09173119959 مشاوره
قبل از تغییر مسیر در کار، به این نکته مهم توجه کنید

تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396 ( 2:10:6 )

بازدید : 2436

تغییر مسیر یا پیووت (Pivot) از مراحلی است که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود. قبل از این کار باید به‌خوبی بازار را مطالعه کرد.

افراد مختلف در طول دوران کاری با مسائل و مشکلات متنوعی روبرو می‌شوند. علاوه بر آن ممکن است پس از مدتی افراد تصمیم بگیرند نوع کسب و کار خود را تغییر دهند یا در زمینه‌ای جدید از کسب و کار فعالیت کنند. در تمام شرایط، قبل از تغییر مسیر یا Pivot بهتر است که بازار جدید را شناسایی کنید و رفتار و روحیات مشتریان آن را به‌خوبی بشناسید.

اکثر فروشندگان و کارآفرینانی که مسیر کاری خود را به‌اشتباه انتخاب می‌کنند؛ بدون مطالعه، اشتباهات گذشته‌ی خود را تکرار می‌کنند. آن‌ها در بخشی از بازار موفق نمی‌شوند و برای جبران این شکست، بخشی جدید انتخاب می‌کنند که کاملا متفاوت از نوع کار قبلی است. نکته‌ی مهم این است که آن‌ها اکثرا در بخش‌های جدید نیز شکست می‌خورند؛ چرا که بدون شناخت کافی دست به تغییر می‌زنند.

برخی اوقات عدم استقبال از محصول به خاطر کیفیت پایین آن است. اما در زمان‌های دیگر ممکن است محصول شما عالی باشد، ایده‌ی خوبی در آن نهفته باشد و قیمت مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته باشید. دلیل اصلی رد شدن چنین محصولی از طرف مشتریان، این است که شما جامعه‌ی اشتباه را برای عرضه‌ی محصول خود انتخاب کرده‌اید.

راه حلی که کارشناسان کارآفرینی برای جبران شکست‌ها در امر فروش می‌دهند، این است که پس از چند مرحله اصلاح محصول و شکست خوردن مجدد، به دنبال تغییر جامعه‌ی هدف مشتریان باشید. به عنوان مثال یک تولیدکننده‌ی برنامه‌های ویدیویی عنوان می‌کند که ابتدا برنامه‌های خود را در تلویزیون‌های کابلی عرضه می‌کرد. او که پس از بررسی‌های متعدد از مناسب بودن محتوای خود مطمئن شده بود، هنوز هم با عدم استقبال مواجه می‌شد. او پس از مدتی تصمیم گرفت محتوای ویدیویی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند و با این تغییر مسیر، توانست مخاطبان اصلی خود را پیدا کند

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن