09173119959 مشاوره
رتبه بندی Mobile friendly جدید گوگل برای وب سایت شما

تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1396 ( 2:41:30 )

بازدید : 2396

با وجود ۱٫۹۱ میلیارد کاربر گوشی های تلفن هوشمند در سراسر جهان و خرده فروشان آنلاین برای دستگاه های تلفن همراه، که انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ به ۳۷۰ میلیارد دلار برسد، عجیب نیست که گوگل الگوریتم افزایش رتبه بندی جستجوی وب سایتهای سازگاربا تلفن همراه راتطابق بدهد.

با وجود ۱٫۹۱ میلیارد کاربر گوشی های تلفن هوشمند در سراسر جهان و خرده فروشان آنلاین برای دستگاه های تلفن همراه، که انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ به ۳۷۰ میلیارد دلار برسد، عجیب نیست که گوگل الگوریتم افزایش رتبه بندی جستجوی وب سایتهای سازگاربا تلفن همراه راتطابق بدهد.
اینکه آیا شما از اینترنت برای تجارت خود استفاده می کنید،برای وبلاگ و یا فقط برای مرور کردن وب، این تغییر روی هر شخصی تاثیرگذار است. در این پست ما قصد داریم اصول اولیه ی این تغییر را پوشش دهیم و شما می توانید آماده سازی وب سایتتان را انجام دهید. بنابراین وب سایت شما به راحتی می تواند توسط مشتریان روی دستگاه های همراهشان یافت شود.

 

تغییر الگوریتم گوگل:
گوگل در پست های وبلاگ اخیر خود که در آنها به استفاده از mobile friendly توصیه کرده است. این مورد را در رتبه بندی لحاظ کرده است از ۲۱ آوریل ۲۰۱۵٫ دلیل انجام این کار این است که گرفتن نتایج جستجو با کیفیت بالا را برای کاربران سایتهای بهینه سازی شده برای دستگاه های تلفن همراه ساده کند. این یک امکان تعریف شده خوب برای افرادی است که از گوشی های هوشمند و تبلت ها برای مرور وب استفاده می کنند. شما ممکن است از خودتان بپرسید که این مسئله می تواند چه تغییری به وبلاگ یا کسب و کارتان بدهد. این سوال باعث شکست شماست.
الگوریتم گوگل مجموعه ای از قوانین است که برای رتبه بندی وب سایتتان استفاده می شود بر اساس ارتباطتان با کلمات کلیدی برای جستجو، به عنوان مثال، یک قانون است که کلمه ی کلیدی که جستجو می شود در عنوان صفحه وب ظاهر شود.
قانون دیگر این است که وب سایت شامل تصاویری است با “All text” مربوط به جستجو ، این فرایند، اصلاح وب سایت برای بهبود دید شما در نتایج جستجوست که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO نامیده می شود.به عنوان یک مقدمه اساسی برای این موضوع راهنمای آغازگر SEO گوگل را مشاهده نمایید. Mobile friendly جدیدترین قانونی است که به الگوریتم گوگل اضافه شده است.
Mobile friendly به این معناست که که وب سایت به سادگی روی کلیه ی دستگاه های همراه مثل گوشی هوشمند و یا تبلت در دسترس است.
برای سالها،بیشتر وب سایتهای طراحی شده فقط برای مشاهده روی مانیتور کامپیوترها کاربرد داشتند. امروزه زمانی که این سایتها مشاهده می شوند بر روی گوشی هوشمند یا تبلت، اغلب برای خواندن بسیار کوتاه و لینک ها و دکمه ها بسیار به هم نزدیک هستند. بنابراین کار کردن با آنها با صفحات لمسی مشکل می شود. یک سایت mobile friendly به صورت اختصاصی برای صفحه نمایش موبایل طراحی شده است یا پاسخگوی نیاز آن هست. این بدان معناست که به صورت خودکار با هر اندازه صفحه نمایش تنظیم می شود.

چطور وب سایت شما تست می شود؟
گوگل این را برای شما ساده ساخته است که بیابید چگونه وب سایتتان را بر اساس استانداردهای جدیدشان رتبه بندی کنید. به سادگی URL سایتی را که می خواهید تست کنید وارد می کنید و صفحات تست را می توانید ویزیت کنید.

تست Mobile friendly بودن:
این تست URL شما را تحلیل خواهد کرد و گزارش می دهد اگر صفحه ای طراحی mobile friendly داشته باشد.
هنگامی که شما در URL وارد می شوید، گوگل تست را اجرا خواهد کرد و بازخوردی در سایت شما ارائه خواهد داد. مشکلات رایج شامل این است که متن تان بسیار کوتاه است، لینک ها بیش از اندازه به هم نزدیک هستند و یا دید آن درست تنظیم نشده است. گوگل هم چنین پیشنهاد می دهد آنچه را شما بایستی انجام دهید تا بهبود دهید وب سایتتان را و حتی راهنمایی در رابطه با چگونگی ساخت آن بر اساس نرم افزاری که شما استفاده می کنید برای ساخت سایت مثل وردپرس،جوملا،بلاگر،دروپال و غیره.
الان زمانی است که شما بایستی به سمت این تکنولوژی بروید.
اگر وب سایت شما در تست گوگل با شکست مواجه شد ممکن است بتوانید با تغییرات جزئی آن را بازسازی کنید. با وجود افراد زیادی که از دستگاه های همراه برای خرید محصولات یا گرفتن اطلاعات آنلاین هر روزه استفاده می کنند، اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای کاربران همراه بهینه شده باشد چون این می تواند بهترین سرمایه گذاری در طراحی وب سایتتان باشد.

طراحی سایت شیراز،طراحی وب سایت،طراحی وب سایت شیراز

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن