09173119959 مشاوره
قدم هایی برای ثبات در آزادکاری

تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1396 ( 1:9:37 )

بازدید : 1778

در عصر حاضر و با وجود ارتباطات گسترده و جهانی، تمایل بسیاری از جوانان به برپایی کسب‌وکار آزاد افزایش یافته است. اما نگرانی سوددهی و امنیت مالی، دغدغه‌ی بسیاری از آزادکاران است.

اگر تابحال آزادکاری یا فریلنسینگ را تجربه کرده باشید، قطعا احساس ترس و ناامیدی به سراغ شما آمده و خوب می‌دانید که رسیدن به درآمد ثابت در ماه‌های اول چقدر استرس‌زا و پرتنش است و می‌تواند وحشتناک‌ترین ودرعین حال لذت‌بخش ‌ترین تجربه باشد. بدترین حالت زمانی است که شما یک روز کامل کار نکرده‌اید. نداشتن درآمد ثابت، بیمه، پس‌انداز پراکنده و ساعات کاری پیوسته، قطعا آن شغل رویایی نیست که می‌خواستید.

اما خبر خوب این است که، تمام شرایط سختی که گفته شد همیشگی نیستند مگر اینکه خودتان اجازه‌ی ماندگاری‌شان را بدهید. برای داشتن کسب‌و‌کاری قدرتمند به راهکارهای زیر توجه کنید:

خانواده

۱‐ با خانواده و دوستان‌تان صحبت کنید

به هیچ عنوان این مرحله را کنار نگذارید! یکی از دلایل اصلی تنش در مشاغل آزاد این است که فرد علاقه‌ای به صحبت کردن با خانواده و دوستانش درمورد کار ندارد. شاید به این دلیل است که می‌ترسد اطرافیان او را به چشم شخصی پرمشغله و درگیر ببینند که قرار است کار و زندگی شخصی‌اش باهم ادغام ‌شود. اما لازم است درمورد تصمیم آزادانه و هدف‌گذاری‌تان صحبت کنید.

شاید آن‌ها پیشنهادهای تازه‌ای بدهند و به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک کنند. کافی است چند پیام ارسال کنید و خدمات خود را معرفی کنید تا اگر شخصی احتیاج داشت شما را پیدا کند. این سریع‌ترین راه برای پیدا کردن مشتری‌ است، که باعث می‌شود در چندماه اول کار شما حمایت شود.

استخدام

۲‐ شغل‌تان را جسورانه معرفی کنید و نسبت به قضاوت مردم بی‌اعتنا باشید

زمانی که برای اولین بار کسب‌وکار آزاد را تجربه می‌کنید، اطلاعیه‌ی معرفی شغل‌تان را در هرجایی که مردم آن‌ را می‌بینند نصب و منتشر کنید. شاید بعضی افراد به شما بگویند انتشار آگهی راه مناسبی برای جذب مشتری نیست. اما باید بدانید که این راه همیشه جواب می‌دهد. پس به حرف دیگران توجهی نکنید. هدف شما جذب مشتری است، وقت‌تان را با نظرات منفی تلف نکنید! مطمئن باشید که اگر بصورت روزانه و با نظم مشخصی خدمات شغلی‌تان را اطلاع رسانی کنید، قطعا هرهفته و هرماه مشتریان جدیدی خواهید داشت.

هرگز‌، هرگز‌ و‌ هرگز مطالب و خدمات دیگران را کپی نکنید! متاسفانه اکثر صاحبان مشاغل آزاد این اشتباه را تکرار و دید عموم را نسبت به خودشان منفی می‌کنند. اگر واقعا پیشنهادات منحصر به فرد و برجسته‌ای دارید آن‌ها را به سبک خودتان معرفی کنید و با مشتریان به اشتراک بگذارید. با تلاش منظم و صبر حتما به نتیجه می‌رسید.

همایش

۳‐ از نمایشگاه ها و کنفرانس ها غافل نشوید

یکی از مکان‌های عالی برای پیدا کردن مشتری، رفتن به کنفرانس‌ها و گردهمایی‌ها است. شاید شما از حضور در چنین مکان‌هایی فراری باشید و یا روند و برنامه‌‌ریزی‌شان را عجیب بدانید، اما خواه ناخواه این گردهمایی‌ها فرصت بسیار مناسبی برای جذب مشتری‌های جدید فراهم می‌آورد.

البته به خاطر داشته باشید که «زمان» برای فردی که شغل آزاد دارد، بسیار ارزشمند‌تر می‌شود، پس مهم است که شما به کدام گردهمایی می‌روید با چه افرادی ارتباط می‌گیرید و برای چه کاری زمان می‌گذارید. همچنین انتظار نداشته باشید که بعد از رفتن به اولین کنفرانس، مشتری پیدا کنید. برای جذب مشتری باید ابتکار عمل و صبوری داشته باشید، کارت یا نمونه‌کار همراه خود ببرید تا بیشتر شناخته شوید. اینگونه در ذهن مخاطبان توانایی و جایگاه بالایی پیدا خواهید کرد و مشتریان به شما اعتماد کرده و درباره خدمات‌تان فکر می‌کنند.

۴‐ به مشتریان‌ قدیمی انگیزه‌ای برای برگشت دوباره بدهید

بعد از اینکه با چند مشتری کار کردید و کمی جایگاه خود را یافتید، به فکر ایجاد انگیزه در آن‌ها باشید. یعنی کار شگفت انگیزی انجام دهید تا مخاطب‌تان را به وجد آورد و دوباره به سمت شما جذب کند. معمولا تخفیف‌های ماهانه انگیزه‌ی خوبی برای مشتریان هستند اما ابتکار عمل داشته باشید و هر ایده‌ای را امتحان کنید. به یاد داشته باشید اعتماد مشتری و برگشت دوباره به سمت شما، کسب‌وکارتان را در شرایط رکود هم سرپا نگه می‌دارد.

نمونه کار۵‐ نمونه‌ی کاری برای ارائه داشته باشید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات صاحبان مشاغل آزاد، نداشتن نمونه‌کاری است که باعث می‌شود چیزی برای ارائه واثبات توانایی خود نداشته باشند. این مورد را پشت گوش نیندازید و سریعا دست‌ به ‌کار شوید، چون اعتبار کاری شما را تضمین می‌کند. اگر تازه کار هستید و هنوز مشتری و نمونه‌کار ندارید، بهترین روش ارائه خدمات به یک موسسه و مرکز معتبر و یا افراد مختلف، به صورت رایگان است. سپس هرمرحله از پروژه را مستند کنید و بعنوان نمونه کار داشته باشید.

نیل پاتل (کارآفرین حوزه‌ی تولید محتوا) از این تکنیک استفاده کرد. یعنی ابتدا برای چند شرکت برند و معتبر به صورت رایگان بازاریابی اینترنتی انجام داد و در حال حاضر به صورت سفارشی به شرکت‌ها در جذب مشتری ثابت کمک می‌کند.


در انتها به خاطر داشته باشید؛ سئو و تکنیک‌های وبلاگ نویسی بسیار باارزش‌اند اما بازده بلند‌مدتی دارند و زمانی به کارتان می‌آیند که تعدادی مشتری و نمونه‌کار داشته باشید. پس برای ابتدای راه مناسب نیستند. در قدم اول، شغل و خدمات‌تان را با خانوادهو دوستان‌تان مطرح کنید تا از اطرافیان‌تان مشتری جذب شود، آگهی شغلی منتشر کنید، از صفحه ی مجازی شخصی خود اطلاع رسانی و برای مدتی رایگان کار کنید تا نمونه‌ای ‌از کارهای‌تان تهیه شود. با  انجام دادن این مراحل، به مرور زمان مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد و در کسب و کارتان به ثبات می‌رسید
.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن