مشاوره رایگان : 09173119959
طراحی فروشگاه اینترنتی یا خرید فروشگاه ساز چه اهمیتی دارد؟ بعضی از افراد این فروشگاه اینترنتی ها را طراحی می کنند تا در کنار شغل خود یک شغل دوم و کسب درآمدی داشته باشند اما بعضی دیگر از افراد طراحی وب سایت حرفه ای انجام می دهند و شغل اصلی خود را از این طریق دارند.
امروزه میلیون ها سایت وجود دارند ولی نمیتوان گفت با طراحی سایت به راحتی می توان کسب درآمد کرد؛ زیرا هر سایت بعد از طراحی نیاز به جذب بازدید کننده دارد تا بتواند مشتری مرتبط با شغل خود پیدا کند.
جذب بازدید کننده به معنای جذب مشتری نمی باشد؛ پس باید راهکاری را در پیش گرفت که بازدید کننده هایی که مشتری هستند را جذب کرد.
دو سال گذشته، بخش خردهفروشی دچار آشفتگی بزرگی شد. اما رویدادهای ناگوار جهانی باعث رشد فروش دیجیتال شد: 46 درصد از مصرف کنندگان در سال گذشته یک برند جدید را امتحان کردند یا به خرده فروشان جدید سفارش دادند. به لطف راحتی خرید آنلاین و خطوط مبهم جغرافیایی، مصرف کنندگان به طور فعال برندها را تغییر می دهند. بر اساس یک مطالعه در ماه مه 2020 از Accenture، انتظار میرود حجم خرید از کاربران بی تجربه یا مخالف خرید آنلاین در آینده 160 درصد افزایش یابد. بسیاری از مردم در سال گذشته متوجه شدند که چقدر از راحتی خرید آنلاین راضی هستند و آنها بیشتر به آن عادت می کنند. 50 درصد از هزینه های آنلاین تا سپتامبر 2022 از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود. مصرف کنندگان بیش از 190 میلیارد در سال 2020 از طریق تلفن همراه خرج کردند. فروشگاه های کوچکتر آنلاین شاهد افزایش 96.5 درصدی در ترافیک وب بین اکتبر 2019 تا اکتبر 2020 بوده اند و بیش از یک سوم افزایش بین 100 تا 200 درصد را گزارش کرده اند. اکثریت همچنین انتظار دارند که این رشد در سال های آینده نیز باقی بماند. بر اساس این نقاط داده، فرصت بزرگ و رو به رشدی در فروش محصولات به صورت دیجیتال وجود دارد. و این فرصت ها در حال متنوع شدن هستند. شرایط بازار برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وجود عدم اطمینان کلی اقتصادی به همان اندازه می تواند مطلوب باشد. همچنین بر اساس آن داده ها، یک فرصت تمایز وجود دارد. از چند سایت در تلفن همراه بازدید می کنید که تجربه خرید تا پرداخت را دارند؟ اگر قرار است 50 درصد از هزینهها صرف گوشیهای هوشمند شود، بیایید بگوییم که تلفن آنها نقطه تماس واقعی خواهد بود که به انواع مختلف تعاملات در سراسر قیف متصل میشود. ارائه یک تجربه خرید راحت و قابل استفاده به مشتریان حتی در دستگاههای کوچکتر آنها میتواند تفاوت بزرگی باشد.
به عنوان بخشی از تحقیقات مشتری خود، همچنین باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چگونه و کجا تمایل به خرید محصولات دارند و بهترین راه برای دستیابی به آنها چیست.
تجارت الکترونیک B2B – آیا بیشتر به عمده فروشان، خرده فروشان و خریداران تجاری می فروشید؟ تجارت الکترونیک B2C – یا ترجیح می دهید محصولات خود را مستقیماً برای مشتریان بازاریابی کنید؟ فروش در بازارهای آنلاین – بازارهای محبوب مانند شیپور، دیجیکالا یا دیوار دسترسی داخلی به مخاطبان مختلف را فراهم می کنند. Dropshipping – این مدل وظایف انجام سفارش را به شخص ثالث منتقل می کند، بنابراین شما هیچ موجودی را خودتان نگه ندارید. DTC مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده، واسطه (خرده فروش یا عمده فروش چند برند) را حذف می کند.
درست مانند نام کسب و کار شما ، نام دامنه شناسه منحصر به فرد شما برای مصرف کنندگان است. علاوه بر راهنمایی آنها به فروشگاه آنلاین شما، نام دامنه مناسب همچنین می تواند یادآوری و آگاهی برند را بهبود بخشد. در اینجا نحوه ایجاد نام دامنه برای فروشگاه آنلاین شما آورده شده است:
نام های دامنه «تطابق دقیق» مانند buytoysonline.com در بین صاحبان مشاغل کوچک رایج بود، زیرا نامهای غنی از کلمات کلیدی رتبهبندی در نتایج جستجو را آسانتر میکردند. اما، این موارد برای اکثر مشاغل ایده آل نیستند. در عوض، نام منحصر به فردتری را انتخاب کنید.
نام دامنه خود را کمتر از 12 کاراکتر نگه دارید. این طول مناسب برای به یاد ماندنی کردن و تایپ آسان آن است. برای وبسایت خود به دستههای رسانههای اجتماعی مشابهی نیاز خواهید داشت این دستهها نیز باید کوتاه باشند.
پلتفرمهای تجارت الکترونیک در انواع مختلفی با مجموعهای از ویژگیها و برنامههای افزودنی بومی متفاوت هستند. برای شناسایی بهترین انتخاب برای کسب و کار خود، فهرستی از الزامات اولویت بندی شده ایجاد کنید لیستی از عملکردهای بسیار مهم و “خوب بودن”. سپس، راه حل های مختلف منبع باز و SaaS را تجزیه و تحلیل کنید.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که با ارزان ترین سازنده وب سایت شروع کنید. نکته منفی این است که ممکن است مجبور شوید بعداً فروشگاه آنلاین خود را تغییر دهید، که پیچیدگی بیشتری دارد. بلندمدت را در نظر بگیرید، حتی اگر به تازگی اولین وبسایت خود را میسازید.
آیا این پلتفرم می تواند همراه با کسب و کار من به روز شود؟ آیا بعد از اینکه کسب و کارم از آستانه ترافیک یا فروش معینی عبور کند، افت عملکرد را تجربه خواهم کرد؟ جدا از مقیاس پذیری، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:
آیا این پلتفرم تمام حیاتی ترین ویژگی های اصلی تجارت را به صورت بومی ارائه می کند؟ به عنوان یک افزونه باید روی چه چیزی سرمایه گذاری کنید یا خودتان را توسعه دهید تا عملکرد بومی از دست رفته را پر کنید؟ در فهرست الزامات خود، هر ویژگی را در مقیاس ضرورت از 1 تا 10 رتبه بندی کنید و سپس چندین فروشگاه ساز را ارزیابی کرده و امتیازات آنها را محاسبه کنید.
نقض داده های فروشگاه آنلاین هم یک خطر مالی و هم یک خطر اعتباری است. با مجموعه ای رو به رشد، مصرف کنندگان امروزی احتمالاً دو بار در مورد خرید از یک فروشگاه آنلاین فکر می کنند که:
اخیراً از هک سیستم یا نقض داده رنج می برد. امنیت SSL در هنگام تسویه حساب ندارد اطلاعاتی در مورد پردازش پرداخت و ذخیره داده ارائه نمی دهد.
آیا میدانستید که از سال 2020، گوگل از فهرستبندی موبایل برای کل وب استفاده می کند؟ به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پلتفرم تجارت الکترونیک شما تجربه ای درخشان از خرید تلفن همراه را فراهم می کند. برای تعیین موقعیت وب سایت در SERP های دسکتاپ و موبایل، خزنده های Google اکنون به داده های جمع آوری شده در مورد نحوه ارائه وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه متکی هستند. اگر فروشگاه آنلاین شما سازگار با موبایل نیست، رتبه بندی صفحات شما ممکن است آسیب ببیند که منجر به کاهش قابل توجه ترافیک وب سایت می شود. علاوه بر این، فروش موبایل را نیز از دست خواهید داد.
سازندگان وب فروشگاه آنلاین راه اندازی و مدیریت فروشگاه را ساده می کنند. برای انتخاب بهینه، اهداف تجاری، مدل عملیاتی و عمودی و همچنین الزامات فنی فروشگاه خود را در نظر بگیرید. سپس برخی از گزینه های محبوب را ارزیابی کنید، مانند مواردی که در اینجا ذکر شده است:
وردپرس از جمله CMS های قدرتمند است و محبوب ترین سی ام اس به شمار می آید که امروزه کاربرد گسترده ای در حوزه وب دارد. طراحی سایت وردپرسی با بهره گیری از بستر وردپرس و قالب های آماده و افزونه های متنوع امکان طراحی سایتی مناسب با تخصص شما و بیزنس شما را فراهم می آورد.
طراحی سایت تخصصی با کد نویسی اختصاصی میتواند راه حلی ایده آل به شمار آید چرا که با طراحی سایت تخصصی زیرساخت های سئو به کلی رعایت خواهند شد و البته در آینده در صورت پیشرفت کسب و کار میتوانید امکاناتی بیش از وردپرس را اضافه نمایید.
برای اینکه فروشگاه شما برای خرید لذت بخش باشد و محصولات شما به راحتی پیدا شوند، صفحات دسته بندی محصولات خود را راه اندازی کنید، توضیحات محصول عالی بنویسید و تصاویر محصول را بارگذاری کنید که به فروش می رسد.
توضیحات محصول متقاعد کننده به مشکل مشتری می پردازد، ویژگی های محصول را فهرست می کند و مزایای اصلی را برای فروش فوری برجسته می کند. راز توضیحات محصولی که به فروش میرسد، فرمولی است که توسط کپی رایترها استفاده می شود:
توضیح دهید این محصول برای چه کسانی است. مشخصات ضروری محصول (اندازه، جنس و غیره) را فهرست کنید. زمانی که شخصی به این محصول نیاز دارد پیشنهاد دهید. به خریدار کمک کنید تصور کند کجا از آن استفاده خواهد کرد. توضیحات محصول خود را خالی از موارد زیر نگه دارید:
کلیشه ها یا ارجاعات عجیب به فرهنگ پاپ جملات پر سر و صدا طولانی
در عکاسی محصول کوتاهی نکنید. اگر توانایی مالی دارید یک عکاس حرفه ای برای عکاسی استخدام کنید. اگر نه، یک تنظیمات عکاسی خانگی برای عکاسی از عکس های جذاب فروشگاه آنلاین ایجاد کنید . همچنین، برای مواردی مانند مبلمان، تجهیزات یا انواع خاصی از لباسها، عکسهای 360 درجه بگیرید. بر اساس داده های ارائه شده توسط Webrotate 360، صاحبان مشاغل پس از افزودن 360 قابلیت مشاهده محصول به وب سایت خود، 5٪ تا 40٪ افزایش در فروش آنلاین را گزارش می دهند .
طبقه بندی وب سایت به ایجاد و مدیریت روابط بین صفحات مختلف محصول کمک می کند. دسته بندی محصولات، به ویژه، برای نمایش درست کاتالوگ شما و قابل کشف شدن موجودی شما ضروری است. اکثر خردهفروشان پوشاک با «لباسهای مردانه، زنانه، لوازم جانبی، جدید و فروش» عرضه میشوند. وبسایتهای فروش آنلاینی که دارای سهام بزرگتر هستند نیز دستههای اضافی را برای تسهیل کشف اضافه میکنند. اغلب اوقات، بر اساس پرس و جوهای رایج جستجوی مشتری یا فصلی بودن وجود دارد. به عنوان مثال، میتوانید «دستههای هدیه» را در زمان کریسمس اضافه کنید.
هنگام طراحی صفحات دسته بندی محصولات، فیلترهای اضافی اضافه کنید تا به مشتریان کمک کنید تا انتخاب های خود را محدود کنند. موارد مفید عبارتند از “اندازه”، “محدوده قیمت”، “رنگ”، “مواد”، و غیره.
در مرحله بعد، باید بفهمید که چگونه محصولات جدید به دست صاحبان میرسند. استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی بسیار مهم است زیرا 56٪ از مصرف کنندگان پس از یک تجربه تحویل بد از یک خرده فروش خرید نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید که تمام انتهای آن را در نظر بگیرید.
یک خط مشی حمل و نقل، انتظارات درستی را در میان مشتریان جدید ایجاد می کند. باید هزینه ها، شرایط و هرگونه محدودیت تحویل شما را به وضوح بیان کند. برای ایجاد یک خط مشی حمل و نقل برای فروشگاه خود، این سوالات را در نظر بگیرید:
آیا حمل و نقل را به صورت رایگان، با نرخ ثابت یا هزینه متغیر ارائه می دهید؟ آستانه واقعی «ارسال رایگان» را برای جذب خریداران بیشتر و تشویق میانگین ارزش سفارش بالاتر ایجاد کنید. در غیر این صورت، برای انواع مختلف تحویل از ساختار “هزینه ثابت” طبقه بندی شده استفاده کنید.
با چه حامل(هایی) حمل می کنید؟ قیمتها، زمانبندیها و محدودیتهای حمل و نقل از یک حامل به دیگری متفاوت است. همه گزینههای موجود را در نظر بگیرید و آنهایی را که بهترین نسبت قیمت به ارزش را ارائه میدهند، اولویتبندی کنید. به عنوان مثال، یک ارائه دهنده ارزان تر ممکن است اقلام حجیم را قبول نکند یا در صورت آسیب دیدگی بیمه ای ارائه ندهد.
آیا قصد ارسال بین المللی دارید؟ در ابتدا فروش و حمل و نقل به مقاصد نزدیک ساحل (مانند کانادا و مکزیک) را در نظر بگیرید تا دسترسی به بازار خود را افزایش دهید. سپس به استراتژی های تحقق بین المللی نگاه کنید.
هنگامی که وب سایت خود را از مرحله به مرحله تولید منتقل کردید، یک تست سریع به آن بدهید تا مطمئن شوید که از نظر طراحی، عملکرد و ناوبری کاملاً آماده هستید.
در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد:
همچنین، حتما بررسی کنید که آیا ویترین فروشگاه دیجیتال شما روی دسکتاپ و موبایل به همان اندازه خوب کار می کند. سفر هر کس به فروشگاه آنلاین تا حدودی متفاوت خواهد بود. برخی برای تکمیل عملیات خرده فروشی، فروشگاه های آنلاین ایجاد می کنند. برخی دیگر به عنوان علاقهمندان به این عرصه میپردازند و سپس از طریق سرمایهگذاری شخصی یا به دنبال جذب سرمایهگذاری خارجی هستند. آنچه ثابت می ماند فرآیند راه اندازی اساسی است. شما باید یک پلتفرم تجارت الکترونیک “مناسب برای هدف” را انتخاب کنید، کاتالوگ محصولات خود را راه اندازی کنید، طراحی و سایر تنظیمات را تغییر دهید و سپس اقدام به بازاریابی نمایید.
ممکن است فرآیند بالا کمی پیچیده به نظربرسد. شما میتوانید کل فرآیند طراحی سایت فروشگاهی خود را با تارینوتک پیش ببرید. مهم نیست در کدام مرحله قرار دارید، انتخاب نام دامنه و یا محصول گذاری، به کمک تارینوتک میتوانید تمامی مراحل را بدون دغدغه به انجام رسانید و در طول زمانی کوتاه فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. اما این تمام ماجرا نیست و به کمک خدمات سئو تارینوتک میتوانید به جایگاه مورد نظر خود در گوگل دست یابید و ترافیکی دائمی را روانه وبسایت خود کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه و طراحی سایت فروشگاهی مطابق با نیاز خود بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما