لینک دهی به سایت خود کنید. محتوای خوب، لینک های خوبی از سوی دیگر سایت ها به خود جذب خواهد کرد.
24-seo-trends-for-website-ParsianMehr-2

10. افزایش ترافیک سایت با پست گذاری در لینکدین
لینکدین فراتر از سایتی برای پیدا کردن موقعیت شغلی جدید است. با پست گذاری در دنیای حرفه ای لینکدین علاوه بر قوی کردن پروفایل و وجه حرفه ای خود، ترافیک سایتتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
24-seo-trends-for-website-ParsianMehr-3
11. Schema Microdata
پیاده سازی Schema Microdata الزاما موجب افزایش ترافیک سایت نمی شود، اما برای ربات ماشین های جستجو ایندکس کردن و پیدا کردن محتوا را راحت تر و سریع تر می کند. 

12. افزایش ترافیک سایت با لینک دهی داخلی
در لینک دهی، تنها تعداد لینک های خارجی مهم نیستند، اینکه کاربر در صفحه چطور به صفحه ای دیگر با استفاده از لینک داخلی هدایت می شود نیز مهم است. هنگام تولید محتوا به فرصت های ساخت لینک داخلی نیز توجه کنید. توجه به لینک های داخلی سایت نه تنها موجب تقویت سئو سایت می شود، بلکه تجربه بازدید خوبی نیز برای کاربر ساخته و کاربر را به آسانی از صفحه ای به صفحه ای دیگر هدایت خواهد کرد. درواقع لینک های داخلی بنا و پایه ترافیک سایت را تشکیل می دهند.

13. افزایش ترافیک سایت با مصاحبه لیدرها
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنند برای مصاحبه با بزرگان و لیدرهای صنعت جایی برای شما نیست و تنها برای قدرتمندان صنعت است، سخت در اشتباهید. با ارسال ایمیل از لیدر های زمینه صنعتی خود وقت ملاقات بگیرید و قرار بگذارید و نتیجه ملاقات را در بلاگ وبسایت خود نشر دهید. این کار نه تنها اعتبار شما را افزایش می دهد، بلکه موجب افزایش ترافیک سایت نیز خواهد شد چرا که شک نکنید صحبت های مهم و موفق در زمینه کاری شما، برای دیگران نیز مهم و جذاب است.
24-seo-trends-for-website-ParsianMehr-6

14. ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید
در حال حاضر بیشتر بیزینس ها به منظور جذب مشتری و بازدید کننده جدید، تنها بر روی بازاریابی محتوا تمرکز کرده اند و راه سنتی ایمیل مارکتینگ را به کل فراموش کرده اند. ایمیل مارکتینک ابزاری بسیار قدرتمند است و می تواند به افزایش ترافیک ختم شود. در ایمیل مارکتینگ تنها باید به موضوع اعتدال توجه کنید ، هرگز کاربران را با ایمیل های مرتبط خود دیوانه نکنید.

15. ریسپانسیو کردن سایت
زمانی تمامی جستجو های اینترنتی توسط کامپیوتر و صفحه دسکتاپ انجام می شد، اما امروزه مردم از گوشی همراه خود برای گشت و گذار در وب سایت ها استفاده می کنند. از این رو، توجه به نحوه نمایش سایت در اندازه های مختلف حائز اهمیت است. مطمئن شوید که سایتتان در صفحه نمایش با اندازه های مختلف به درستی نمایش داده می شود و کاربر به راحتی با کوچک ترین صفحه نمایش هم قادر به باز کردن و دنبال کردن مطالب سایت شما خواهد بود.

16. برای افزایش ترافیک، سرعت سایت را چک کنید
حتما بار ها برای شما هم اتفاق افتاده که برای بالا آمدن صفحه ای از یک وب سایت ثانیه ها منتظر می مانید، خوب این انتظار از سرعت پایین صفحه نشات می گیرد و نتیجه ای بسیار تخریب کننده بر سایت خواهد گذاشت. سرعت پایین سایت  - bounce rate سایت را به اندازه قابل توجهی بالا می برد و این امر موجب کاهش ترافیک سایت خواهد شد. از این رو، همواره مراقب سرعت ترافیک سایت خود باشید و مطمئن شوید که سایت شما از لحاظ تکنیکالی در وضعیت خوبی قرار دارد. برای چک کردن سرعت سایت می توانید از ابزار محبوب :
www.Gtmetrix.com استفاده کنید.

24-seo-trends-for-website-ParsianMehr-5
17. ارتباط با کاربر را از طریق تالار گفتگو در سایت خود افزایش دهید
مردم دوست دارند دیده شوند، عقاید و نظرات خود را با دیگران در میان بگذارند، بنابراین ساخت یک تالار گفت و گو و یا انجمن در سایت، منفعت ترافیکی زیادی برای سایت شما خواهد داشت.

18.در بخش کامنت نویسی فعال باشید
حتما از سایت های فعال در حوضه صنعت خود بازدید خواهید کرد، خوب چرا در بحث های سایت های مشابه، شرکت و کامنت گذاری نمی کنید! جواب دادن به سوالات دیگران و یا شرکت در بحث آنها شاید در ابتدا ترافیک اضافی نصیب شما نکند اما در عوض به مرور اسم شما در ذهن افراد خواهد ماند و این امر در نهایت به چشمه طبیعی ترافیک سایت تبدیل خواهد شد.
24-seo-trends-for-website-ParsianMehr-4

19.گوگل آنالیتیکس و افزایش ترافیک سایت
به دقت داده های گوگل آنالیتیکس خود را مورد بررسی قرار دهید و از رفتار بازدیکنندگان وب سایت خود مطلع گردید. به صفحات پربازدید خود توجه کنید تا علت موفقیت آنها را متوجه شوید. علاوه بر این به اطلاعات کاربران خود نیز توجه کنید تا آنها را بشناسید و بفهمید این کاربران چه زمانی، از کجا و چطور وارد سایت شما می شوند. شناخت کاربران باعث می شود تا دفعات بعد، محتوای بهتر و منحصر به فرد تری را تولید کنید.

20. در شبکه های اجتماعی فعال باشید
اشتراک گذاری محتوا در کانال شبکه های اجتماعی به تنهایی برای افزایش ترافیک وب سایت کافی نیست، فعالیت در شبکه های اجتماعی از الزامات افزایش ترافیک وب سایت می باشد. در شبکه های اجتماعی فعال باشید، پاسخ کامنت ها را بدهید و در بحث ها شرکت کنید.
21.ویدئو را به محتوای صفحات سایت اضافه کنید
محتوای متنی خوب و عالیست، اما محتوای ویدئویی می تواند برای شما بسیار سودمند تر باشد. چرا که محتوای ویدئویی از طرفی برای بازدید کنندگان جدید بسیار جذاب و از طرفی دیگر سایت شما را مهیج تر خواهد کرد. داده ها و آنالیز ها ثابت کرده اند که جذابیت و گیرایی محتوای بصیرتی بسیار بیشتر از یک متن جذاب است. بهتر است که از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و ترافیک بیشتری را نصیب خود کنید. با استفاده از ویدئو ها، نظر بازدید کنندگان را به خود جذب کرده و همزمان ترافیک بیشتری نصیب سایتتان کنید.

22. رقبای خود را زیر نظر بگیرید
اگر تا به حال سایت رقبای خود را بررسی نکرده اید، این اولین کاریست که باید همین حالا انجام دهید. ابزار BuzzSumo یکی از ابزار های بسیار مفید در زمینه بررسی رقبای کاریتان است. با استفاده از این ابزار پی خواهید برد که کدام محتوا از دید کاربران جذاب بوده و این امر سبب می شود تا نوع کاربران خود را بهتر بشناسید و به نقاط قوت محتوای سایت خود پی ببرید تا تلاش کنید این نقاط قوت، تکرار و تکرار شوند.

23. ایجاد وبینار - Webinars
مردم یادگیری را دوست دارند، و وبینارها راهی عالی برای انتقال دانش شما به مخاطبان مشتاق شماست. وبینارها یک روش عالی برای افزایش ترافیک وب سایت شما محسوب می شوند. ارسال هرهفته یک ایمیل با عنوان «آخرین فرصت ثبت نام» ابزاری برای یادآوری وبینار شماست. بعد از ارائه نیز فراموش نکنید که مطالب را برای بازدید کنندگان آرشیو کنید و به طور گسترده از طریق رسانه های اجتماعی به وبینارهای خود بپردازید.

24.در کنفرانس ها شرکت کنید
در هر حوزه ای که کار می کنید، کنفرانس های مفیدی مربوط به بیزینس شما برگزار می شود که نباید آنها را از دست بدهید. چند تا از بهترین کنفرانس ها را پیدا کرده و در آنها شرکت کنید و اگر فرصت صحبت در آنها را دارید، باید بگم که فرصت طلایی را در دست دارید، از آن استفاده کنید و در این کنفراس ها سخنرانی کنید. سخنرانی در کنفرانس ها بهترین راه برای دیده شدن و حک شدن در ذهن لیدرهای حوزه صنعتی خودتان است تا از ترافیکی که به سایتتان سرازیر می شود، لذت ببرید. 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن