مشاوره رایگان : 09173119959
میدانید که گوگل یک موتور جست و جو است که کارش با محتواست اما چیزی که جالب است، این است که الان دیگر فقط متن و تصویر و صدا برای گوگل محتوا نیستند بلکه مکان (لوکیشن) هم محتوا به حساب میآید! گوگل هم به خاطر اینکه بتواند از این محتوا به درستی استفاده کرده و کار را برای کاربرانش راحتتر بکند، الگوریتم جدیدی ایجاد کرده و اسم آن را کبوتر گذاشته است. این الگوریتم در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد.
تصور کنید که شما برای اولین بار به یک شهر دیگر مثلا تهران رفته اید و هیچ اطلاعاتی از فروشگاه ها یا رستوران های آن ندارید. ظهر است و شما به شدت گرسنه هستید. چطور می توانید یک رستوان در نزدیکی منطقه ای که قرار دارید را پیدا کنید؟ کافی است تلفن همراه خود را برداشته و برای مثال اگر در تجریش هستید، عبارت رستوران یا فست فود در تجریش را جست و جو کنید. در این شرایط الگوریتم کبوتر گوگل به کمک شما آمده و نتایج مربوط به عبارت جست و جو شده شما را همراه با آدرس و شماره تلفن در اختیار شما قرار میدهد.
سئوی محلی همان طور که از نام آن پیدا است، بهینه سازی سایت بر اساس موقعیت مکانی است. یعنی این که شما به عنوان صاحب یک سایت کارهایی را انجام دهید که در جست وجوهای مربوط به موقعیت های مکانی شما در نتایج بالای جست و جو قرار بگیرید. سئوی محلی یکی از مهمترین عوامل در موفقیت کسب و کار شما است. زیرا صاحب هر کسب و کار به دنبال آن است که مشتریان واقعی خود را پیدا کرده و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کند. هر چه شما بتوانید خدمات و محصولات خود را افرادی که در موقعیت جغرافیایی شما زندگی می کنند، معرفی کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.
منظور از سیگنالهای طبیعی، لینکسازی به صورت تخصصی و هوشمندانه است. همچنین میتوانید محتواهایی با کیفیت عالی تولید و منتشر کنید و اعتبار دامین سایت خود را افزایش دهید. این موارد روی رتبه طبیعی و محلی سایتتان موثر هستند.
در این روش باید از ویدئوها و مطالبی که مرتبط به حرفه شما است استفاده کنید. از مواردی که به محل فعالیت شما اشاره مستقیم یا غیر مستقیم دارند نیز میتوانید استفاده کنید. مثلا اگر حرفه شما مربوط به رستوران است و محل فعالیت شما در صادقیه، با ذکر جزیئات بیشتر در معرفی خود میتوانید به بالا آمدن رتبه سایتتان در رتبهبندی گوگل کمک کنید.
سئو محلی، به فعالیتهایی گفته میشود که برای شناساندن موقعیت جغرافیایی خود به گوگل انجام میدهید. ارتقای خدمات، حذف محتواهای تکراری و کسب نقدهای مثبت از جمله این فعالیتها هستند. با توجه به رقابتهایی که برای حضور در لیست سه تایی مکانها وجود دارد، رعایت کردن مبانی سئو محلی بسیار مهم است.
گوگل زمانی که قادر به ارزیابی شما نباشد، گزارشها را بررسی میکند. البته همیشه هم براساس گزارشها عمل نمیکند با این حال، سایتهای اسپم را گزارش کنید و مانع از فعالیت آنها شوید.
اگر قصد جلب توجه الگوریتم کبوتر را دارید به نکات زیر توجه کنید:
با توجه با نوع جستجو در الگوریتم کبوتر، در انتخاب هاست خود دقت داشته باشید. یعنی اگر قرار است در کشور ایران فعالیت داشته باشید از یک هاست ایرانی که داخل ایران است استفاده کنید. در الگوریتم کبوتر گوگل ابتدا IP سایت بررسی میشود و و اولویت نمایش نتایج برای یک کاربر ایرانی، سایتهایی است که دارای آی پی ایرانی هستند.
دومین موردی که گوگل به آن اهمیت میدهد پسوند دامنه سایت است که به میزان IP سایت میتواند مهم و تاثیرگذار باشد. چرا که الگوریتم کبوتر با توجه به کشور جستجوگر هر دو مورد را بررسی می کند و به آنها اهمیت میدهد.
با توجه به عملکرد الگوریتم کبوتر، هر چه بیشتر اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی در اختیار کاربران قرار دهید به همان میزان موفقتر خواهید بود. مثلا میتوانید در قسمت footer سایت خود موقعیت مکانی خود را قرار دهید. با این کار موقعیت مکانی شما در تمام صفحات سایت مشاهده خواهد شد.
در صفحه ارتباط با ما سایت خود موقعیت جغرافیایی خود را با استفاده از گوگل مپ مشخص کنید .
در این مقاله با الگوریتم کبوتر و اهمیت آن برای صاحبان مشاغل آشنا شدیم. حالا میتوانید با استفاده از نکاتی که مطرح شد سایت خود را بهینهسازی کنید و امیدوار باشید در صفحه نتایج جستجوها دیده خواهید شد.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما