مشاوره رایگان : 09173119959
حوالی سال 2009 بود که اولین پیش نمایش از گوگل کافئین وارد نتایج جستجو شد و در نهایت گوگل آن را در 8 ژوئن 2010 راه اندازی کرد. موتور جست و جو گر گوگل در وبلاگ خودش از کافئین به عنوان یک سیستم ایندکس جدید اسم برد. بله، در واقع گوگل کافئین نه یک الگوریتم جدید برای جریمه کردن تعدادی سایت و و همینطور نه یک آپدیت الگوریتمی، بلکه گوگل کافئین یک سیستم ایندکس و کراول جدید وب است.
گوگل کافئین الگوریتم، آپدیت یا هرچیز دیگری است که باعث بهبود سرعت و قابلیت های سیستم ایندکس گوگل میشود. در ادامه بیشتر در مورد کاربردهای کافئین توضیح میدهم.
سرعت مهم ترین کاربرد گوگل کافئین است. بگذارید کمی به عقب برگردم: طبق اطلاعاتی که در سایت searchengineland منتشر شده، قبلا شرایط ایندکس گوگل به این صورت بود که ربات های خزنده وارد سایت شما میشدند، اطلاعات را بررسی میکردند، نگاهی به قدرت محتوا کرده، موضوعش را متوجه شده و بعد از گذشت یک پروسه نسبتا طولانی، آن را ایندکس میکردند.
اما امروز و با کمک گوگل کافئین، سرعت ایندکس توسط این ربات ها بیشتر شده و گوگل به محض مشاهده یک صفحه، در زمان کمی آن را ایندکس میکند. در واقع به دست کافئین، صفحات سایت شما به محض دیده شدن توسط ربات ها و خزش، در نتایج ایندکس میشوند.
اما علاوه بر سرعت ایندکس محتوا، الگوریتم کافئین گوگل کاربردهای دیگری هم داشته و دارد که در ادامه آنها را هم بررسی میکنم:
گوگل در حوالی سال 1998 فعالیت جدی خودش را شروع کرد. آن دوران نهایتا چیزی در حدود 180 میلیون کاربر اینترنت در دنیا وجود داشت و حدودا 2.4 میلیون هم سایت بر بستر اینترنت ساخته شده بودند. اما این آمار در حدود سال 2009 نزدیک به 10 برابر رشد کرده بود! این یعنی تعداد وب سایت ها به 240 میلیون و تعداد کاربران به نزدیک 2 میلیارد نفر رسیده بود!
بنابراین یکی از اهداف و کاربردهای الگوریتم کافئین گوگل دقیقا افزایش ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات برای نمایش آنها در نتایج جستجو بود.
طبق آماری که منتشر شده، انعطاف پذیری گوگل در ذخیره اطلاعات بعد از معرفی کافئین، بسیار زیادتر شده. یعنی چه؟ ببینید گوگل زمانی که قصد ایندکس کردن یک صفحه از سایت شما را داشته باشد، جزئیات و قطعه محتواهای دیگری را هم همراه با آن ذخیره میکند.
منظور تصاویر، ویدیوها، لینک ها و… صفحه است. به همین دلیل بود که بعد از معرفی کافئین، اغلب نتایج جستجو وب تغییری نداشتند اما تغییرات عمده ای در بخش تصاویر، ویدیوها و اخبار در گوگل به وجود آمده و محتواهای زیادی به آن اضافه شد.
بنابراین با کمک کافئین، گوگل میتواند اطلاعات بیشتری را و به شکل بهتری در هر صفحه ذخیره سازی کند. به این ترتیب ممکن است کافئین با ذخیره سازی و ایندکس اطلاعات اضافی بیشتر در مورد هر صفحه، روی نتایج آن در سئو تاثیر بگذارد
از زمان معرفی این الگوریتم، به روز بودن صفحات نتایج جست و جوی گوگل برای کاربران تا 50درصد افزایش پیدا کرده. این افزایش به روز بودن فقط شامل یه سری متن ثابت نیست و اشکال دیگه ی محتوا مثل ویدیو، تصاویر، اخبار و به روز رسانی های بلادرنگ رو هم در بر می گیره. به عنوان مثال، زمانی که گوگل یک صفحه وب رو ایندکس می کنه اطلاعاتی درباره ی صفحات خارجی که به آن صفحه لینک شده و اینکه چه متنی در این لینک ها استفاده می شه رو ذخیره می کنه. زیرساخت کافئین انعطاف بیشتری در نوع جزئیاتی که می تونن با یک محتوا ذخیره بشن، داره. همانطور که وب سایت ها تغییر می کنن و داده های با ارزش جدید درباره محتواشون ایجاد میکنن، گوگل در این حالت دیگه مجبور نیست که برای استفاده از اون و ایجاد تغییر در اونها، یک کد جدید ایجاد کند. این می تونه به این معنی باشه که اگرچه کافئین خود یک تغییر الگوریتم رتبه بندی نیست، اما در آینده می تونه رتبه بندی کنه!
سیستم جدید یک تحول بزرگ بود که در واقع جانشین سیستم ایندکس قبلی شد تا نتایج بهتری در صفحات جستجو برای کاربران نمایش دهد. این آپدیت تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی سایت ها نگذاشته است و نمیگذارد. از این رو نگران پنالتی خوردن توسط کافئین نباشید و تنها چیزی که توصیه میکنیم بر روی آن تمرکز کنید تولید و انتشار محتوای سئو شده است.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما