مشاوره رایگان : 09173119959
امسال هم مانند سال های گذشته، شاهد آپدیت الگوریتم اینستاگرام (Instagram Algorithm) بودیم. تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2021 بر مسائلی پافشاری می کند که در سال های قبل درباره اهمیت آن ها بسیار زیاد صحبت شده بود. الگوریتم اینستاگرام 2021 هم در ادامه انقلابی که در سال 2018 به پا کرد، به دنبال درک هر چه بیشتر نیاز کاربران و نمایش محتوای مورد علاقه آن ها است. تمرکز در سال 2021 بر روی تعامل، اکسپلور و استوری است.
به طور خیلی خلاصه، الگوریتم اینستاگرام با استفاده از دادههایی که جمعآوری میکند، به کاربر کمک میکند تا به محتوای موردنیاز یا مورد علاقهی خود دسترسی داشته باشد. وظیفه اصلی الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ همین است. همانطور که الگوریتمهای گوگل پس از چندماه آپدیت میشوند، الگوریتم های اینستاگرام نیز بروز میشوند تا رفتار کاربر را بهتر تحلیل کنند.
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده که به پستها و استوریهای یک پیج علاقهی زیادی نشان دهید و در دفعات بعد، به محض اینکه آن پیج، پست یا استوری جدیدی منتشر میکند، آن را در پستهای ابتدایی فیدتان ببینید. (منظور از فید، همان صفحهای است که به محض بازکردن اینستاگرامتان، برای شما نمایش داده میشود و جدیدترین و بهترین پستها و استوریها را به شما نشان میدهد)
اگر میخواهید مشتریان بالقوه بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و یک کسب و کار عالی و درجه یک در اینستاگرام راه اندازی کنید، باید بتوانید خودتان را با الگوریتم اینستاگرام هماهنگ کنید. برای بازاریابی در اینستاگرام باید سعی کنید که خودتان را با الگوریتم و قوانین این رسانه اجتماعی هماهنگ و سازگار کنید. در ادامه چند راهکار خوب برای هماهنگ شدن با این الگوریتم ارائه شده است:
اگر میخواهید با ساز و کار اینستاگرام همراه شوید باید به صورت مستمر و مداوم پستهای خود را منتشر کنید. نباید این طور باشد که یک روز ده پست منتشر کنید و ده روز هیچ پستی از شما در صفحه اینستاگرامتان منتشر نشود. همیار آکادمی برای صفحه اینستاگرامی خودش یک برنامه زمانی دارد و اگر دقت کنید هیچ روزی نمیشود که پست خود را در یک زمان مشخص منتشر نکند و به همین خاطر صفحه همیار آکادمی هر روز با رشد و پیشرفت همراه است.
منظور از فعالیت مستمر و مداوم این نیست که حتماً هر روز پست منتشر کنید بلکه مهم این است که بسته به کسب و کار و مخاطبانی که دارید اجازه ندهید که بین پستهایتان فاصله زمانی زیادی بیفتد. بنابراین شما باید تلاش کنید که مخاطب خود را به صورت منظم با تبلیغات و محتوای خوب خودتان تغذیه کنید.
اینستاگرام امکان دیدن تجزیه و تحلیل مربوط به پیجهای کسب و کار یا تجاری را برای کاربران فراهم کرده است. «Instagram Insights» به شما این اجازه را میدهد که ببینید کاربرانتان چه احساسی نسبت به محتوای شما دارند. ابن تجزیه و تحلیلها به شما میگوید که کاربران شما در چه سنی و سالی هستند. وقتی این جزئیات را بدانید میتوانید برنامهریزی کنید و محتوای خودتان را متناسب با نیاز مخاطب بهبود ببخشید.
نکتهای که خیلی از افراد و کسب و کارها به آن اهمیتی نمیدهند این است اگر محتوای آنها بازدید خوبی داشت و با تشویق و تعامل بالای مخاطبان همراه شد، میتوانند باز هم از آن استفاده کنند و آن را دوباره پست کنند. همچنین میتوانند از آن در قالب استوری یا همراه با سایر پستها استفاده کنند. اشتباه بسیاری از پیجهای تجاری این است که تصور میکنند محتوای صفحه آنها باید منحصر به فرد باشد و فقط حق دارند یک بار از یک محتوای جذاب استفاده کنند. این در حالی است که باید سعی کنند در پستهای خود جستجو کنند و علاقه و میل مخاطب را بیابند و سعی کنند با انتشار دوباره آن توجه مخاطبان را هر چه بیشتر جلب کنند.
مثلا:
مهم نیست که حتماً محتواهای جدید و متفاوتی منتشر کنید، مهم این است که خلاق باشید و محتواهایی که کاربر میپسندد را در قالبهای مختلف به او نشان دهید و او را به مشارکت و تعامل وادارید.
یکی از قابلیتهای مهمی که باید مد نظر داشته باشید، استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران است. محتوای تولیدی کاربران در واقع به آن دسته از محتواهایی گفته میشود که افراد مختلف بدون اینکه پولی از شما بگیرند، در مورد برند شما منتشر میکنند. وقتی صحبت از الگوریتم اینستاگرام به میان میآید، اهمیت این نوع از محتوا چند برابر میشود. این موضوع نشان میدهد که شما برای مخاطبتان آنقدر سودمند بودهاید که تصمیم گرفتهاند در مورد شما محتوا تولید کنند و به همین خاطر الگوریتم اینستاگرام برای چنین مسائلی ارزش و اهمیت زیادی قائل میشود. در واقع وقتی کاربران شما را تگ میکنند یا برای شما کامنت میگذارند نشان میدهد که رابطه خیلی خوبی با شما دارند.
باید محتوای خودتان را به گونهای تولید کنید که بتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید و همچنین خدمات خود را با کیفیتی بالا به آنها ارائه دهید تا تصمیم بگیرند در مورد شما محتوا تولید کنند. همیار آکادمی بر این باور است که شما هم باید برای این محتواها ارزش قائل شوید و به کسانی که کسب و کار شما را تبلیغ میکنند، پاداش بدهید. شما میتوانید این پاداش را بر مبنای کسب و کار، علاقه کاربر و سلیقه خودتان انتخاب کنید.
سعی کنید با کسانی که به نوعی با کسب و کار شما در ارتباط هستند، تماس بگیرید و از آنها بخواهید که شما را به مخاطبان خودشان معرفی کنند. این کار باعث میشود که شما هم به مخاطبان آن صفحه دسترسی پیدا کنید و به صورت کاملاً ارگانیک در معرض دید یک سری از مخاطبان که به دنبال شما هستند، قرار بگیرید. در صورتی که این همکاری به درستی انجام شود الگوریتم اینستاگرام به صلاحیت شما برای قرار گرفتن در بالای فید مخاطبان جواب مثبت میدهد و پیج شما با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. سعی کنید به این روابط و همکاریها اهمیت بدهید؛ زیرا یکی از بهترین راهها برای هماهنگی با الگوریتم اینستاگرام و بهرهمندی از مزایای آن است.
امروزه بسیاری از صفحات تجاری و کسب و کار در اینستاگرام تلاش میکنند از این راهکار برای افزایش مخاطبان و دنبالکنندگان خودشان استفاده کنند. کسانی که میخواهید برای همکاری انتخاب کنید، قرار نیست که حتما پیج کسب و کار داشته باشند. در صورتی که شخصی وجود دارد که در حوزه شما فعالیت میکند، میتوانید با او همکاری کنید و مخاطبان او را جذب نمایید.
در حال حاضر دیگر اینستاگرام تعداد لایکها را به نمایش نمیگذارد و کاربران نمیتوانند ببینند که یک پست چه تعداد لایک خورده است. یکی از دلایل این مسئله آن است که کاربران با دیدن تعداد لایکها تحریک نشوند و روابط خود را به شکلی ارزشمند شکل دهند. الگوریتم اینستاگرام تمایل دارد که روابط اصیل باشد و بر اساس آمار و ارقام صورت نگیرد. در ادامه به بخشی از معیارهایی که الگوریتم جدید اینستاگرام برای ارزشگذاری روابط و تعیین اهمیت آنها در نظر میگیرد، اشاره شده است:
فقط وقتی از کاربران خودتان سوال بپرسید که پاسخ به آن سوال واقعاً برایتان مهم باشد. عکس زیر را در نظر بگیرید. پاسخ به این سوال برای همیار آکادمی واقعاً مهم است:
اینستاگرام از هشتگها استفاده میکند تا محتوا به دست مخاطبانی که بهدنبال چنین محتوایی میگردند برسد. قرار نیست که از این هشتگها برای بالا بردن بازدید پستهایی که محتوایشان با هشتگها مطابقتی ندارد استفاده شود. بنابراین باید هشتگهایی که برای هر پست قرار میدهید دقیقاً منطبق با محتوای آن پست باشد.
نکتهای که در مورد هشتگها باید رعایت کنید این است که به هیچ عنوان از هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنید؛ زیرا در این صورت مشمول جریمه الگوریتم اینستاگرام خواهید شد. در این زمینه مقالهای در همیار آکادمی با عنوان راهنمای کامل نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام منتشر شده است که میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد و شیوه هشتگگذاری صحیح در اینستاگرام را به شما آموزش دهد. در حال حاضر کسب و کارهای بسیاری از وجود چنین قوانینی اطلاع کافی ندارند و با قرار دادن هشتگهای غیرمرتبط به جنگ الگوریتم جدید این شبکه اجتماعی میروند.
سعی کنید با استفاده از تجزیه و تحلیلهایی که خود اینستاگرام به شما میدهد، بهترین زمان ممکن برای انتشار پستها را پیدا کنید. وقتی این زمان را پیدا کردید سعی کنید همه کارها را بر اساس زمانبندی و برنامهریزی انجام دهید. الگوریتم اینستاگرام از این نظم و ترتیب استقبال خواهد کرد. از طرفی وقتی پستهایتان را زمانی منتشر کنید که کاربرانتان آنلاین هستند میتوانند خیلی سریع پستهای شما را ببینند و به آنها واکنش نشان دهند. این الگوریتم علاقه خاصی به پستهای جدید دارد و بیشتر آنها را نمایش میدهد. به طور کلی زمانبندی برای انتشار پستها نظم و ترتیب خاصی به مخاطبان و کاربران شما خواهد داد و پس از ذهن کاربران تنظیم میشود که در یک ساعت مشخص قرار است یک پست یا یک استوری از شما منتشر شود.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما