09173119959 مشاوره
نکات آموزنده کارآفرینی از زبان جیمز الیور

تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ( 1:37:47 )

بازدید : 3122

جیمز الیور، مؤلف کتاب‌های مدیریتی و آموزش کارآفرینی، در یک مقاله‌ی کوتاه درس‌هایی در مورد فروش، مدیریت استرس و موفقیت به کارآفرینان داده است.

کتاب «The More You Hustle, The Luckier You Get» توسط جیمز الیور تألیف شده و درس‌های مفیدی در مورد زندگی کارآفرینی و رسیدن به موفقیت در این مسیر در خود جای داده است. این مؤلف در یک معرفی کوتاه، برخی نکات آموزنده‌ی مسیر زندگی کارآفرینی را توضیح داده است. در ادامه‌ی این مطلب زومیت به بررسی ۹ نکته‌ی آموزنده از این درس‌ها می‌پردازیم:

۱- تعداد زیاد فالورهای شبکه‌های اجتماعی، دلیلی بر موفق بودن افراد در بازاریابی نیست

افزایش تعداد فالورها و ارتباطات شبکه‌های اجتماعی تا حدی مفید است؛ اما این حرکت نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی کمپین‌های تبلیغاتی و جذب ترافیک به سمت وب‌سایت شما باشد. برخی اوقات مطالب شبکه‌های اجتماعی که بازدید بالایی نیز داشته‌اند، به‌ندرت به افزایش ترافیک وب‌سایت کمک کرده‌اند. نکته‌ی اساسی در استفاده از این استراتژی، برنامه‌ریزی دقیق محتوایی برای این شبکه‌ها است.

۲- اضطراب و نگرانی ریشه در ترس دارند و هیچ کمکی به پیشرفت شما نمی‌کنند

کارآفرینان در زمان‌هایی از مسیر پیشرفت کسب و کار، استرس و نگرانی‌های زیادی به خود وارد می‌کنند. نکته‌ی اصلی این است که این موارد نه‌تنها کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کنند، بلکه باعث ایجاد مشکلات جدی روحی و جسمی در فرد نیز می‌شوند. تمرکز بر مشکلات و درگیر شدن ذهنی، تنها شما را از ادامه‌ی مسیر اصلی بازمی‌دارد. علاوه بر آن، هرچقدر شما نگران کسب و کار خود باشید، نمی‌توانید جلوی مشکلات غیر مترقبه را بگیرید.

۳- مدیتیشن بسیاری از نگرانی‌‌ها و استرس‌ها را رفع می‌کند

اختصاص دادن زمان‌های کوتاه به تمرین‌های مدیتیشن، می‌تواند اثرات بسیار مفیدی بر روح و جسم شما داشته باشد. این تمرین‌ها زمان کمتری از شما اشغال می‌‌کنند و در عوض، استرس و نگرانی را تا حد زیادی رفع می‌کنند. امروزه اپلیکیشن‌های متنوعی در مارکت‌ها وجود دارند که برای افرادی با زمان کم، تمرینات مدیتیشن کوتاه و مفید ارائه می‌دهند.

مدیتیشن

۴- هرچه بیشتر تلاش کنید، شانس بیشتری خواهید داشت

اگرچه اکثر افراد موفق اعتقادی به شانس ندارند، اما آن چیزی که عموم مردم به اسم شانس می‌شناسند نیز تنها با تلاش زیاد به دست می‌آید. به بیان دیگر شما با افزایش فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌های دقیق، افزایش خلاقیت و کارایی می‌‌توانید شانس بیشتری در موفقیت کسب‌وکارتان داشته  باشید.

۵- مدیریت خوب ارتباط با مشتری، بسیاری از عیوب محصول را جبران می‌کند

اکثر افراد زمان بسیاری صرف عالی کردن محصول خود می‌کنند و عرضه‌ی آن را به تعویق می‌‌اندازند. توصیه‌ی مهم در این بخش این است که محصول را هرچه زودتر به بازار عرضه کنید و منتظر عالی شدن آن نمانید. کافی است پس از عرضه‌ی اولیه، ارتباطی کامل با مشتریان داشته باشید و نظرهای آن‌ها را جویا شوید و در نسخه‌های بعدی اعمال کنید.

۶- برای رسیدن به موفقیت، با مشکلات و سختی‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد

هر فردی تعریف خاص خود از موفقیت را در ذهن می‌پروراند. نکته‌ی مشترک در تمامی این تعاریف این است که برای رسیدن به هر نوع موفقیت، باید مشکلات زیادی را پشت سر بگذارید و مطمئن باشید که در مسیری آسان قدم نگذاشته‌اید.

۷- دوستان خوب و وفادار، بهترین دارایی هستند

افرادی که شبکه‌ای منسجم از دوستان دارند، در مشکلات مختلف همیشه یک دست کمک‌رسان در کنار خود احساس می‌کنند. دوستان وفادار حتی اگر نقشی در کسب و کار شما نداشته باشند، می‌توانند در مواقع لزوم کمک‌های مفیدی به شما بدهند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن