اهمیت شناختن برند

برای چیزی فراتر از اپل برنامه‌ریزی کنید

شرکت اپل مدام به‌عنوان «محبوب‌ترین و معتمدترین» شرکت انتخاب می‌شود. به دست آوردن نتایجی مانند آنچه اپل به دست آورده قطعا عالی است؛ اما سعی نکنید مانند اپل باشید. برند اپل برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهد تعریف شده است؛ شاید همان استراتژی برای شما همان نتیجه را به دست ندهد. تاکتیک الگوبرداری ممکن است اعتبار مورد نظر را برایتان به ارمغان نیاورد و حتی اگر هدف و برنامه کاری شما بسیار خوب باشد، به نتیجه‌ای دست نخواهد یافت که آن را به خاطر بسپارند؛ زیرا در سایه شرکتی که از آن تقلید می‌کنید، قرار خواهید گرفت و به‌آسانی فراموش خواهید شد.

غیر قابل پیش‌بینی باشید

شرکت سازنده نوت‌بوک Field Notes از یک مشتری پیامی دریافت کرد که پرسیده بود « نوت‌بوک‌ها در یک سفر به قطب جنوب چقدر دوام می‌آورند؟» و این‌گونه پاسخ داد: «البته که این نوت‌بوک‌ها در سرزمین‌های جنوبی کار می‌کنند!» چیزی که هر کسی زمان خرید این نوت‌بوک مدنظر قرار می‌دهد، این است که اگر این نوت‌بوک‌ها در سرزمین‌های منجمد جنوب دوام می‌آورد، پس من هم می‌توانم هرجایی بخواهم با آن کار کنم!

برند را به‌خوبی به نمایش بگذارید

همان‌طور که نوشته‌ها بیانگر یک پیام هستند، طراحی نیز پیامی به‌خصوص در بر دارد. سعی کنید هویت برند شما در همه زوایای طراحی دیده شود.

به مردم دلیلی دهید تا شما را به خاطر بسپارند. اولین پله سقوط به سمت به‌یادماندنی نبودن این نیست که خنثی باشید؛ بلکه این است که فراموش‌شدنی باشید! اینکه انتخاب دوم و سوم یک فرد باشید، بدتر از این نیست که اصلا در لیست انتخاب‌هایش قرار نگیرید! از ترکیب طراحی بصری و نوشتاری جذاب استفاده کنید تا پیامی به دیگران برسانید که فراموش‌شدنی نباشد.