09173119959 مشاوره
Bounce Rate چیست و چگونه عمل می کند

تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردین 1396 ( 12:21:51 )

بازدید : 2328

ه طور کل Bounce Rate میزان بازدیدکنندگانی که وارد سایت و یا صفحه شما شده اند و بدون آنکه وارد پیج دیگری از سایت شما شوند و یا بر روی لینکی کلیک کنند ، سایت شما را ترک میکنند

در این قسمت از مقالات طراحی سایت شیراز می خواهیم بگوییم Bounce Rate چیست و چگونه عمل می کند . در ابتدا به تعریف لغت Bounce rate می پردازیم . لغت Bounce در انگلیسی به معنای گزاف گویی می باشد و Bounce rate را به طور لغوی می توان میزان پس زدگی نامید . به طور کل Bounce Rate میزان بازدیدکنندگانی که وارد سایت و یا صفحه شما شده اند و بدون آنکه وارد پیج دیگری از سایت شما شوند و یا بر روی لینکی کلیک کنند ، سایت شما را ترک میکنند .

Bounce Rate

Bounce rate میزان بازدیدکنندگان از سایت شما و همچنین مطالب مفیدی که کاربران به آن دسترسی نیافته اند و یا گرافیک سایت شما را نپسندیده اند و یا از بازدید سایت پشیمان شده اند را نشان می دهد بنابراین هرچه درصد Bounce Rate کمتر باشد ، شما سایت موفق تری محسوب میشوید . از عواملی که موجب بالا رفتن bounce rate می شود این است که وقتی کسی شما را میبیند و یا کلمات کلیدی را در گوگل جستجو میکند و به سایت شما می آید ولی نشانی از خواسته خود نمیبیند ، به شدت دلزده شده و سایت را ترک خواهد کرد .

انتخاب رنگ نامناسب و بی ربط به لوگو و نام شرکت و یا حجم بالای صفحات به دلیل استفاده از عکس های پرحجم نیز این امکان را دارند تا در فراری داردن کاربری موثر باشند . برای داشتن bounce rate پایین باید فیلدها را در جای درست خود قرار داد و از عبارات مناسب برای هدایت کاربران استفاده کرد .
همینطور هدایت کاربران در تبلیغات و سئو سازی ، به یک صفحه فرود (Landing Page ) مناسب نیز از مهمترین عوامل میباشد که باید رعایت شود . ضمن آنکه کلیک بر روی تبلیغاتی که لینک خارجی دارند و باعث میشوند کاربر از سایت شما خارج شود نیز ، Bounce Rate سایت شما را بالا میبرد.

اگر پیغام ها و توضیحات خطا به درستی طراحی نشود می توانند عاملی مهم در افزایش bounce rate باشند . مثلا اگر در فرمی خطایی صورت گرفت پیغام خطا در همان قسمت input وارد شود و از نمایش پیغام خطا توسط pop up اجتناب شود . اگر از پیغامی جهت راهنمایی یا دادن دستورالعمل به کاربران استفاده می کنید سعی کنید از جملات مثبت استفاده نمایید . از به کار بردن لغاتی چون – خطا – ، – اشتباه – ، – باید – ،…. اجتناب کنید و سعی کنید از لغات مثبت تری استفاده نمایید که کاربر احساس حماقت و جهالت نکند .

فرمول تقریبی Bounce Rate

بازدیدکنند هایی که یک صفحه را میبینند و خارج می شوند ، تقسیم بر تعداد همه بازدیدکننده ها . این عدد درصدی تقریبی توسط گوگل آنالیتیک و الکسا نیز در اختیار ما قرار می گیرد.  بدیهی ست که هرچه عدد کوچکتر باشد نشان دهنده این است که طراحی سایت شما مورد علاقه ویزیتورها قرار گرفته است .

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن