مشاوره رایگان : 09173119959
شرکت گوگل به عنوان یکی از برترین شرکت های موتور جستجو که تمام تمرکز آن بر روی جستجوی مشتریانش است باید شرایطی را ایجاد کند که کاربرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. به کلیه تکنیک ها و روشهایی که در داخل و خارج از وب سایت انجام می شود که باعث شده جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند سئوگفته می شود.
همواره وب سایت های بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت همچنین آوردن کلمات کلیدی خود به صفحه اول گوگل از روش های نادرستی استفاده می کنند ولی الگوریتم های گوگل که توسط تیم برنامه نویسی شرکت گوگل به روز رسانی می شوند این وظیفه را بر عهده دارند که جلوی این کارهای غیر اخلاقی را بگیرند.
بسیاری از الگوریتم هایی که از سمت گوگل معرفی می شوند تاثیر مستقیمی روی وضعیت ترافیک وبسایت شما دارند. البته نمیتوان به قطعیت گفت که تمام این الگوریتمها به طور مستقیم با سئوی وب سایت شما در ارتباطند. اما بهتر است به عنوان یک متخصص سئو همواره از آپدیتهای جدید الگوریتمهای گوگل باخبر باشید. در ادامه فهرست الگوریتمهای گوگل را با هم میبینیم و درباره بعضی از آنها توضیحاتی را خواهیم خواند.
قبل از اینکه به سراغ بررسی الگوریتمهای گوگل برویم بد نیست نکتهای را بدانید. بسیاری از متخصصان سئو زمانی که میبینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کنندهای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینکها یا سئوی داخلی وبسایت میروند. در حالی که یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگیرند آپدیتهایی است که گوگل برای الگوریتمهای سئوی خود میدهد.
در حال حاضر، اهمیت موتورهای جستجوی بزرگ، به طور معمول از طریق معروفیتشان، تفسیر می شود - هر چه یک سایت، صفحه یا مستند، شناخته شده تر باشد، اطلاعات درون آن، با ارزش تر خواهد بود. این فرض، به نسبت در عمل به خوبی ثابت شده است، چون موتورهای جستجو افزایش رضایت کاربر را با استفاده از متریک هایی که معروفیت را تفسیر می کنند، افزایش می دهند. شناخته شده بودن و ارتباط، به طور دستی شناخته نمی شوند. به جایش، موتورهای جستجو از معادلات ریاضی دقیق- الگوریتم ها- برای مرتب سازی یافته های مهم از داده ی بی ارزش (گندم از کاه) و رتبه دهی یافته های مهم (گندم) به شکلی خوش سلیقه، استفاده می کنند. ( اما کشاورزان هستند که ارزش گندم- داده های با ارزش - را مشخص می کنند ). اغلب این الگوریتم ها از صدها مولفه تشکیل شده اند. در زمینه ی بازاریابی جستجو، اغلب به آن ها به عنوان "فاکتورهای رتبه دهی" مراجعه می کنیم.
« پاندا برای اولین بار در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. » پاندا برای اولین بار در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. این یک اتفاق بزرگ بود. هدف پاندا تلاش برای نمایش سایت های با کیفیت بالا در رتبه های بالاتر نتایج جستجو بود و کاهش رتبه سایت هایی که ممکن بود کیفیت پایین تری داشته باشند. تغییرات ایجاد شده توسط این الگوریتم بدون نام بود تا اینکه برای اولین بار بیرون آمد و بسیاری از ما آن را به روز رسانی کشاورز "Farmer" نامیدیم به دلیل اینکه به نظر می رسید که تاثیر می گذارد بر مزارع محتوا. (مزارع محتوا سایت هایی هستند که اطلاعات را از منابع مختلف زیادی جمع آوری می کنند و اغلب اطلاعات را از سایت های دیگر سرقت می کنند, به منظور ایجاد تعداد زیادی از صفحات تنها با هدف بدست آوردن رتبه خوب در گوگل برای بسیاری از کلمات کلیدی مختلف.) با این حال, پاندا روی تعداد زیادی از سایت ها تاثیر گذاشت. این الگوریتم تغییر دهنده در نهایت به صورت رسمی به یادبود یکی از سازندگان آن ناونیت پاندا (Navneet Panda) نامیده شد.
هنگامی که پاندا برای اولین بار اتفاق افتاد, بسیاری از سئو کار ها در انجمن های گفتگو تصور می کردند که این الگوریتم سایت های حاوی backlink های غیر طبیعی را هدف قرار داده است. به هر حال مشخص شد که لینک ها بخشی از الگوریتم پاندا نیستند. این الگوریتم فقط درباره کیفیت محتوای سایت ها می باشد.
در اغلب موارد, سایت هایی که توسط پاندا تحت تاثیر قرار گرفتند به سختی ضربه خوردند. اما به ندرت سایت هایی نیز دیده شده که در تاریخ یکی از به روز رسانی های پاندا ضربه کمی خورده اند. پاندا گرایش دارد که در حد یک سایت تاثیر گذار باشد یعنی فقط یک صفحه خاص از سایت را به پایین نتایج گوگل منتقل نمی کند, اما در عوض گوگل کل سایت را با کیفیت پایین در نظر می گیرد. هر چند در برخی موارد پاندا تنها یک بخش از یک سایت را تحت تاثیر قرار می دهد مانند یک وبلاگ خبری یا یک ساب دامنه منحصر به فرد.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما