مشاوره رایگان : 09173119959
یک کسبوکار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایهگذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راههای برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است. برای ساختن یک وبسایت ایدهآل، اموری باید صورت گیرد؛ اولین کاری که باید در این زمینه انجام دهید، انتخاب یک نام اینترنتی خوب و جذاب است. همچنین اطمینان حاصل کنید که نشان اینترنتی که انتخاب کردهاید برای کسبوکار شما منطقی هست یا خیر، باید املای آن صحیح و خوانا باشد و از کلمات ناشناخته استفاده نشود. حالا زمانی که دامنه خود را خریداری کردید، زمان انجام کارهای بزرگتر فرا میرسد. ما در این مقاله به موارد بسیار مهم اشاره میکنیم. نکاتی که اگر آنها را در طراحی وب سایتتان رعایت کرده باشید، میتوانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما مورد پسند مخاطبانتان قرار میگیرد و چند قدم به سمت موفقیت نزدیک شدهاید.
هر کسب و کاری که در حال فروش محصولات و خدمات باشد، در حال تجارت است. حال اگر فروش خود را اینترنتی و به کمک سایت انجام دهد، تجارت آنلاین دارد و آن سایت یک سایت تجاری محسوب می شود. به عبارت ساده تر، هر سایتی که در حال ارائه خدمات و محصولات باشد و در حال کسب درآمد باشد، یک سایت تجاری محسوب می شود. بنابراین می توان هر سایت و کسب و کاری آنلاینی را که در حال کسب درآمد است را یک سایت تجاری نامید. داشتن سایت در فضای آنلاین به کسب و کار ها کمک می کند تا فاصله خود را مشتریان را به جای چندین کیلومتر، به یک کلیک کاهش دهند. به عبارت ساده تر، کاربران با یک کلیک ساده می توانند وارد سایت شما شوند، در مورد شرکت شما بخوانند، محصول یا خدمات مورد نیاز را سفارش دهند و به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشند.
در این بخش لیست ویژگی های یک سایت تجاری خوب رو آماده کردیم که هر کدام رو به صورت کامل و دقیق توضیح میدهیم تا بدونید یک سایت تجاری خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.
اولین ویژگی از ویژگی های یک سایت تجاری خوب ، دامین و هاست است. سایت تجاریی خوب، سایت است که دامین خوبی داشته باشد و از هاست با کیفیت استفاده می کند.
یک سایت تجاری خوب و موفق باید از تجربه کاربری یا ux قابل قبولی برخوردار باشد. منظور این است وقتی یک کاربر وارد سایت ما می شود احساس راحتی داشته باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد.
بعد از اینکه بحث تجریه کاربری درست شد به سراغ رابط کاربری یا همان ui میرویم. منظور از رابط کاربری ظاهر سایت است. سایت باید رابط کاربری یا ظاهر جذاب و قابل قبولی داشته باشد.
حتما به سایت دیجی کالا مراجعه کرده اید. بخش منوها رو اگر چک کنید متوجه می شوید که به شدت منوهای کاربردی و واضح ای دارد. سایت تجاری باید منوهای واضح و ساده ای داشته باشد. یکی از ویژگی هایی که در بخش تجربه کاربری و رابط کاربری باید رو این موضوع بیشتر توجه شود. معمولا سایت های موفق روی این بخش بیشتر فکر می کنند.
معمولا سایت های تجاری موفق برای رسیدن به هر بخششون کاربر با راحترین مسیر ممکن به صفحه مورد نظرش میرسد. پس سایت هایی تجاریی که خوب و موفق هستند روی این بخش هم کار کرده اند. چون اگر کاربر به راحتی نتواند با سایت شما کار کند و سریع به هدفش نرسد سایت شما رو ترک می کند.
معمولا این بخش یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب است. خیلی وقت ها میبینم که سایت های تجاری حتی یک شماره تماس در اختیار مخاطبان و کاربران خود قرار نداده اند. سایت هایی که موفق و خوب هستند از بخش تماس قویی برخوردارند. منظور از قوی چی هستش، یعنی برای ارتباط با کاربران از شماره تماس، بخش تیکت، پشتیبان آنلاین، پشتیبانی در شبکه های اجتماعی و … استفاده می کنند.
شاید گفت اصلیترین ویژگی از ویژگی های یک سایت تجاری خوب همین بخش پشتیبانی است. اگر سایت تجاری دیدید که واقعا بخش پشتیبانی قابل قوی دارد میتوان گفت آن سایت موفق بوده است. متاسفانه شاهد این هستیم که روز به روز میزان پشتیبانی سایت های تجاری به شدت کاهش پیدا کرده است. مثلا همین سایت دیجی کالا رو با چند سال پیشش مقایسه کنید. اصلا قابل مقایسه نیست و به شدت افت پشتیبانی داشته است. کسیم بخواد پشتیبانی بگیرد اینقدر باید پشت تلفن صبر کند و در نوبت باشد که کلا بیخیال پشتیبانی می شود. پس یک سایت تجاری خوب باید بخش پشتیبانیش واقعا قوی باشد.
معمولا سایت هایی تجاری قوی در شبکه های اجتماعی به شدت فعال هستند و به صورت دقیق و کامل سوشال مارکتینگ رو رعایت و انجام میدهند. پس باید دید سایتی که میخواهیم بررسی کنیم وضعیتش در شبکه های اجتماعی چگونه فعالیت می کند.
یکی دیگر از ویژگی های یک سایت تجاری خوب ، واکنشگرا بودن وبسایت است. یعنی سایت در همه ی دستگاه ها مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر خانگی به زیبایی و متناسب با آن نمایش داده شود.
از ویژگی های مهم سایت تجاری، مجوزهای فعالیت است. سایتی حرفه ای است که مجوزهای لازم مثل نماد اعتماد، لوگو طلایی و … رو داشته باشد پیشنهاد میکنم مقاله آیا فروشگاه اینترنتی نیاز به مجوز دارد رو مطالعه کنید.
متاسفانه خیلی از سایت ها رو میبینم بخش سوالات متداول رو اصلا ندارند. این بخش یکی از ویژگی های ضروری سایت های تجاری است. پس باید توجه ویژه ای به این بخش شود و ببینید کاربران از شما معمولا چه سوالاتی رو زیاد می پرسند و همونا رو به عنوان سوالات متداول قرار دهید.
سایت های تجاری باید حتما بخش تولید محتوای آموزشی داشته باشند. اگر میخواهید کاربر به سایت شما مراجعه کند و به شما اعتماد کند باید بخش محتوای آموزشی داشته باشید. این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب است. پیشنهاد میکنم حتما به این بخش به شدت توجه شود.
نه فقط سایت تجاری هر سایت دیگری باید محتوای مختلفی رو تولید کند. از مقاله گرفته تا ویدئو و اینفوگرافیک و هر چیزی که کاربر با آن ارتباط برقرار می کند. پس سعی کنید تا می توانید انواع مختلف محتوا تولید کنید.
سایت های تجاری معمولا دو زبانه یا چند زبانه هستند. شاید این سایت، محصولات و خدماتی ارائه میدهد که به درد افراد خارج کشور هم بخورد پس تا حد امکان سایت رو چند زبانه طراحی کنید.
یک سایت تجاری خوب به صورت دقیق از مخاطب و رفتارش شناخت دارد. بر همین اساس سیاست کاری سایت جلو میرود. اگر سایت از مخاطبش اطلاعاتی نداشته باشد یعنی روی هوا کار میکند. ما باید بدونیم کاربر و مخاطب سایت ما چه می خواهد با چه جور سایتی راحت است. و بر این اساس فعالیت داشته باشد.
یکی از بدترین کارهای سایتها، نگرفتن اطلاعات کاربران است. اگر شما اطلاعات ارتباطی با کاربران نداشته باشید چطور میخواهید با کاربران در ارتباط باشید. پس یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت تجاری خوب ، گرفتن اطلاعات کاربران است.
قبلنا فکر میکردم کار کردن با بخش های مختلف سایت برای کاربران راحت و آسونه و نیازی به درست کردن این بخش وجود ندارد اما در این چند سال متوجه شدم یکی از مشخصات یک سایت حرفه ای ، همین بخش راهنمای استفاده از سایت است. حتما حتما این بخش رو درست کنید و به صورت مقاله و ویدئو باشد.
هر سایتی که دارای افت سرعت و کند باشد قطعا کاربران و مخاطبان خود را از دست خواهد داد. معمولا به طور میانگین هر کاربر ۵ ثانیه برای برای لود و بارگذاری سایت منتظر می ماند و اگر از این زمان بیشتر شود سایت رو ترک خواهد کرد. پس باید بحث سرعت سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
یکی دیگر از مشخصات یک سایت تجاری خوب، امن بودن و امنیت سایت است. سایتی که از لحاظ امنیت قوی نباشد همیشه در معرض خطر و هک شدن است پس باید سایت حتما از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.
یکی از مهمترین بخش های یک سایت بحث سئو آن است. اگر سئو سایت مشکل داشته باشد هر کاری که میکنید یعنی هیچی چون کاربر جذب کردن بیشتر از طریق سئو انجام میشود. اگر سئو سایت خوب و درست انجام شده باشد و مطالب خود تولید کنید در نتایج گوگل میاید و در نتیجه کاربر جذب میکنید. پس بحث سئو سایت رو جدی بگیرید.
شرکت طراحی سایت سیرن، طراحی سایت تجاری و فروشگاهی را پیشنهاد می دهد. هر کدام از وب سایت هایی که طراحی می شوند، بر اساس نیازشان، ماژول ها، قابلیت ها و تصاویر گرافیکی طراحی می گردد تا بتواند به درستی کاربران و مصرف کنندگان مرتبط به خود را جذب نماید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما