09173119959 مشاوره
۵ راه ترکیب سود و اهداف اجتماعی برای کارآفرینان

تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 ( 2:18:51 )

بازدید : 2070

در این مقاله به ۵ راهکار اشاره خواهیم کرد که به کمک آن‌ها، کارآفرینان می‌توانند به‌صورت هم‌زمان، جنبه درآمدزایی را رعایت کنند و به هدفمند بودن توجه داشته باشند.

اگر می‌خواهید از خود میراثی را به‌جای بگذارید و به جامعه چیزی باارزش تحویل بدهید، در طول مسیر کار خود نیاز به گرفتن تصمیم‌هایی هوشمندانه خواهید داشت. در ادامه ۵ روش به شما ارائه می‌شود که می‌توانید با انجام آن‌ها، در طول شب‌ها خوابی آسوده داشته باشید و یادگاری هم از خود برجای بگذارید.

تخریب محیط زیست به دست بشر

۱-  صنایعی را انتخاب کنید که بر جهان تأثیرگذار هستند

بسته به پیشینه و مهارت‌هایتان ممکن است حس کنید زمینه‌هایی که می‌خواهید به سراغ آن‌ها بروید محدود هستند. بااین‌وجود این موضوع همیشه صادق نیست. کلید انتخاب صنایع درست، داشتن تأثیری واقعی و ملموس بر جهان است.

برای مثال بیوتکنولوژی یا فناوری‌های زیستی یکی از هیجان‌انگیزترین صنایعی است که می‌توان در آن حضور داشت. علت این است که در این صنایع به‌صورت دائم شاهد نوآوری هستیم. این نوآوری‌ها مانند موارد به‌کاررفته در تلفن‌های همراه هوشمند یا بهبود و اصیل‌تر شدن مسکن‌های اجاره‌ای، محدود نیستند؛ این پیشرفت‌ها در حقیقت زندگی بسیاری را نجات می‌دهند و برای ریشه‌کن کردن بیماری‌ها و ایجاد داروهای انقلابی به کار گرفته می‌شوند. فناوری‌های زیستی، محدوده‌ای بزرگ از یافتن درمان برای سرطان تا ساخت و امن‌تر کردن واکسن‌ها را شامل می‌شوند. این صنایع که در حال حاضر ارزش آن ۴۱۵ میلیارد دلار تعیین شده است، به کارآفرینان اجتماعی کمک می‌کند تا بتوانند با حل مشکلات جهان، از خود میراثی گران‌بها به یادگار بگذارند.

۲- از قدرت تمامی افراد و نژادها بهره بگیرید

اینکه در استارت‌آپ خود گستردگی اجتماعی و تنوع داشته باشید، تنها برای ارتباطات اجتماعی شما مفید نیست. برخی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان مانند سیسکو، مایکروسافت، پراکتر اند گمبل (Procter & Gamble) و جانسون اند جانسون به‌صورت مداوم در میان شرکت‌هایی قرار می‌گیرند که بالاترین تنوع نژاد را در آمریکا دارا هستند. درک کنید که نوآوری و خلاقیت می‌تواند از جایی بیاید که انتظار آن نمی‌رود؛ به همین دلیل هرچقدر تیم شما متنوع‌تر باشد، ایده‌های بیشتری به‌واسطه این تنوع روی میز قرار داده خواهد شد. شما می‌توانید یک فرهنگ اختصاصی برای شرکت خود ایجاد کنید که فرصت‌هایی برای کسانی که معمولا نادیده گرفته می‌شوند به همراه می‌آورد.

RICH PEOPLE

تنوع تنها مقوله‌ای مربوط به اقوام نیست بلکه مزایای استفاده از  کارمندان زن نیز در محدوده‌ی این موضوع قرار می‌گیرند. سعی کنید کسانی را استخدام کنید که شبیه شما فکر نمی‌کنند. ترکیبی از انواع مختلف شخصیت در تیم شما می‌تواند موجب ایجاد بهترین ایده‌ها شده و استارت‌آپ شما را به بهترین و بالاترین سطوح ممکن برساند.

تنوع می‌تواند انتخاب‌های شما در زمینه تامین کنندگان را نیز شامل شود. شرکت صنایع موتوری فورددر زمینه قرارداد بستن با تامین کنندگان متنوع در تمامی جهان پیشرو به‌حساب می‌آید. آن‌ها ترکیب از بهترین محصولات و بهترین راهکارها را در اختیار دارند و درعین‌حال نیز می‌توانند موجب برانگیخته شدن فرصت‌های تجاری جدید برای اقلیت‌ها بشوند.

۳- مدلی تجاری ایجاد کنید که بازدهی انسانی داشته باشد

اگر می‌خواهید تأثیری فوری بر دنیای پیرامون خود بگذارید، چرا به سراغ ایجاد مدلی تجاری که بازدهی انسانی داشته باشد نمی‌روید؟ این کار می‌تواند یک موضوع کاملا ساده ولی کارآمد مانند دادن بخشی از درآمد فروش برای خیریه یا یک اقدام خیرخواهانه باشد. پیاده‌سازی مدل‌هایی که در آن بخشی از سود با مراکز دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، در بخش‌های روابط عمومی و بازاریابی شما می‌تواند تأثیر بسزایی بر فروش شرکت داشته باشد.

شرکت‌های خوش‌نامی مانند واربی پارکر (Warby Parker) یا حتی شرکت تولید کفش TOMS، این مورد را به‌صورت ویژه‌ای به مرحله اجرا درآورده‌اند.

تقریبا دوسوم مشتریان حاضر هستند برای محصولی که تأثیری مثبت بر محیط‌ زیست دارد یا از طریق اهداف و مفاهیم مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی ساخته شده است، مبلغ بالاتری پرداخت کنند. علاوه بر این باید یادآور شد که پرداخت‌های یادشده از سوی شرکت‌ها با موفقیت‌هایی در تمامی صنایع روبه‌رو شده است؛ به‌خصوص در مواردی که هدف شرکت‌ها، افراد بالغی هستند که از نظر اجتماعی آگاه به‌حساب می‌آیند.

business

سعی کنید دلیل و انگیزه‌ای را بیابید که می‌تواند در شرکت شما جا بیفتد و با کاری که انجام می‌دهید، سنخیت داشته باشد. هرقدر این کار با ارزش‌های بنیادین شما سازگاری طبیعی بیشتری داشته باشد، در عمل موفق‌تر خواهد بود. همچنین تمامی شرکت می‌توانند به‌آسانی از آن حمایت کنند.

۴- پشتیبانی مالی از رخدادهای محلی

نمی‌توانید جای خود را در یک صنعت مهم که قابلیت تغییر دادن زندگی شما را دارد باز کنید؟ اگر استارت‌آپ شما بر پایه‌های دیگر ساخته شده است، نیازی ندارد که نگران باشید. همچنان می‌توانید راه‌هایی بیابید که درآمد خود را با هدفی والا مرتبط سازند. اگر نمی‌توانید بخشی از درآمد خود را اهدا کنید یا هنوز در موقعیتی قرار نگرفته‌اید که بتوانید گوشت کافی زیر پوست تیم خود داشته باشید، به‌آرامی فعالیت خود را آغاز کنید. برای این کار سعی کنید با اسپانسر شدن در رخدادهای محلی، آغازگر این مسیر باشید.

به‌این‌ترتیب نه‌تنها شاهد این هستید که نام شما با موارد اخلاقی یا برندهای بزرگ در ارتباط خواهد بود بلکه به یک بخش جدایی‌ناپذیر از اجتماع بدل خواهید شد. این نوع فعالیت می‌تواند با کارهای ساده‌ای مانند تأمین تی‌شرت برای مسابقات و سرگرمی‌های دبیرستان‌ها، کمک به هزینه‌های اجرا یا ارائه‌ی یک جایزه برای چنین مراسم‌هایی شروع شود. به‌این‌ترتیب می‌توانید در ازای این کار، تبلیغ و قدردانی فراوانی دریافت کنید و شانس خود برای برگزاری رخدادهای رسانه‌ای مخصوص به خود را نیز افزایش بدهید.

۵- برای تولید محصولات خود از منابع محلی استفاده کنید

هنگامی که شرایط مهیا است، سعی کنید از منابع محلی برای محصولات خود استفاده کنید. به کمک این روش می‌توانید اقتصاد محلی را برانگیزید و روی قطعاتی که از آن استفاده می‌کنید، فرایندی که برای ساخت آن‌ها به کار گرفته می‌شود و محل تهیه آن‌ها کنترل کامل داشته باشید.

local seo

همچنین می‌توانید به سراغ مواد و محصولات ارگانیک بروید و از شرکت‌هایی خرید کنید که از خود ردپایی از جنس کربن بر طبیعت به‌جای نمی‌گذارند. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA)، مزایای استفاده کردن از منابع محلی بر محیط‌ زیست را تعیین کرده است. این امر شامل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کمتر کردن میزان آلایندگی و کمک به کاهش گسترش  گازهای گلخانه‌ای نیز می‌شود.

ممکن است فکر کنید کارآفرینان نمی‌توانند کار چندان خاصی در زمینه رسیدگی به مشکل تغییرات اقلیمی و کمک به جهان در حل این مشکل انجام بدهند. بااین‌وجود این‌که امروز تعادل بین کسب درآمد و انجام کارهای خوب را رعایت کنید، به‌مراتب آسان‌تر شده است. به‌این‌ترتیب می‌توانید نام خود را در صنایع ثبت کنید و یک درآمد سالم نیز به دست آورید و در نهایت، مشکلات واقعی جهان را نیز حل می‌کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن