09173119959 مشاوره
مزایای برنامه ریزی ۹۰ روزه برای کسب‌ و‌ کار

تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اردیبهشت 1396 ( 1:22:22 )

بازدید : 3107

برنامه‌ریزی یک شرکت باید در بازه‌های کوتاه و ۹۰ روزه باشد؛ زیرا برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و نداشتن انعطاف‌پذیری، سرعت رشد کسب‌ و‌ کار شما را کاهش می‌دهند.

بسیاری از ما لیست‌های بسیار طولانی برای انجام کارهایمان داریم. اما واقعیت این است که اگر نتوانیم برنامه‌ریزی درست داشته باشیم، حتما با شکست روبه‌رو خواهیم شد. بنابراین رهبران یککسب‌و‌کار باید تصمیمات خودشان را با جزئیات کامل برنامه‌ریزی کنند. به‌عنوان مثال خرج کردن  بودجه‌ی شرکت و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مواردی هستند که باید به‌طور دقیق برنامه‌ریزی شوند. به موفقیت رسیدن با داشتن یک چشم‌انداز روشن و برنامه‌‌ریزی درست برای رسیدن به آن در  ارتباط است. رهبران باید اهداف و نتایج کلیدی را مشخص کنند و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند. پیش‌بینی آینده باعث افزایش بهره‌وری و سازمان‌یافتگی شرکت می‌شود.

از طرفی برنامه‌ریزی‌های بلندمدت می‌توانند باعث آسیب زدن به رشد و آینده‌ی شرکت شوند. انعطاف‌پذیری و توانایی تغییر کردن نیز به اندازه‌ی پایبند بودن به اهداف مهم است. به همین دلیل رهبران باید برنامه‌ریزی‌های شرکت خود را برای مدت ۹۰ روز تنظیم کنند. این کار نه‌تنها زمان کمتری از آن‌ها می‌گیرد، بلکه به کارمندان نیز اجازه می‌دهد که بتوانند خودشان را با تغییرات بازار وفق دهند. انعطاف‌پذیر بودن یک کسب‌و‌کار نشان‌دهنده‌ی زرنگ و خلاق بودن رهبر آن است. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت با مزایای برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت بیشتر آشنا شوید.

business plan

۱- باعث از بین رفتن ترس می‌شود

رهبران یک کسب‌و‌کار دوست دارند در برابر نوسانات بازار خودشان را آماده کنند. یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند شرکت را در مسیر درست قرار دهد، باعث دلگرمی و آرامش صاحبان کسب‌و‌کار شود و سرمایه‌ی شرکت را چند برابر کند. بنابراین داشتن یک برنامه‌ریزی ۱، ۲ یا ۵ ساله همه‌ی اعضای شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تا حدود زیادی از درگیر شدن با چالش‌ها می‌کاهد. اما فراموش نکنید که ارتباطات و زمان‌بندی در دنیای امروز بسیار اهمیت دارند. شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه هشتگ‌هایی در آینده مورد استقبال قرار می‌گیرند. اگر یک کارمند از شغل خودش استعفا دهد یا شما یک قرارداد بزرگ امضا کنید؛ آن‌گاه نیازها، کارمندان و مصرف‌کنندگان به‌طور دائم در حال تغییر کردن خواهند بود. پس به جای ترسیدن از اتفاقات ناشناخته، از آن‌ها استقبال کنید. عملکرد ما زمانی بهبود پیدا خواهد کرد که تغییرات را بپذیریم و از مرزهای خودمان خارج شویم.

۲- از اتلاف زمان جلوگیری می‌کند

برنامه‌ریزی سالیانه برای یک کسب‌و‌کار بسیار سخت و زمان‌گیر است. برنامه‌ریزی درباره‌ی بودجه‌ی شرکت و کمپین‌ها تبلیغاتی می‌تواند هفته‌ها و حتی ماه‌ها طول بکشد. گاهی اوقات تنها با گذشت مدت زمان کمی متوجه خواهید شد که برنامه‌هایتان بی‌ربط و بیهوده هستند. بنابراین به جای هدر دادن زمان، هر ۳ ماه یک بار وقت بگذارید و ببینید که انجام چه کارهایی برای کسب‌و‌کار شما جواب می‌دهد و چه کارهایی جواب نمی‌دهد. چه چیزهایی نیاز به تغییر دارند و چه چیزهایی باید ثابت باقی بمانند. همچنین نیازی نیست زمان زیادی برای برنامه‌ریزی کردن بگذارید. کافی است داده‌ی مورد نظر خود را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را در اختیار افرادی قرار دهید که به عملکردشان اطمینان کامل دارید.

business plan

۳- باعث رشد طبیعی شرکت می‌شود

برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت می‌توانند به رشد شرکت کمک بیشتری کنند. به‌عنوان مثال تصور کنید یک فرصت بسیار خوب برای شرکت پیش بیاید، اما در برنامه‌ریزی بلندمدت شرکت تصمیمی برای آن گرفته نشده باشد. در این صورت، از دست دادن فرصت تنها به دلیل دیده نشدن آن در برنامه‌ریزی، می‌تواند صدمه‌ی بزرگی به شما وارد کند.

استفاده کردن از برنامه‌ریزی‌ ۹۰ روزه به بهبود عملکرد کارمندان نیز کمک می‌کند. بعد از گذشت ۳ ماه با اعضای تیم خود جلسه بگذارید، عملکرد آن‌ها را بررسی کنید و در صورت نیاز با ایجاد تغییرات لازم بهره‌وری شرکت را بالا ببرید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن