09173119959 مشاوره
چگونه می‌توانید بهترین کارمندتان را الگو قرار دهید

تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردین 1396 ( 1:44:13 )

بازدید : 2423

برای این‌که در کسب و کار شما کارمندان باکیفیت تبدیل به الگو شوند، حتما از آن‌ها تقدیر و تشکر کنید.

در بدنه هر کسب و کار یا یک شرکت نوپا، همیشه کارمندانی وجود دارند که مورد علاقه کارآفرین و بنیان‌گذار مجموعه هستند، آن‌ها کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند. اگر شما چنین نیروهایی دارید و می‌خواهید بقیه افراد کشتی نیز از آن‌ها الگو بگیرند و مثل آن‌ها جسور و باکیفیت تا رسیدن به جزیره رؤیاهایتان تلاش کنند.

برخی مواقع بهتر است به‌جای این‌که به دنبال جواب سؤال «چگونه استعدادهای برتر را برای کسب و کار خود استخدام کنیم؟» باشید، استعدادهای برتر را در شرکت خود تربیت کنید. وقتی به‌اندازه کافی تجربه کسب کرده باشید، دیگر به استعدادهای متوسط راضی نخواهید بود. همه کارآفرینان کسی را در رأس امور کسب و کار خود دارند، یک کارمند فهیم که می‌توانند به او در انجام پروژه‌ها یا مدیریت شرایط مختلف اعتماد کنند. کسی که از رفتنش واهمه دارند. کسی که آرزو می‌کنند کاش الگوی دیگر افراد سازمان شود.


ممکن است تحقق چنین امری از واقعیت به دور باشد؛ اما قبلا هم‌ چنین اتفاقی در اکثر شرکت‌ها افتاده است. نحوه انجام آن بدین شکل است:این آرزو دقیقاً کپی‌برداری و تقلید دیگر کارمندان از یک کارمند خوب نیست، بلکه تنها تلاشی برای تولید نسلی مشابه از کارمندان با بهترین ارزش‌ها است؛ به نحوی که در سازمان خود احساس رضایت و شادی داشته باشند.

۱- از آن‌ها به‌درستی تقدیر و تشکر کنید

سازگاری اولیه کارمندان جدید

شرایط را به نحوی آماده کنید که کارمندان برتر وجه تمایز خود را از سایرین تشخیص دهند. شما باید به توانایی‌ها، گرایش‌ها و اقدامات آن‌ها دقت کنید و از اینکه آن‌ها در سازمان هستند، سود ببرید.

۲-  مشخص کنید که آن‌ها برای چه مواردی ارزش قائل می‌شوند

مقاله کسب و کار - دلایل استعفای کارمندان

چه نکاتی برای آن‌ها مهم است؟ چه اتفاقی آن‌ها را خوشحال می‌کند و برای موفقیت باید چه‌کارهایی انجام دهند؟ شناسایی نیازهای افراد، گامی مهم برای ایجاد حس ارزشمند بودن برای آن‌ها است. هرچه بهتر کارمندانتان را بشناسید، بهتر خواهد بود.

۳- آن‌ها را برای رهبری آماده کنید

سازگاری اولیه کارمندان جدید

به مدیران برتر خود بگویید که به کمک آن‌ها در رهبری نیاز دارید و سعی کنید از آن‌ها رهبری شایسته بسازید. سپس آن‌ها را راهنمایی کنید تا ارزش‌ها و اصولشان را به نحوی بازسازی کنند که سایرین بتوانند آن‌ها را درک و دنبال کنند. این عمل از یک‌جهت دیگر هم مفید است؛ وقتی مابقی کارمندان راهنمایی‌های شما را ببینند، این پیام به آن‌ها القا می‌شود که بهترین‌ها هم برای رهبری نیاز به راهنمایی دارند و کسی به خاطر بهترین بودن نباید خودسرانه دست ‌به‌ کاری بزند.

۴-  برای پیشرفت مستمر برنامه‌ریزی کنید

استخدام برنامه‌نویس وب

مطمئن شوید که آموزش، کمک و حمایت لازم را در هر گام به کارمندان خود می‌رسانید. برخی می‌توانند توسط شما انجام شوند و برخی توسط سایرین. به نقاط قوت و ضعفتان دقت کنید و در مورد شکل حمایت موردنظر خود فکر کنید.

۵- به آن‌ها آموزش دهید که گوش دهند

مقاله کسب و کار - دلایل استعفای کارمندان

به آن‌ها کمک کنید تبدیل به فردی شوند که سازمان بتواند در حل چالش‌ها و مشکلات به آن‌ها اعتماد کند. به آن‌ها یاد دهید فقط بر چیزی که می‌گویند متمرکز نشوند، بلکه به مسائل زمینه‌ای و غیرکلامی نیز دقت کنند؛ این‌گونه می‌توانند مشکلات و مسائل جزئی را شناسایی کنند و همیشه مسئولیت‌پذیر و پاسخ‌گو باشند.

۶-  آن‌ها را با مثال راهنمایی کنید

مقاله کسب و کار

رهبران جدید را متوجه کارهای خوبی که انجام می‌دهند، کنید و فرصت دهید تا بدرخشند. پشتیبان و درگیر باقی بمانید؛ اما تا زمانی که مسئله‌ای جدی بروز نکند، به مسائل ورود نکنید.

اجازه دهید که بهترین افراد کسب و کار شما رهبری را در دست بگیرند و برای دیگران الگوی اجرایی شوند، این‌گونه حس بهترین‌ بودن مسری خواهد شد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن