مشاوره رایگان : 09173119959
اگر همین حالا بروید از هرکسی که کارش تولید محتوا است بپرسید تولید محتوا یعنی چه، احتمالا جواب خودش را میدهد؛ چون دنیای بازاریابی محتوا (Content Marketing) آنقدر گسترده است که هرکسی تعریف خودش را از آن دارد.
اما حالا میخواهیم به یک تعریف درست و مختصر از تولید محتوا برسیم.
محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار دارید؛ کلیپهای خندهدار یا عکس و توضیحات محصول که در اینستاگرام میبینید، پادکست که موقع برگشتن از دانشگاه در تاکسی گوش میدهید، ویدیوهای آموزشی در آپارات یا یوتیوب که تماشا میکنید، کتابهای دیجیتال که در موبایل یا کامپیوتر میخوانید و در نهایت همین مقاله که حالا در حال خواندن هستید همه محتوا حساب میشوند.
اگر صاحب مشاغل هستید، میدانید که محتوای عالی کلید همه تعاملات آنلاین شماست. شما برای جذب مشتریهای بالقوه و سرگرمی مخاطبان خود باید محتوا تولید کنید. اگر میخواهید از بازی جلوتر باشید، محتوا باید به طور منظم ارائه شود، برای چندین کانال سازگار باشد و ترجیحاً اصلی باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند. سخت به نظر میرسد، اینطور نیست؟
به همین دلیل ایجاد یک فرایند تولید محتوا قوی برای بقا در دنیای آنلاین ضروری است. ما یک راهنمای ساده برای تنظیم فرایندی به شما نشان خواهیم داد که میتوانید هر زمان که برای تولید یک محتوا برای فعالیتهای بازاریابی خود نیاز دارید، آن را دنبال کنید. این میتواند بهعنوانمثال، یک فیلم کوتاه معرفی محصول شما باشد که میتواند در یکی از مبارزات Facebook شما استفاده شود. محتوای باکیفیت میتواند داستان کسبوکار شما را تعریف کند و باعث ایجاد تعامل با مخاطبان شود.
اولین و مهمترین نکته موردتوجه این است که شما باید با تعریف هدف و اطمینان از پیروی از آن در کل مراحل پروژه شروع کنید. اگر تازهوارد بازار شدهاید، ممکن است هدف این باشد که محصول خود را به مشتریان بالقوه اطلاع و ارائه دهید. هدف باید این باشد که به مردم نشان دهید محصول شما به چه معناست و چگونه کار میکند (به طور خلاصه). شما باید تصمیم بگیرید که میخواهید چه چیزی را در ویدئو، متن و یا عکسهایی در محتوای خود بگنجانید، و مطمئن شوید که به نقاط فروش منحصربهفرد خود (USPs) و دلایل اینکه شما بهترین راهحل در صنعت هستید، اشاره کنید.
درباره مأموریت، انگیزههای روزانه و نحوه تعامل مشتریان آینده با این محتوا فکر کنید. طول ویدئو را مشخص کنید و مطمئن شوید این مفهوم بهراحتی با قالبهای کوتاهتر سازگار است. در کل باید تمام محتوا ساختار مشخصی با مقدمه و محتوای اصلی منطبق باهدف داشته باشد، و با یک صفحه پایان و یک فراخوان اقدام (CTA) پایان یابد. ویدئو، مطلب و هرآنچه در تولید محتوا دارید باید کوتاه، مرتبط با موضوع، فهم آسان و آخرین نکته جالب توجه باشد.
توسعه مفهوم شامل یک جلسه خلاقانه است که در آن میتوانید با تیم خود یا سازمان پشتیبانی طوفان فکری انجام دهید. همه ذینفعان پروژه تولید محتوا باید در این روند اولیه شرکت کنند تا دیدگاه خود را در مورد همه جنبههای اساسی پروژه ارائه دهند. ما در مورد تیم خلاق، طراحان گرافیک، نویسندگان متن، مدیران برند و همچنین مدیران کانال مربوطه صحبت میکنیم که از محتوا در تبلیغات خود استفاده میکنند. در این مرحله، شما باید در مورد مفهوم، سبک محتوا، بودجه و منابع تصمیم بگیرید.
این مرحله به تصمیمات قبلی بستگی دارد. در این مرحله باید افراد مناسب را برای هر قسمت از پروژه انتخاب کنیم. همچنین بهتر است برای اطمینان از تحویل محتوا طبق برنامه و بهموقع، جدول زمانبندی تعیین شود.
انتخاب فرمتهای مختلف تولید محتوا متناسب با این موضوع که برای چه مخاطبانی در نظر گرفته شده بسیار اهمیت دارد. بومیسازی عامل مهمی است که میتواند کل مفهوم را تحت تأثیر قرار دهد. سؤالی که ما باید قبل از تصمیمگیری در مورد ایده بپرسیم این است که “آیا ما باید محتوای موردنظر را بومیسازی کنیم؟” اگر بله، بازارها کداماند؟ آیا مفهومی که دوست داریم برای بومیسازی مناسب است؟ از دیدگاه زبانی، ما باید تصمیم بگیریم که آیا از پخش چه نوع تصویر، صدا یا ویدئویی به زبانهای مختلف استفاده کنیم.
یک خلاصه خوب زندگی همه را آسان میکند! در اینجا لیستی از مواردی که باید برای جلوگیری از عقبنشینی و سوءتفاهم غیرضروری درج شود، آورده شده است.
برنامه زمانبندی پروژه باید با استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه مانند آسانا، ترلو، جیرا و غیره یا بهسادگی با استفاده از صفحه گسترده Google مدیریت شود. این بسیار مهم است که همه ذینفعان به ابزار یا مقاله دسترسی داشته باشند و بتوانند پیشرفت روند تولید محتوا را ردیابی کنند. شما باید پروژه را به این مراحل تقسیم کنید: توسعه مفهوم، تولید، پس از تولید، حلقه بازخورد و تحویل نهایی. همچنین مهم است که یک فرد مسئول کل فرایند، یک مدیر پروژه یا محصول باشد. برنامه تحویل تخمینی برای هر مرحله به نوع مفهوم و منابع موجود بستگی دارد.
البته آماده بودن در برابر موانع غیرمنتظره دشوار است، اما باید همه تلاش خود را برای جلوگیری از آنها انجام دهیم. یک طرح دقیق به روند تولید بدون دردسر کمک میکند و به افراد مسئول تحویل فرصت میدهد تا اختلالات احتمالی را پیشبینی کنند. یکی از منازعاتی که میتواند در طی فرایند تولید محتوا یا هر پروژه ای رخ دهد این است که ذینفعان نمیتوانند در مورد نسخه نهایی به توافق برسند که میتواند باعث شود حلقه بازخورد بیش از حد انتظار طول بکشد. با اختصاص تماس نهایی به یک مدیر منفرد، میتوان از این امر جلوگیری کرد. علاوه بر این، مدیر پروژه باید مسئول رعایت ضربالاجلها باشد تا زمان از دست نرود.
پس از اتمام تولید محتوا، ما باید اطمینان حاصل کنیم که ما با موفقیت به هدف خود رسیدهایم، پروژه را در تمام قالبهای موردنیاز تحویل دادهایم و KPIهای خود را ملاقات کردهایم. ما باید برای بهبود پروژههای آینده ساختاری ایجاد کنیم تا بتوانیم آنچه را که انجام داده و یا انجام ندادهایم، بررسی کنیم. همچنین انجام نظرسنجی از ذینفعان اصلی پروژه برای درخواست بازخورد آنها درباره روند کار و تجزیهوتحلیل عملکرد محتوا، بسیار کمک خواهد کرد.
امروزه تقریبا تمام کسب و کارها قسمتی از کار خود را که میتواند فروش باشد ، یا دادن اطلاعات درباره محصولات و یا هر کار دیگری را بر بستر اینترنت و با داشتن سایت مخصوص کسب و کار خود انجام میدهند. برای معرفی کردن بهتر خود و جذب مخاطب ، این کسب و کارها میبایست ، معرفی خود را با کمک تولید محتوا انجام دهند. که با استفاده از تولید محتوا می توانند با قشر وسیعی از مخاطبان خود رو به رو شوند و کسب و کار خود را به آنها معرفی کنند. بهترین اتفاق زمانی برای شما و کسب و کار شما پیش می آید که شما بتوانید مخاطبینی داشته باشید تا بتوانید با آنها ارتباط داشته باشید ، محصولات یا خدمات خود را به آنها بفروشید ، آنها را علاقه مند به کسب و کار خود کنید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما