09173119959 مشاوره
چگونه ویزای دانشجویی شینگن بگیریم؟

تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 ( 7:29:19 )

بازدید : 3168

اگر به دنبال گرفتن ویزای دانشجویی شینگن هستید، با ما همراه باشید تا از تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز اطلاع یابید..

ساده‌ترین تعریف برای ویزای دانشجویی اعطای اجازه اقامت از طرف کشور مقصد به دانشجوی پذیرفته‌شده در یک موسسه آموزشی معتبر در آن کشور است. صاحب ویزای دانشجویی برای اقامت در آن کشور به هیچ مدرک دیگر که شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد را تایید کند، نیاز ندارد. تمام تبعه کشورهایی که شهروندان‌شان برای ورود به ناحیه پیمان شینگن (۲۶ کشور اروپایی) نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند، برای ادامه تحصیل در هریک از مراکز آموزشی این کشورها نیاز به اخذ ویزای دانشجویی شینگن دارند.

چه کسانی باید ویزای دانشجویی شینگندریافت کنند؟

دانشجویان غیر اروپایی که شهروندی کشورهای عضو ناحیه شینگن را در اختیار ندارند و قصد دارند برای ادامه تحصیل به اروپا سفر کنند، ملزم به دریافت ویزای دانشجویی شینگن هستند. علاوه بر دریافت ویزای دانشجویی شینگن، اگر زمان اقامت دانشجویان بیشتر از ۹۰ روز باشد، دانشجویان ملزم به دریافت اجازه اقامت برای یک سال آموزشی کامل از کشور مقصد هستند.

چه مدارکی مورد نیاز است؟

در ابتدا لازم است فرم درخواست از اینترنت دانلود شده و به‌طور کامل و با دقت تکمیل شود. فرم درخواست می‌تواند به‌صورت الکترونیکی تکمیل شده یا پرینت گرفته و تکمیل شود. پس از تکمیل فرم و  امضا،  فرم درخواست باید به‌صورت دستی به سفارت، کنسولگری یا نماینده معتبر کشور مقصد در کشور مبدا دانشجو تحویل داده شود.

svp1

سایر مدارک مورد نیاز به شرح ذیل است:

  • گذرنامه معتبری که حداقل سه ماه تا پایان مدت آن اعتبار داشته باشد.
  • مستنداتی که تامین مخارج شما را در طی اقامت در اتحادیه اروپا تضمین کند. این مستندات می‌تواند از قبیل: پول نقد قابل تبدیل به ارز معتبر، چک مسافرتی، بلوک پول در حساب بانکی، کارت اعتباری یا بسیاری دیگر از مدارک که تضمین کند در شرایط سخت شما توان تامین هزینه زندگی خود را با یکی از ارزهای معتبر بین‌المللی دارید.
  • ارائه مستندانی در مورد محل اقامت خود در کشور مقصد. این مدارک برای دانشجویانی که ثابت کنند کمک‌ هزینه (فاند) کافی در طول تحصیل خود دریافت می‌کنند لازم نیست.
  • دو قطعه عکس که شرایط و مشخصات ارائه‌شده توسط سفارتخانه کشور مقصد را دارا باشند.
  •       ارائه برنامه سفر
  • بیمه سفر و پزشکی که در طول مدت اقامت شما در ناحیه شینگن معتبر باشد.
  •   نامه پذیرش از دانشگاهی که از آن اجازه تحصیل گرفته‌اید.
  • رسید بانکی معتبر که ثابت کند شما هزینه‌های دریافت ویزا را پرداخت کرده‌اید.

Vietnam-visa-application-what-to-know

بسته به این‌که برای دریافت ویزای کدام کشور اقدام می‌کنید ممکن است سفارتخانه یا کنسولگری آن کشور مدارکی اضافه بر این مدارک را از شما درخواست کند. به‌عنوان مثال بسیاری از کشورها علاوه بر مدارک فوق گواهی عدم سو پیشینه را در شمار مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا قرار می‌دهند. با توجه به اینکه این مدارک باید به‌صورت حضوری به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مقصد ارائه شوند، مسئول رسیدگی به مدارک شما، اگر مستنداتی اضافه بر موارد بالا را بخواهد به شما اطلاع خواهد داد.

 از کجا باید اقدام کرد؟

شما باید از طریق سفارتخانه یا کنسولگری کشوری که قصد سفر به آن را دارید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید.

مدت زمان اعتبار ویزا چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای شینگن به‌طور معمول بیشتر از ۹۰ روز نیست. اگر برای ادامه تحصیل خود به زمان بیشتر از ۹۰ روز احتیاج دارید باید برای دریافت اجازه اقامت برای مدت‌زمان متناسب با شرایط خود اقدام کنید. دریافت اجازه اقامت پس از ورود به کشور مقصد و با ارائه ویزای شینگن امکان‌پذیر است. نکته فوق‌العاده مثبت در ارتباط با دریافت اجازه اقامت این است که شما پس از دریافت اجازه اقامت، بدون هیچ مدرک اضافه دیگری می‌توانید به تمام کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنید. اجازه اقامت به‌صورت مهر در پاسپورت شما درج می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، اعتبار ویزای شینگن به‌طور معمول ۹۰  روز است. ویزای شینگن دانشجویان چندبار ورود است و در مدت‌زمان اعتبار ویزا (بدون دریافت اجازه اقامت) می‌توانند به‌طور نامحدود به کشورهای ناحیه شینگن سفر کنند. برای سفر به کشوری خارج از ناحیه شینگن باید اطلاعات شرایط و اجازه سفر را جویا شوید تا در بازگشت به ناحیه شینگن دچار مشکل نشوید.

دریافت ویزای دانشجویی شینگن از طریق ویزای دانشجویی سایر کشورها

graduate-member

اگر در حال حاضر دارای ویزای دانشجویی از کشوری خارج از ناحیه شینگن هستید و قصد بازدید از کشورهای ناحیه شینگن را دارید می‌توانید برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن اقدام کنید. برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن از این طریق دو شرط اساسی و ضروری وجود دارد. اول آنکه شما باید حداقل یک ماه قبل از اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن در کشوری (خارج از ناحیه شینگن) که ویزای دانشجویی آن را در اختیار دارید اقامت داشته باشید. و شرط دوم هم آن است که شما تنها در زمان تحصیل در آن کشور می‌توانید ویزای دانشجویی شینگن دریافت کنید. اگر قصد دارید پس از اتمام تحصیل خود از کشورهای اتحادیه اروپا بازدید کنید باید از طریق سفارتخانه آن کشورها در کشور خودتان (و نه از طریق ویزای دانشجویی در کشوری که تحصیل می‌کنید)  اقدام کنید. پیش از  دریافت ویزای دانشجویی شینگن از طریق ویزای دانشجویی  سایر کشورها از داشتن مدارک زیر اطمینان حاصل کنید:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل و امضاشده
  • گذرنامه دارای مهر اجازه اقامت
  • دو قطعه عکس که شرایط و مشخصات ارائه‌شده توسط سفارتخانه کشور مقصد را دارا باشند.
  • نامه معتبر به همراه مهر و امضا از دانشگاه محل تحصیل خود، که تائید می‌کند شما  دانشجوی تمام‌وقت آن دانشگاه است.  اصل این نامه باید به سفارتخانه یا کنسولگری ارائه شود و کپی آن فاقد اعتبار است. تاریخ نامه هم نباید از یک ماه از زمان اقدام شما فراتر رود. برخی از سفارتخانه‌ها علاوه بر این نامه، نامه اجازه دانشگاه برای سفر شما در آن دوره مشخص را نیز درخواست می‌کنند که شما ملزم به ارائه آن هستید.
  • گزارش کامل بانکی ماه گذشته شما، که ثابت می‌کند شما دارای هزینه کافی برای سفر هستید.
  • ارائه برنامه سفر که شامل مدارک محل اقامت شما و بلیت برگشت می‌شود. پس از درخواست شما برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن از شما این مدارک را درخواست می‌کنند.
  • بیمه سفری که تمام روزهای اقامت شما در ناحیه شینگن را پوشش دهد.

نتیجه درخواست دریافت ویزا چه زمانی مشخص می شود؟

download

نتیجه درخواست شما برای صدور ویزای ناحیه شینگن برای تحصیل حداکثر سه ماه طول می‌کشد. اگر پس از گذشت سه ماه هیچ پاسخی به درخواست شما داده نشود درخواست خود را رد شده تلقی کنید. بااین‌حال در بیشتر موارد جواب کامل و دقیق درخواست شما (حتی درصورتی‌که درخواست شما رد شده باشد) تا سه ماه پس از ارائه درخواست، داده می‌شود. برای دارندگان ویزای دانشجویی سایر کشورها، نتیجه درخواست ویزا معمولا در یک ماه اول پس از ارائه درخواست مشخص می‌شود.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن