مشاوره رایگان : 09173119959
اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یکی از راههای بازاریابی شناخته میشود که بهویژه در سالهای اخیر رشد و گسترش چشمگیری داشته است. شاید بتوان گفت امروزه، بخش عمدهای از افراد، این راه را برای خرید و فروش محصولات مورد نظرشان انتخاب میکنند. اینستاگرام به عنوان یک بستر عالی برای بازاریابی فعالیتها توانسته توجه بسیاری از کسبوکارها را به خود جلب کند و امروز یکی از کانالهای ارتباطی برای خرید و فروش کالاست.
اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب برای به اشتراک گذاری تصاویر در بسیاری از کشورها می باشد و امکانات زیادی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است تا بتوانند بهتر و بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند.
به همین علت بسیاری از کسب و کارهای برای ارائه محصولات خود به مشتریان علاوه بر فروش حضوری و یا سایت روی فروش از طریق اینستاگرام نیز تمرکز می کنند.
اما آیا همه ی پیج های اینستاگرام فروش خوب و قابل توجهی دارند؟ خیر!
اولین اصل برای موفقیت در اینستاگرام، واقعی و معتبر بودن است. به این معنا که هرگز به خرید فالوور، ارسال هرزنامه به افراد از طریق پیامهای مستقیم و انتشار تعداد زیاد محتوای معمولی فکر نکنید. این موارد ممکن است تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد، اما هیچ یک از آنها مشتری واقعی شما نیستند.
به جای استفاده از تاکتیکهای اسپم برای افزایش فروش در اینستاگرام، با اتوماسیون هوشمند و حضور فعال، به دنبال فالورهای واقعی باشید.
برای هر محتوایی که در صفحه خود قرار میدهید از قبل برنامهریزی کنید. از ابزارهای برنامهریزی اینستاگرام مانند Later جهت به اشتراکگذاری خودکار محتوا در زمان بهینه بهره ببرید. به جای اینکه صفحات حاوی پستهای مرتبط با بازار هدف خود را دنبال کنید و با لایک کردن و کامنت گذاشتن حضور خود در این زمنیه را نشان دهید، از یک سرویس رشد مانند Kicksta استفاده کنید. با این سرویس میتوانید زمان و انرژی کافی برای حضور در اینستاگرام و پاسخگویی به مشتریان بالقوه خود داشته باشید. از طرفی میتوانید رشد فالوورهای خود را در اینستاگرام به طور خودکار انجام دهید.
برای جذب مشتری و افزایش فروش در اینستاگرام، میتوانید از هشتگهای مرتبط با خدمات یا محصولات خود استفاده کنید. وقتی از ترکیب مناسب هشتگها استفاده میکنید، پیدا کردن شما برای مشتریان هدف آسانتر میشود. این روش موجب افزایش آگاهی از برند شما نیز خواهد شد.
اما پیدا کردن ترکیب مناسبی از هشتگهای موثر آنقدرها هم که به نظر میرسد، آسان نیست. شما باید زمان و تلاش خود را صرف تحقیقات گستردهای کنید. از طرفی اطمینان حاصل کنید که از ترکیب متعادلی از هشتگهای منحصر به فرد و رایج در پستهای اینستاگرام خود استفاده میکنید. ترکیبهای مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است. همچنین، اگر با اینفلوئنسرها کار میکنید، از آنها بخواهید از ترکیب هشتگهای مشابه استفاده کنند.
شما میتوانید از ترکیب درست هشتگها برای افزایش دیده شدن برند خود استفاده کنید. حال اگر به دنبال ابزاری هستید که به شما کمک کند بهترین هشتگها را شناسایی کنید و به افزایش فروش در اینستاگرام دست یابید، Hashtagsforlikes را بررسی نمایید. در این ابزار، تنها کافی است کلمه مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد کرده و بر دکمه جستجو کلیک کنید تا لیستی از هشتگهای پیشنهادی را در انتهای صفحه ببینید.
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین شما باید فقط تصاویر با کیفیت بالا را در صفحه خود منتشر کنید. در حالت ایدهآل، تصاویر شما باید خلاقانه و چشمنواز باشند و محصولات شما را به درستی برجسته کنند. هنگامیکه مشتریان شما وارد پروفایلتان میشوند، باید بتوانند فوراً برند شما را تشخیص دهند. در زیر میتوانید برخی از تصاویر ارسالشده توسط برند تاکوبل را بررسی کنید. همان طور که مشاهده میکنید، این تصاویر همان مواردی هستند که این برند را به خوبی معرفی میکنند. تاکوبل یک فروشگاه زنجیرهای از غذاهای مکزیکی است.
اطمینان حاصل کنید که هر تصویری که در اینستاگرام پست میکنید مطابق با استراتژی کلی برند و کسب و کار شما باشد. این مورد موجب میشود مخاطبان نسبت به برند شما حس معتبر بودن داشته باشند. اگر برند شما شیک است، باید در اینستاگرام نیز شیک به نظر برسد. یک سبک زیباشناسی را انتخاب کنید و به اجرای آن پایبند باشید. بدین ترتیب میتوانید نسبت به افزایش فروش در اینستاگرام امیدوار شوید.
در حالی که تصاویر اصلی همیشه بهترین هستند، گاهی اوقات تصاویر استوک میتوانند به ایجاد تنوع در صفحه شما کمک کنند. وبسایتهای تصویری زیادی وجود دارند که میتوانید عکسهای شگفتانگیز با کیفیت بالا را از طریق آنها تهیه کنید. ابزارهای وب مانند Canva این امکان را به شما میدهند که تصاویر سفارشی برای تبلیغ تخفیفها، هدایا یا مسابقات خود ایجاد نمایید. به یاد داشته باشید، نمایش بصری برند شما به صورت آنلاین ممکن است اولین تجربه مشتریان برای آشنایی با شما باشد، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز عالی به نظر میرسد.
بدین ترتیب میتوانید افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید.با این اقدام هزینه تبدیل مخاطب به مشتری و نیز هزینه تبلیغات خود از راههای دیگر را به شدت کاهش دهید. در کل باید گفت یافتن یک استراتژی موفق در اینستاگرام میتواند کاتالیزوری برای کسب و کار شما باشد.
برای مدت طولانی، مشکل بازاریابی اینستاگرام این بود که نمیتوانستید لینکهای قابل کلیک را در پستهای خود قرار دهید، بنابراین برندها مجبور بودند طرفداران خود را به لینک موجود در بیو خود هدایت کنند و پیوسته آن لینک را بروز کنند. اما اکنون، اگر تبلیغ میکنید، میتوانید لینکهای وبسایت خود را در پستهای اینستاگرام قرار دهید.
برای اثربخشی بیشتر تبلیغات خود در اینستاگرام، از هدفگذاری مجدد برای جذب افرادی که قبلاً از وبسایت شما بازدید کردهاند استفاده کنید. منظور مشتریانی است که قبلاً نسبت به آنچه برند شما ارائه میدهد ابراز علاقه داشتهاند.
منظور از هدفگذاری مجدد تبلیغاتی است که بازدیدکنندگانی را مورد هدف قرار میدهد که بدون خرید، وبسایت شما را ترک کردهاند. این امکان برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ به فیسبوک و سپس در سال ۱۳۹۵ به اینستاگرام اضافه شد. هدفگذاری مجدد میتواند موجب افزایش فروش در اینستاگرام شود. همان طور که اینستاگرام توضیح میدهد:
تبلیغات پویا در اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که محصولات مناسب را در زمان مناسب به شخص مناسب معرفی کنید. وقتی شخصی از وبسایت شما بازدید میکند، سپس به صفحه اینستاگرام شما نگاه میکند، تبلیغاتی با چندین محصول مرتبط با محصولاتی که در سایت شما قابل رویت است به او نشان داده میشود.
در زمان هدفگذاری مجدد میتوانید روی یک محصول خاص تمرکز کنید، یا از قالب چرخ و فلک آن برای برجسته کردن موارد مشابه استفاده نمایید تا به مشتریان در جهت درست کمک کنید. تنها کافی است کاتالوگ محصولات خود را در بخش مدیریت کسب و کار Facebook Pixel آپلود نمایید. بعد از این، تبلیغات به طور خودکار بر اساس محصولات مشاهدهشده در سایت شما فعال میشوند. برای این منظور ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در فیسبوک شوید.
اینفلوئنسرها شخصیتهای اینستاگرامی هستند که مخاطبان ثابتی دارند. دنبالکنندگان آنها برای خرید به آنها نگاه میکنند و در این باره از آنها مشاوره میگیرند. بنابراین برندها به طور فزایندهای برای تبلیغ محصولات خود به این افراد به عنوان تاثیرگذاران بر دیگران روی میآورند.
اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری، راه مناسبی برای جذب مخاطبان هدف شما با کمک اینفلوئنسرها ارائه میکند. بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام میتواند به شما کمک کند ترافیک بالا و تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید. تعاملی که در نهایت بازده بالاتری را به همراه دارد.
برای افزایش فروش در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها، کد تخفیف یا لینک تبلیغاتی خود را در اختیار ایشان قرار دهید. اگر قصد دارید از چندین اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، به هر کدام یک کد یا پیوند منحصربهفرد اختصاص دهید تا بتوانید فروش محصولات خود از طریق آنها را پیگیری کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام همچنین یک راه عالی برای افزایش رتبه شما در موتور جستجو است. زیرا به معنای واقعی کلمه موجب میشود افراد بیشتری در مورد برند شما صحبت کنند. مطالعات نشان داده است که در مقایسه با تبلیغات پولی، مشتریانی که از طریق تبلیغات دهان به دهان ایجاد میشوند، 37 درصد نرخ نگهداری بالاتری دارند.
اگر چه تصاویر باکیفیت از محصولات شما ممکن است توجه مردم را به سمت خود جلب کند، اما ممکن است برای افزایش فروش کافی نباشد. برای اینکه محتوای اینستاگرام شما تاثیر واقعی بر مردم بگذارد، تجربه استفاده از محصولات خود را به نمایش بگذارید. عکسها و ویدیوهایی که تجربه استفاده از محصولات شما را نشان میدهند را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. محصولات خود را همراه با راههای لذت بردن از آنها نمایش دهید. شما باید راههای استفاده کردن و لذت بردن از محصولات خود را به مردم نشان دهید.
مخاطبان اینستاگرام دوست ندارند محصولی به صورت آشکارا برای فروش به آنها معرفی شود. بنابراین حتی زمانی که از اینفلوئنسر برای تبلیغ محصول خود استفاده میکنید، محتوا نباید خیلی با مضمون فروش همراه باشد. این بدان معناست که باید جالب و جذاب بوده و با محتوای معمول اینفلوئنسر سازگاری داشته باشد. در غیر این صورت، محتوا میتواند بیش از حد تبلیغاتی و غیرصادقانه به نظر برسد. در نتیجه میتواند تأثیر منفی بر احساس فالوورهای اینفلوئنسر در مورد برند شما بگذارد.
قبل از شروع ارتباط با اینفلوئنسرها، مطمئن شوید آنچه را که از او انتظار دارید مشخص کردهاید. شما باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
هدف شما هر چه که باشد، نباید یک اینفلوئنسر را وادار به پست کردن چیزی کند که آشکارا به تبلیغ برند شما میپردازد. فقط با تأثیرگذارانی همکاری کنید که برای برند شما مناسب هستند و اطمینان حاصل کنید که محصولات مناسبی را برای تبلیغ از طریق آنها مشخص کردهاید.
محتوای تولیدشده توسط کاربر، شکل دیگری از تبلیغات دهان به دهان است. مشتریان فعلی شما میتوانند به ایجاد محتوایی که محصول شما را به نمایش میگذارد کمک کنند. این مورد به تبلیغ محصولات یا خدمات شما برای جذب مشتریان جدید کمک میکند.
با این حال، برخی از مشتریان ممکن است تصاویر محصولات شما را بدون تشویق از طرف شما به اشتراک نگذارند. برای تشویق آنها، باید انگیزه برایشان ایجاد کنید. مثلا میتوانید فرصتی برای برنده شدن در صورت ارسال عکسهایی که حاوی محصولات یا هشتگهای شما هستند در اختیار آنها قرار دهید. به هر حال باید مطمئن شوید که آنها را تشویق کردهاید تا از هشتگهای شما در پستهای خود استفاده کنند.
شما میتوانید عکسهای گرفتهشده توسط مشتریان خود را بازنشر کنید. پیشنهاد میشود این کار را به صورت مرتب انجام دهید. از مشتریان فعلی خود تجلیل کنید. محتوای آنها را برای مشتریان بالقوهای که هنوز در مورد خرید از شما شک دارند، انتشار دهید. ارائه محتوای تولیدشده توسط کاربر، راهی عالی برای نشان دادن میزان قدردانی شما از آنها است.
مردم به اینفلوئنسرها اعتماد دارند. زیرا آنها مانند مصرفکنندگان عادی هستند. بنابراین نظرات و توصیههای آنها واقعیتر از یک سلبریتی است که محصول شما را تأیید میکند. برندهایی که با اینفلوئنسرها کار میکنند این کار را عمدتاً به این دلیل انجام میدهند که میخواهند اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنند.
یک راه خوب برای انجام این کار این است که از اینفلوئنسرها بخواهید در بررسیهای خود صادق باشند. حتی اگر لازم شد جنبههای منفی محصولات شما را بیان کنند. وقتی یک اینفلوئنسر صادقانه برخی از ویژگیهایی را که دوست ندارد به اشتراک میگذارد، بازخورد مثبت او در مورد سایر ویژگیها بهطور قابل توجهی واقعیتر به نظر میرسد.
مشتریان میدانند که هر محصولی مزایا و معایبی دارد. بنابراین اینفلوئنسر را دعوت کنید تا نظرات مثبت و منفی خود را بیان کند. از این طریق میتواند برای جلب اعتماد مخاطبان هدف به شما کمک کند. اینفلوئنسر باید به صورت مرتب نظرات صادقانهای درباره تجربیات خود در استفاده از محصولات شما منتشر کند.
او میتواند تجربهاش برای استفاده از یک محصول خاص را مثبت جلوه دهد و در عین حال به یکی از معایب محصول نیز اشاره کند. او باید تمام مزایای محصول را فهرست کند و در حد کم به معایب نیز بپردازد. ارزیابی صادقانه، هم اعتبار اینفلوئنسر را حفظ میکند و هم طرفداران برند شما را افزایش میدهد.
ارائه تخفیف یا هدایا یکی از موثرترین راهها برای افزایش فروش در اینستاگرام است. این یک روش مقرون به صرفه برای تبلیغ محصولات شما و افزایش فروش به شمار میرود. از طریق این روش، میتوانید آگاهی از محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید. زیرا مشتریان اخبار مربوط به برند شما را با دوستان خود به اشتراک میگذارند.
این مورد میتواند نرخ تعامل شما را افزایش دهد. هنگامیکه فالوورهای اینستاگرام شما با محتوای شما درگیر شدند، میتوانید آنها را تایید کنید و به آنها تخفیف بدهید. ارائه تخفیف یا هدایا، طبیعتاً مشتریان بالقوه را جذب و آنها را تشویق میکند که محصولات یا خدمات شما را بخرند. اگر مشتریان محصولات یا خدمات شما را دوست داشته باشند، قطعا درباره برند شما با دیگران صحبت میکنند. برای پاداش دادن به چنین مشتریان وفاداری، میتوانید به آنها پیشنهادات جذابی مانند تخفیف یا عضویت VIP بدهید. مطمئن باشید تعداد بازدیدهای پست حاوی تخفیف یا ارائه هدایا، بسیار بیش از دیگر پستهای شما خواهد بود.
اینستاگرام یک پلتفرم پرطرفدار و البته اثرگذار در زمینه کسبوکار و بیزنس است. با استفاده از این برنامه میتوانید تعامل بسیار خوبی را با کاربران و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. اگر میخواهید افزایش فروش در اینستاگرام را در سطح بسیار بالایی تجربه کنید، ترفندهای بالا را به خوبی به کار بگیرید. دقت کنید که به ثمر رسیدن هر کاری، بویژه در حوزه پیج بیزنس نیازمند صبر و حوصله و تلاش دائمی است. پس زود ناامید نشوید و با رعایت این نکات به تلاشتان ادامه دهید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما