مشاوره رایگان : 09173119959
بازاریابی دیجیتال به مجموعه اقدامات بازاریابی با ابزارهای دیجیتالی گفته می شود که باعث می شود خریداران محصول یا استفاده کنندگان خدمت کسب و کار شما بیشتر شوند. بازاریابی دیجیتال تفاوت های اساسی با بازاریابی سنتی دارد که با ذکر انواع بازاریابی دیجیتال می توان به این تفاوت ها دست یافت.
گسترش روزافزون اینترنت باعث شده است که همه مردم روزانه ساعات بسیاری از زندگی خود را در فضای اینترنت بگذرانند. همین مسئله سبب شده است که تقریبا تمامی کارهای خود از قبیل خرید کالا و محصول مورد نیاز خود را هم از طریق اینترنت انجام دهند؛ بنابراین بازاریابی آفلاین دیگر تاثیرگذاری سابق را ندارد و این بازاریابی دیجیتال است که حرف اول را در زمینه جذب بازار هدف می زند و در واقع استراتژی بازاریابی دستخوش تغییراتی شده است.
ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیتهای روزانه خود را به تعامل با دستگاههای الکترونیکی اختصاص میدهند. در آیندهای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیتهای روزانه انسان نقش خواهد داشت. از اینرو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش مییابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان بیشتر را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب میماند. در ادامه، به معرفی انواع بازاریابی دیجیتال میپردازیم. شما میتوانید با توجه به صنعت، کسب و کار و مشتریان خود، بهترین روشهای بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید و از این روشها برای رشد و توسعه کارتان بهره بگیرید.
استفاده از روش های زیر برای هر کسب و کاری می تواند نتیجه متفاوت داشته باشد، اینکه از کدام یک از روشهای بالا برای انجام تبلیغات دیجیتال استفاده کنید بسته به نوع کسب و کار، اهداف و شکل مشتریانش دارد. برویم و با هم به لیست روش های بازاریابی دیجیتال نگاهی بیاندازیم:
وقتی از طراحی سایت صحبت می کنیم منظور بالا آوردن هر سایتی نیست. وقتی از طراحی سایت در امر بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم منظور سایتی است که با استانداردهای بالایی طراحی شده و قابلیت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را دارد.
در بازار امروز که کسب و کارها رقبای جدی دارند، دیگر نمی توان با داشتن ساده ترین و معمولی ترین چیزها در بازار رقابت کرد. برای اینکه بتوانید در عرصه ی اینترنت در بین کسب و کارها همکار جولان دهید باید یک پایگاه مستحکم و قابل اتکا داشته باشید و آن پایگاه سایت شماست.
داشتن یک سایت خوب نیز به تنهایی کافی نیست. شما باید رفتار کاربران را در سایت پیگیری کنید و با توجه به نیاز آنها دست به توسعه ی سایت بزنید. اینکار روح تازه ای به وب سایت شما می دهد و می تواند به بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری کمک کند.
بازاریابی در موتورهای جستجو خود شامل دو بخش است:
تبلیغات گوگل یکی از پر طرفدارترین روش در بازاریابی موتورهای جستجو است. گوگل محبوبترین جستجوگر جهان است و شما می توانید با تبلیغات در گوگل روزانه بازدیدکنندگان زیادی را وارد سایتتان کنید. اما در حال حاضر با بالا رفتن نرخ ارز هزینه های تبلیغات در گوگل افزایش پیدا کرده است. چاره ی کار چیست؟ باید سایتمان را سئو کنیم!
منظور از سئوی سایت این است که شما بتوانید با انجام یک سری کارها در نتایج اولیه گوگل دیده شوید. اینکه چطور این کار انجام می شود کار پیچیده ای است. شما باید هزاران کار انجام دهید که سایت شما در صدر نتایج نمایش داده شود.
بازاریابی محتوا به منظور جذب مخاطب از موتورهای جستجو صورت می گیرد. خیلی از صاحب نظران این راهکار دیجیتال مارکتینگ را در دسته ی بازاریابی موتورهای جستجو قرار می دهند، اما بدلیل اهمیت و قدرت این نوع بازاریابی، ترجیح ما این است که بازاریابی محتوا را از بخش سئو و بازاریابی موتورهای جستجو مجزا کنیم.
با شناخت روی مخاطبان می توان فهمید آنها چه چیزهایی را دوست دارند و به چه موضوعاتی علاقه مند هستند. هر چقدر شناخت شما روی مشتریان بیشتر باشد و اطلاعات جامع تری نسبت به آنها داشته باشید نوشتن استراتژی تولید محتوا کار بسیار راحتری خواهد بود.
هدف از ویدئو این است که پیامی نزدیکتر را به کاربر برسانیم! شاید توضیحش گنگ به نظر آید. اما وقتی کاربری با کسب و کارتان ارتباط برقرار کند می تواند تبدیل به مشتری شما شود و ویدئو یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطبان و درگیر کردن آنها با برند است. ویدیو مارکتینگ یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ است.
ویدئوها نقش بسیار سازنده ای در تبلیغات دارند. هر روز میلیون ها تیزر تبلیغاتی در تلویزیون نمایش داده می شود و میلیاردها نفر در سراسر دنیا این ویدئوها را می بینند. در ویدئوها می توان یک پیام را در ذهن مخاطبان تا مدتهای زیادی نشاند. یا حتی می شود اطلاعات بسیار زیادی را در مدت زمان کم به بیننده داد طوری که خسته نشود.
در دنیای امروز ویدئو مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم در صنعت دیجیتال به حساب می آید، چرا که می توان توسط آن میلیون ها نفر را به سایت کشاند و یا با کسب و کاری آشنا کرد.
شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی در دنیای امروز دارند. امروزه اکثر مردم بیشتر از تلویزیون در شبکه های اجتماعی زمان می گذارند. این امر باعث شده رسانه ی جدیدی برای کسب و کارها ایجاد شود. برندها با حضور در شبکه های اجتماعی قصد دارند کاربران را حسابی درگیر خود کنند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال است. در این بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز دو روش پر کاربرد وجود دارد:
افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا بازاریابی معرف به این صورت است که شما از صفحات مشهور و بلاگر ها می خواهید شما را معرفی کنند. البته در خارج از شبکه های اجتماعی نیز از افیلیت مارکتینگ استفاده می شود که مهمترین عضو آن رپورتاژ آگهی است.
در اینفلوئنسر مارکتینگ افرادی را پیدا می کنیم که متانسب با کسب و کار ما باشند و کاربران زیادی آنها را دنبال می کنند. به آنها می گوییم که مارا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغ کنند.
متاسفانه در کشور ما در حال حاضر فقط از اینستاگرام استفاده می شود و دیگر رسانه های اجتماعی به علت وجود فیلترینگ قابل استفاده نیستند.
اگر شما توسط بهترین و پر مخاطب ترین سایت ها معرفی شوید بسیار عالی است. برای این منظور می توانید از تبلیغات بنری استفاده کنید. شرکتهای مختلفی در ایران اینکار را به بهترین شکل برای شما انجام می دهند، شما می توانید با ایجاد کمپین بنری در این سایت ها به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید و کاربران زیادی را جذب کنید. البته لازم به ذکر است که این تبلیغات بیشتر جنبه برند سازی دارد و در طولانی مدت و طی استمرار مداوم افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.
در حال حاضر تبلیغات بنری بیشتر برای معرفی کمپین ها استفاده می شود. برای گرفتن نهایت نتیجه از این نوع تبلیغات باید لندینگ پیچ یا همان صفحه فرود مناسبی برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری تبدیل کرد. در این صفحات باید با دادن پیشنهاداتی حتما ایمیل یا شماره همراه مخاطب گرفته شود تا در آینده با ایمیل مارکتینگ و پیامک با وی در ارتباط بود تا این ارتباط منجر به فروش شود.
همانطور که در بالا گفتیم از ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ برای ارتباط با مخاطبانی که با ما کمی آشنا شده اند استفاده می کنیم. استفاده از این دو ابزار برای تبلیغاتی که منجر به معرفی ما به افرادی شود که از ما شناختی ندارند منجر به شکست می شود.
این دو ابزار را باید برای ارتباط با کاربرانی استفاده کنید که اطلاعات تماس خود را با میل خود نزد شما داده اند تا از خبرهای برند شما در آینده باخبر شوند.
یکی دیگر از تبلیغات بنری که این روزها خوب جواب داده تبلیغات همسان است. در این نوع تبلیغات بهترین مطلب شما در سایت که مانند یک خبر است و قابلیت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را دارد، در زیر پست های سایت های پربازدید به عنوان پیشنهاد مطالعه داده می شود و فقط در ازای کلیک مخاطبان روی آن از شارژ شما کم می شود که این عالی است. پس اگر برای افزایش فروش قصد دارید تبلیغات بنری راه بیاندازید پیشنهاد ما استفاده از کمپین های تبلیغات همسان است.
رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری به منظور خبرسازی در سایت های خبری و مجله های پر بازدید انجام می شود. مثلا فرض کنید هم زمان ۱۰ سایت خبری مشهور ایران راجع به برند شما صحبت کنند و در خبر خود به شما لینک هم بدهند. سیل عظیمی از کاربران اینترنتی به سایت شما سرازیر می شوند. اینکار روی سئوی سایت شما نیز تاثیر مثبت می گذارد.
وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) مهم ترین بخش از تبلیغات دیجیتال است. در بازاریابی می گویند اگر روشی برای وایرال شدن برندتان پیدا کردید بقیه روش ها را کنار بگذارید و فقط روی وایرال مارکتینگ تمرکز کنید. اما رسیدن به یک ایده ی وایرال کار ساده ای نیست. تبلیغ وایرال تبلیغی است که سریعا توسط افراد در اینترنت دست به دست بچرخد. خود شما شاید بارها شاهد این نوع پست ها در اینستاگرام بوده اید. پستی که بتواند افراد زیادی را درگیر خود کند.
خب در بالا به انواع روش های دیجیتال مارکتینگ اشاره کردیم. گفتیم که چگونه می توانید از این ابزارها استفاده کنید و چطور باید روش های مناسبی برای بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید. در ابتدای مطلب هم تاکید شدید کردیم که انتخاب نباید احساسی و بدون بررسی باشد. شاید یک برندی اصلا به سئو نیاز نداشته باشد زیرا کاربران هدفش زیاد تو اینترنت وی را جستجو نمی کنند.
در آخر به شما پیشنهاد می دهیم برای اینکه بتوانید در اینترنت تبلیغات مناسبی را داشته باشید حتما با یک مشاور خوب و شرکت خوب صحبت کنید. برای انجام مشاوره در خصوص تبلیغات اینترنتی می توانید با شرکت طراحی سایت سیرن تماس بگیرید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما