مشاوره رایگان : 09173119959
آنچه باعث تولد الگوریتم پاندا شد، شکایت کاربران از مزارع محتوا «content farms» بود که به سرعت در حال گسترش بودند. مزرعه محتوا مانند مزرعه لینک از روشهای سئو کلاه سیاه (black hat) بود که موجب سردرگمی بیشتر کاربران میشد و با قوانین گوگل، مغایرت داشت. گوگل پاندا صفحات را بر اساس یک نوع سیستم کیفی طبقهبندی میکند. تا پیش از راهاندازی این الگوریتم، گوگل سایتها را از نظر تعداد کلمات بررسی میکرد و صفحاتی را که بیشترین تعداد کلمه را داشتند، دارای محتوای بهتری تلقی میکرد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار میداد؛ اما الگوریتم پاندا، گوگل را به یک جستجوگر حرفهای تبدیل کرد. بهاین ترتیب سایتهای بی کیفیت و بی محتوا از صفحه اول نتایج جستجو به صفحات عقبتر رانده شده یا به طور کلی حذف و اسپم شدند.
یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو در میان کاربران، گوگل محسوب میشود که با توجه به ویژگیها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار میدهد به یکی از محبوبترین موتورهای جستجو تبدیل شدهاست. حال الگوریتم گوگل پاندا یکی از الگوریتمهای کاربردی به شمار میآید که وظیفه کنترل کیفیت محتوای ارائه شده سایت را برعهده دارد. در واقع الگوریتم پاندا در موتور جستجو گوگل به بررسی و آنالیز محتوای کپی، محتوای کوتاه، صفحات بیارزش و تکراری میپردازد و در این میان بهترین سایت از نظر ارزش محتوایی که از قوانین گوگل تبعیت میکند را انتخاب خواهد کرد. الگوریتم پاندا با عملکرد منحصر به فرد خود سبب شده است تا بسیاری از سایتهای نامعتبر و بیارزش حذف شوند و کاربران با خیال راحت و آسوده از وبسایت های معتبر استفاده کنند.
گوگل برای اینکه به موتور جستجوی خود نظم ببخشد و همچنین برای نظارت بر محتوا ها و جریمه کردن محتواهای بی ارزش الگوریتم سئو پاندا را معرفی کرد. برخی از افراد عقیده دارند که این الگوریتم خشن است. اگر بخواهیم صریح در رابطه با این مطلب صحبت کنیم الگوریتم پاندا با کسی شوخی ندارد و باعث می شود که محتواهای کپی شده و دارای ارزش پایین که در سایر سایت ها وجود دارد توسط کاربر در نتایج جستجو مشاهده نشود. در صورتی که یک سایت توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه شود باز گرداندن سایت زمان بر و در برخی مواقع غیر ممکن است.
اگر الگوریتم گوگل پاندا به روزرسانی شود، تعدادی معیار و فاکتور را در محتواگذاری به عنوان عوامل مخرب در سئو سایت در نظر میگیرد که در ادامه این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:
الگوریتم گوگل پاندا بهراحتی محتوای کپی شده از سایتهای دیگر را تشخیص میدهد و در این صورت احتمال در نظرگرفتن جریمه توسط گوگل بسیار خواهد بود بنابراین به هیچ عنوان از مطالب و محتوای کپی شده سایت های دیگر برای سایت خود استفاده نکنید.
اگر از محتوای کوتاه که شامل چند جمله یا چند کلمه هستند برای سایت خود استفاده کنید، گوگل پاندا صفحات سایت شما را ضعیف و بیارزش تلقی میکند.
اگر در صفحهای از سایت خود به کاربر پیشنهاد دریافت تخفیف، مطلب جدید و ... را در صورت کلیک دهید اما کاربر پس از کلیک با صفحه خالی یا با محتوای نامرتبط مواجه شود در این صورت محتوای سایت شما با قوانین گوگل سازگار نخواهد بود و قطعا دچار پنالتی گوگل میشود.
اگر صفحاتی با محتوای کم کیفیت و بی کیفیت ایجاد کردهاید که اطلاعات اندک و ترجمه شده با نرم افزارهای آنلاین ارائه میدهید، در این صورت از نظر الگوریتم پاندا این صفحات برای مخاطبان مناسب نیستند.
یکی دیگر از مواردی که در محتواگذاری مورد تایید الگوریتم پاندا نیست، جمعآوری مطالب از مقالات سایتهای دیگر و ایجاد یک محتوای جدید با گردهم آوردن مطالب خواهد بود تا بازدید جذب کند که تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت.
اگر وب سایتی توسط کاربری به منظور ورود مستقیم مسدود شود، گوگل پاندا محتوای این سایت را بی ارزش تلقی خواهد کرد و آن را بی کیفیت در نظر میگیرد که ممکن است دچار جریمه گوگل شود.
زمانی که حجم تبلیغات وبسایت به صورت بنر یا تبلیغات متنی بیشتر از محتوای هر صفحه باشد در این صورت صفحه مورد نظر ممکن است دچار پنالتی گوگل شود.
اگر به دلیل وجود یک یا چند مورد از مشکلاتی که مطرح کردیم، پاندا سایت شما را جریمه کرد، باید بدانید که رفع آن بسیار دشوار است! تا زمانی که این الگوریتم به موضوع بهبود عملکرد وبسایتها باتوجه به محتوای باکیفیت میپردازد، بهترین راه حل، تولید محتوای ارزشمند، منحصر به فرد، جدید و بهبود کیفیت آن است. در برخی از موارد محدود، مشاهده شده که یک سایت پس از جریمه شدن، توانسته با حذف مطالب بیکیفیت خود، از جریمه گوگل رها شود.
در ابتدای فعالیت پاندا، برخی از سایتهای جریمه شده با ترکیب محتوای صفحاتی که از نظر موضوعی با یکدیگر شباهت داشتند، اقدام به ایجاد صفحات جدید کردند. علاوه بر این، با ویرایش محتوا و ساختار این صفحات، در بازیابی رتبه خود و رفع جریمه نیز موفق شدند. این الگوریتم در طی سالیان گذشته تغییر و تحولات زیادی داشته است. در ابتدای کار، نگاه پاندا به کل سایت و کیفیت محتوای قرار گرفته در تمام صفحات بود، اما در ادامه توجه خود را به هر صفحه از سایت معطوف کرد. البته ممکن است پاندا فقط یک یا چند صفحه از سایتتان را از نتایج گوگل حذف کند، اما اگر تعداد صفحات جریمه شده زیاد باشد، تمامی آنها سایت شما را با افت جایگاه روبرو خواهند کرد.
در این مقاله به بررسی الگوریتم پاندا گوگل پرداختیم و توضیح دادیم که این الگوریتم چرا و چگونه متولد شد. در واقع پاندای گوگل، برای مبارزه با وب سایت هایی که قصد فریب دادن گوگل را داشته و هیچ احترامی برای کاربر قائل نبودند، ایجاد شد. پاندا توانایی این را دارد که با وب سایت های دارای تبلیغات زیاد اما محتوای کم، مقابله کند. علاوه بر آن، جریمه های سنگینی را برای سایت های دارای محتوا کوتاه و تکراری، تعیین میکند.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما