09173119959 مشاوره
چک لیستهای سئو در طراحی سایت و تاثیر آن بر رنکینگ - بخش اول

تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1396 ( 6:51:56 )

بازدید : 3257

چک لیستهای سئو در طراحی سایت و تاثیر آن بر رنکینگ – بخش اول چک لیستهای سئو در طراحی سایت و تاثیر آن بر رنکینگ – بخش اول چک لیست های سئو به عنوان لیستی از فاکتورهای اثرگذار در طراحی سایت مطرح است. توضیح نحوه رنکینگ یک صفحه برای افرادی که با سئو آشنایی ندارند بسیار مشکل است. برای این منظور بایستی با نکاتی که در طراحی سایت و سئو اهمیت بسزایی دارد تا حدودی آشنایی داشته باشید.

چک لیستهای سئو در طراحی سایت و تاثیر آن بر رنکینگ – بخش اول

چک لیست های سئو به عنوان لیستی از فاکتورهای اثرگذار در طراحی سایت مطرح است. توضیح نحوه رنکینگ یک صفحه برای افرادی که با سئو آشنایی ندارند بسیار مشکل است. برای این منظور بایستی با نکاتی که در طراحی سایت و سئو اهمیت بسزایی دارد تا حدودی آشنایی داشته باشید.

در ادامه به بیان چک لیستهای ضروری سئو و تاثیر آن بر رنکینگ سایت در سال 2018 خواهیم پرداخت.

کوتاه، خوانا و در دسترس بودن url سایت

URL های وب سایتتان باید قابل دسترسی و خوانا باشند بطوریکه گوگل بتواند به راحتی محتوای آن را خوانده و تجزیه و تحلیل کند. تا جای ممکن آدرس و یا همان url های خودتان را کوتاه کنید. رعایت این نکته در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد.

چیزی که ما می خواهیم این است که خزنده ربات گوگل بتواند به سایت ما بیاید، محتوای آن را بفهمد، تصاویر و ویدیوها یا هر چیز دیگری را که در سایت داریم خوانده و آنها را ایندکس نماید.

2- جستجوی کلمات کلیدی

دانستن اینکه که سرچ کنندگان برای حل مشکلات خود، چه کلمات و عباراتی را سرچ می کنند حائز اهمیت است. این مشکلات، در واقع مسائلی هستند که وبسایت شما به منظور حل آنها راه اندازی شده و محتوای صفحات شما به آنها کمک خواهد کرد که این مشکلات را برطرف کنند. آنچه که نیاز دارید، یک لغت کلیدی اصلی و احتمالا مجموعه ای از لغات کلیدی فرعی یا ثانویه است که مطابق با مقصود و هدف سرچ کننده باشد. بنابراین هدف شما باید دقیقا مشابه هدف سرچ کنندگان باشد تا آنها بتوانند به محتوای مطلوب خود برسند. بنابراین به یاد داشته باشید که شما مجموعه ای از لغات کلیدی اصلی و فرعی دارید که باید در طراحی سایت و سئوی خود مد نظر داشته باشید.

3-بررسی صفحه نتایج موتور جستجو [SERP]

صفحه نتایج موتور جستجو [SERP] را بررسی کنید تا دریابید گوگل چه چیزهایی را با سرچ لغات کلیدی مرتبط می داند. SERP یا همان صفحات نتایج موتورهای جستجو پاسخ سوالات کاربران به جستجوی آنها است که با عبارات خاصی صورت میگیرند و ترتیب خاص خود را دارند.

در خصوص صفحه نتایج موتور جستجو [SERP] کمی تحقیق و بررسی کنید، یعنی سرچی در گوگل انجام دهید و ببینید گوگل چه نتایجی را برای شما می آورد، سپس بررسی کنید که کلمات مرتبط با لغات کلیدی شما از نظر گوگل کدام اند. با این کار شما سعی دارید نوع محتوای مورد نیاز و تمامی جزئیاتی که ممکن است از آنها غافل بوده باشید را پیدا کنید. سعی کنید شکاف هایی را پیدا کنید که  مورد نیاز مردم است، کسی  به آنها پاسخ نداده و یا مطلبی برای آنها ارائه نشده، شاید شما بتوانید آن شکاف را پر کنید و آن موقعیت رنکینگ را تصاحب نمایید.

4- پس از طراحی سایت، محتوای مناسب تولید نمایید.

سعی کنید برای تولید محتوای خود، از معتبرترین و قوی ترین متخصصین سئو استفاده کنید تا محتوایی را تولید کنند که با اهداف سرچ کنندگان هماهنگ باشد. در اینجا دو حالت وجود دارد. اولا، ما از فرد یا افرادی می خواهیم برای ما تولید محتوا کنند که قابل اعتماد و معتبر باشند. دوما، سعی داریم تا اهداف سرچ کنندگان را تامین نموده و مشکل شان را حل کنیم، ما می خواهیم این کار را بهتر از هر کس دیگری در صفحه اول انجام دهیم زیرا اگر این کار را نکنیم، حتی اگر بسیاری از چیزهای دیگر را بهبود ببخشیم، باز هم به رنکینگ خوبی نخواهیم رسید. به مرور سرچ کنندگان از نتایج ما در مقایسه با سایر نتایج خسته خواهند شد، و صفحات دیگر سایت ها را بهتر رنک خواهند کرد. 
در مقاله بعدی ادامه چک لیست سئو را برای شما شرح خواهیم داد.

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن