09173119959 مشاوره
کدام طراح وب سایت بهتر است؟ راست مغز یا چپ مغز؟

تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1396 ( 5:19:55 )

بازدید : 2284

شخصیت افراد درواقع تحت تأثیر میزان اثرگذاری متقابل نیمکره‌های مغز بر یکدیگر است. بعضی نیمکره چپ مغزشان بهتر کار می‌کند و برخی دیگر نیمکره راستشان؛ در نتیجه توانایی افراد در برخی از کارها با یکدیگر متفاوت است.

شخصیت افراد درواقع تحت تأثیر میزان اثرگذاری متقابل نیمکره‌های مغز بر یکدیگر است. بعضی نیمکره چپ مغزشان بهتر کار می‌کند و برخی دیگر نیمکره راستشان؛ در نتیجه توانایی افراد در برخی از کارها با یکدیگر متفاوت است. به نظر شما کدام سمت از مغز طراح وب سایت فعالیت بیشتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید نحوه تفکر آنها را بررسی کنیم.

راست یا چپ؟ مسئله این است!

مغز طراح وب سایت

بررسی‌ها نشان می‌دهد نیم‌کره چپ مغز بیشتر وظیفه انجام امور منطقی، تجزیه‌وتحلیل مسائل، ریاضیات و نقش اصلی در زبان و گفتار را بر عهده دارد، درحالی‌که نیمکره سمت راست در کارهای گروهی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و روی کارهای دقیق و حسی مثل موسیقی و هنر تمرکز بیشتری دارد. نیمه راست مغز همچنین به ما در مسائل دیداری و درک آنچه می بینیم کمک می‌کند. البته که هر دونیم کره در تمامی فعالیت‌ها نقش دارند ولی درصد اثرگذاری آن‌ها متفاوت است. با توجه به ویژگی هایی که بیان شد، ممکن است  بتوانید راست مغز و یا چپ مغز بودن افراد را تشخیص دهید.

یک فرد ناشناس را در نظر بگیرید، این شخص دارای ویژگی‌های زیر است:

او یک نوازنده است.
به کار طراحی وب سایت علاقه دارد.
به هنر و زیبایی‌شناسی علاقه‌مند است.
روزانه به فعالیت عکاسی نیز می‌پردازد.
به نظر شما این شخص از نیم‌کره راست مغز خود استفاده می‌کند یا نیم‌کره چپ؟

به دلیل اینکه مواردی که موردعلاقه وی هستند جزو فعالیت‌های تخصصی سمت راست مغز است درنتیجه این شخص فردی راست مغز محسوب می‌شود.

مسئله طراح وب سایت

طراح سایت چپ مغز یا راست مغز

اگر از جنبه دیگری به فرد موردنظر نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که هر پروژه طراحی سایت یک مسئله است که فرد طراح می‌بایست آن را به‌طور دقیق بررسی کرده و آن را حل کند. بنابراین می‌توان گفت که برنامه نویس سایت ممکن است به دلیل علاقه‌اش به محاسبه و حل مسسئله، از سمت چپ مغز خود بیشتر استفاده می‌کند.

اگر دقیق‌تر این مسئله را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که برنامه نویس با استفاده از منطق و بررسی دقیق مسائل یک سایت را طراحی می‌کند و به‌ندرت پیش می‌آید که این فرد طرح سایت خود را روی کاغذ پیاده‌سازی کند و قسمت راست مغز کمتر درگیر این فعالیت خواهد شد.

نکته‌ای که نباید هنگام بررسی فعالیت طراحی سایت از آن غافل شد این است که بیشتر طراحان با طرح‌ها، شبکه‌سازی‌های ریاضی و الگوهای طراحی وب‌سایت سروکار دارند که این موضوع بیشتر به سمت چپ مغز مربوط می‌شود. البته طراحی گرافیک و رابط کاربری سایت موضوعی است که بیشتر  هنر است و با سمت راست مغز سر و کار دارد.

حقیقت

عمده‌ترین علت پرورش مغز افراد، کنجکاوی، خلاقیت و فعالیت‌هایی است که به‌صورت روزمره آن را انجام می‌دهند. درواقع تقویت دو نیم‌کره مغز به فعالیت‌هایی که در طول زندگی خود انجام داده‌ایم بستگی دارد. اما قوی بودن بخشی از مغز موضوعی انکارناپذیر است.

شاید همه ما دوست داشته باشیم دارای مهارت‌ها ویژه در طراحی وب‌سایت باشیم، اما جالب است بدانید بسیاری از افراد راست مغز در میان افراد چپ مغز پنهان‌شده‌اند و همین‌طور راست مغزها کارهایی را انجام می‌دهند که یک چپ مغز در آن تخصص دارد که دلیل آن را می‌توان حس کنجکاوی آنها دانست.

کدام بهتر است؟

طراح سایت توسط افراد چپ مغز یا راست مغز

اگر می خواهید یک پروژه طراحی سایت سفارش دهید و یا یک فرد علاقه مند هستید؛ کدام حالت مغز بیشتر به درد شما می خورد؟ اگر  می‌توانستید میان راست مغز بودن و چپ مغز بودن یکی را برگزینید، کدام را انتخاب می‌کردید؟

حقیقت این است که طراحی سایت و یا طراحی دیگر زمینه‌ها، به هر دو قسمت احتیاج دارد.

معمولاً برای هر طراح وب‌سایت این مسئله پیش‌آمده که مشتری او می‌خواهد خارج از چارچوب فکر کند و یک ایده خلاقانه یا اثری هنری را برای او خلق کرده تا باعث افزایش حجم فروش او شود. در مقابل مشتریانی وجود دارند که می‌خواهند سایت آن‌ها بر اساس یک چارچوب کلی طراحی گردد تا بتوانند اطلاعات خود را در قالب یک نظم مشخص به کاربران خود ارائه دهند.

این مسئله مهم نیست که شما روی همه مسائل تسلط ندارید، بلکه می‌بایست روی عواملی تمرکز کنید که در یک پروژه طراحی وب سایت به  آن‌ها نیاز دارید. تمرکز بر روی فعالیت‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به بهترین شکل انجام دهید و شمارا به یک طراح حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

چه‌کار باید کرد؟

“مشاهده کنید، به خاطر بسپارید و تغییر دهید”. طراحان چپ مغز عوامل مختلفی را برای طراحی وب‌سایت در نظر می‌گیرند که عبارت‌اند از:

عوامل مؤثر در طراحی وب‌سایت اثربخش و کارا
توجه به گرایش‌های روز دنیا
نحوه ساخت بخش‌های مختلف (فونت، افکت‌های CSS و…)
این موارد درجایی از ذهن ذخیره می‌شود تا در هنگام اجرای پروژه، موارد موردنیاز از مغز بازیابی شده و با ایجاد تغییرات موردنیاز بر روی پروژه پیاده‌سازی شود.

از سوی دیگر طراحان وب‌سایت راست مغز، بیشتر از ذخیره کردن اطلاعات، به خروجی اطلاعات از مغز خود احتیاج دارند. آن‌ها از این قوه ذاتی برای خلق موارد جذاب و استفاده مناسب از ابزارهای در دسترس خود بهره می‌برند تا در طراحی وب‌سایت موفق شوند. درواقع راست مغزها تمام عوامل حواس‌پرتی را از بین برده و هر چیزی که مربوط به پروسه طراحی سایت است را در آرامش تمام انجام می‌دهند.

 

بهترین راه برای انجام پروژه‌ها

تمرین کردن و کسب مهارت ها در مغز
 تفاوتی ندارد که شما طراح راست مغز هستید یا چپ مغز، در کار طراحی خلاقیت بیشترین چیزی است که به آن احتیاج دارید. اگر احساس می‌کنید مهارت کافی را در زمینه هنری ندارید می‌توانید با شرکت در کلاس‌های هنری این عامل را در خود تقویت کنید. در هر شرایطی باید به این فکر کنید که در چه شرایط و زمینه‌هایی می‌توانید به بهترین وجه کارکنید. خودتان را بشناسید، پروسه‌ای را در طراحی وب‌سایت بسازید که با نیاز و مهارت‌های شما هم‌خوانی داشته باشد، سپس پروژه طراحی سایت خود را شروع کنید. اگر هم فکر می کنید بهتر است طراحی سایت خود را را به یک تیم حرفه ای، واگذار کنید؛ واحد طراحی و توسعه هاست ایران، گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن