09173119959 مشاوره
طراحی وب‌ سایت فراتر از طراحی ظاهری

تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 ( 3:56:54 )

بازدید : 2268

نگامی‌که کلمه طراحی وب‌ سایت به گوش ما می‌خورد اولین مسئله‌ای که به ذهن ما خطور می‌کند رنگ‌بندی، جذابیت و طراحی زیبای صفحات سایت است. اما این تما...

هنگامی‌که کلمه طراحی وب‌ سایت به گوش ما می‌خورد اولین مسئله‌ای که به ذهن ما خطور می‌کند رنگ‌بندی، جذابیت و طراحی زیبای صفحات سایت است. اما این تمام‌کار نیست!
بسیاری از افراد به سایت به عنوان یک اثر هنری نگاه می‌کنند، اما باید توجه داشت که یک وب‌سایت،  ارائه محصولات و خدمات به صورت دیجیتالی است که در آن قالب، کد نویسی و ساختار سایت امری اساسی و مهم به شمار می‌آید. بر همین اساس، طراحی وب‌سایت موضوعی فراتر از طراحی ظاهر آن است زیرا یک طراحی مناسب و ایده آل ساختار، کارایی و قابلیت‌های یک وب‌سایت را رقم می‌زند.

اصول پایه که باید در طراحی سایت رعایت شود:

ساختار سایت

قالب یا همان ساختار کلی یک سایت از عوامل بسیار مهم در طراحی وب است. انتخاب زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف (PHP، CSS، HTML و …) و قالب‌های آماده هرکدام معایب و مزایای زیادی دارند که بنا بر سلیقه و نظر طراح آن و هدفی که از طراحی وب‌سایت دنبال می‌کند می‌تواند متفاوت باشد که البته این موضوع در سئوی سایت نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.

کاربردپذیری

کاربردی پذیری در طراحی وب سایت

کاربردپذیری در طراحی سایت به معنای استفاده آسان از سایت و راهنمای آن است تا کاربران بتوانند با وب‌سایت تعامل برقرار کنند و به‌راحتی بتوانند در صفحات سایت جستجو نمایند. طراحان حرفه‌‌ای با طراحی و پیاده‌سازی ساختار و نقشه سایت مناسب وب‌سایت را برای کاربران موتورهای جستجو و بهینه‌سازی می‌کنند.

خوانایی

یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی وب‌سایت خوانایی وب‌سایت است. در طراحی‌ها باید از رنگ و فونت‌های مناسب در متن و پس‌زمینه استفاده شود تا متن‌ها به‌راحتی قابل‌مشاهده باشند. سعی کنید همواره از متون بارنگ تیره در پس‌زمینهٔ روشن استفاده نمایید.

عملکرد

عملکرد دز طراحی وب سایت

رعایت سادگی عملکردهای وب‌سایت باعث تعامل بیشتر و بهتر کاربران با وب‌سایت شما خواهد شد. برای مثال اگر از سیستم ارسال دیدگاه در سایت خود استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که این بخش به‌درستی کار کند تا کاربران بتوانند نظرات خود را به‌راحتی با شما به اشتراک بگذارند.

کاربران توقع دارند تا به‌راحتی مطالب دیدگاه‌ها و سؤالات خود را ارسال نمایند درصورتی‌که این تعامل‌ها به‌درستی صورت نگیرد و با خطا مواجه شوند دیگر تمایلی به بازگشت دوباره به سایت را نخواهند داشت که این موضوع در طول زمان‌بر روی ترافیک و سئو سایت شما تأثیر منفی خواهد داشت.

عملکرد درست سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

بهینه‌سازی لینک‌های شکسته
توجه داشته باشید که اگر قرار است محتوایی از سایت شما برای کاربران قابل دانلود کردن باشد باید آن را به راحت‌ترین شکل در اختیارشان قرار دهید.

قرار دادن بخش جستجو در سایت برای کاربران
نکته: ابزار وبمستر گوگل می‌تواند شمارا در شناسایی لینک‌های شکسته کمک کند.
اگر خواستار طراحی یک وب‌سایت موفق درزمینهٔ توسعه تجارت خود از طریق اینترنت هستید، باید وب‌سایتی جذاب، تعامل برانگیز و کاربرپسند داشته باشید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن