09173119959 مشاوره
۵ راه برای آن‌که هوشمندانه‌تر فکر کنید

تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 ( 7:35:39 )

بازدید : 2232

با به‌ کار بردن بعضی روش‌ها، می‌توانید از مغزتان بهتر استفاده کنید. تفکر هوشمندانه نتیجه‌ی این روش‌ها است که شما را در زمان کمتر به نتایج بهتر می‌رساند.

چگونه می‌توان هوشمندانه‌تر فکر کرد؟ با بهره‌گیری از روش‌هایی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی سیرن ذکر شده است، می‌توان  مغز  را فعال‌تر کرد و بدین ترتیب، مسائل را بهتر حل کرد، ایده‌های بهتری داد و موفق‌تر بود. 

۱.با دست بنویسید

writing

ممکن است استدلال کنید که تایپ کردن در جلسات کاری و کنفرانس‌ها بهتر است؛ چون ساده‌تر است. اما با دست نوشتن، چون دشوارتر است، مهم‌تر است. وقتی شما یادداشت‌های مد نظرتان را با دست می‌نویسید، همه چیز را نمی‌توانید روی کاغذ بیاورید. به همین دلیل مجبورید در مورد خلاصه و لب کلام، تفکر کنید.

وقتی با دست می‌نویسید، از مغزتان بیشتر استفاده می‌کنید؛ زیرا برای نوشتن هر حرف، حرکت انجام می‌دهید. به این ترتیب، حافظه‌ی شما بیشتر کار می‌کند و نواحی مغز که به زبان و تفکر مربوط هستند، فعال‌تر می‌شوند. هرچه مناطقی از مغز که فعال می‌شوند، بیشتر باشند، ارتباط بین محتوای آنچه می‌نویسید و ذهن شما بیشتر می‌شود. بنابراین در آینده محتوای بیشتری را به یاد خواهید آورد.

۲.سعی نکنید ایده‌های خوب داشته باشید

idea

نخستین قانون ایده‌ی خوب داشتن این است: سعی نکنید ایده‌های خوب داشته باشید. نکته‌ی مهم فقط این است که ایده داشته باشید. وقتی شما ایده‌ای در ذهن دارید، نمی‌دانید این ایده خوب یا بد است. فقط هنگامی که ایده‌های بیشتری داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و دریابید کدام یک بهتر است. جرج لویز، از نوابغ  تبلیغات  در آمریکا است. او در جلسه‌ای به کارمندانش گفت که تا یک ساعت آینده با یک ایده‌ی خیلی خوب در جلسه حاضر شوند. پس از یک ساعت هیچ کس هیچ ایده‌ای نداشت. بنابراین او به آن‌ها گفت تا یک ساعت آینده، با بیست ایده حاضر باشند. یک ساعت بعد، همه‌ی کارمندان با ۲۰ ایده حاضر بودند. بعضی از آن ایده‌ها خوب و بعضی بد بودند؛ اما همه‌ی آن‌ها با ۲۰ ایده حاضر شده بودند.

۳.به زبان بیاورید

talk

بیان شفاهی یک مشکل به شخصی خیالی یا واقعی می‌تواند کمک بزرگی باشد. با بیان شفاهی مشکل، شما مجبورید همه‌ی اطلاعات مربوط به آن را به‌صورت ذهنی سازمان‌دهی کنید. اگر فرض کنید فرد مقابل هیچ دانشی در مورد این مشکل ندارد، مجبور خواهید شد تمام جزئیات و ذات مشکل را توضیح دهید. بیان شفاهی مسائل، مناطق بیشتری از مغز را درگیر می‌کند تا این‌که فقط بخواهید در مورد آن فکر کنید.

۴.به بدترین حالت ممکن فکر کنید

planning

معمولا والدین در برنامه‌ریزی سفر، خیلی عقلانی‌تر از شرکت‌ها در راه‌اندازی پروژه‌های جدیدشان عمل می‌کنند. در دنیای کسب‌وکار معمولا همه تشویق می‌شوند تا خیلی مثبت فکر کنند؛ اما والدین به بدترین سناریوی ممکن فکر می‌کنند و نگران هستند: اگر تمام طول مسافرت باران بیاید، چه می‌شود؟ اگر بچه‌ها صدمه دیدند، چه کنیم؟


۵.اضطراب کاری را به انرژی کاری تبدیل کنیدپیش از آن که به  موفقیت  پروژه‌ی خود فکر کنید، به این فکر کنید که اگر این پروژه شکست بخورد، چه خواهید کرد. اگر بتوانید تصور کنید که چه مشکلاتی ممکن است رخ دهد، پیش از رخ دادن، آن‌ها را حل کرده‌اید.

anxiety

وقتی در حال کار هستید، انرژی کاری متمرکز می‌خواهید؛ اما استرس همراه با اضطراب کاری را نمی‌خواهید. مشکل اینجا است که غده‌ی فوق‌کلیوی شما نمی‌تواند تفاوت بین انرژی‌ مورد نیاز هنگام کار و نگرانی شما برای کار در طول شب را تشخیص دهد. استرس فقط انرژی کاری است که بیش از مقدار نیاز، با شما می‌ماند.

بنابراین برای آنکه انرژی کاری شما برایتان مفید باشد، زمان کمتری صرف فکر کردن و زمان بیشتری صرف برنامه‌ریزی و کار کردن کنید. اگر باید یک سخنرانی یا ارائه را آماده کنید، زمانتان را صرف خیال‌پردازی در مورد جلسه نکنید؛ بلکه آنچه باید بگویید، بنویسید و آن را تمرین کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن