مشاوره رایگان : 09173119959
حتما شما هم شنیده اید که محتوا می تواند یک سایت را پادشاه کند، اما یک محتوا باید چطور نوشته شود که باعث رشد سایت شما شود. هر محتوا تشکیل شده از تعداد مشخصی کلمات کلیدی است. اما انتخاب درست کلمات کلیدی هر محتوا، یکی از نکات مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید. در این محتوا یاد می گیریم که چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟
کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته میشود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد میکنند. کلمه کلیدی دروازهای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند.
به این ترتیب اولین قسمت یافتن کلمات کلیدی مناسب به پایان رسید و شما تصمیم خود را در مورد کلمات کلیدی و هدف آن ها گرفته اید.
1- می توانید از نرم افزارهای واسط برای آنالیز کلمات کلیدی خود استفاده کنید مثل نرم افزار Market Samurai که یک ابزار بسیار قدرتمند برای بررسی رقبای شما در این کلمات کلیدی می باشد اینجا می توانید کلمات و ایده های مختلف را بررسی کنید.
می توانید عناوین خود را در آن کنترل کنید که حتما بهینه باشند ممکن است کلمه ی بهینه سازی سایت را در آن جستجو کنید و ببنید در این کلمه چند رقیب برای شما وجود دارد و چند لینک با این عنوان در سایت های رقیب است.
2-تحقیق کنید و از ابزارهای مختلف در این کار کمک بگیرید مرحله ی بعدی می تواند تحقیق بیشتر و یافتن لینک های بیشتر برای آنالیز باشد. برای تحقیق کلمات کلیدی از ابزارهایی مثل Majestic SEO یا Semrush کمک بگیرید.
3-شخصا روی سایت ها تحقیق کنید قدم بعدی که لازم است برداشته شود مشاهده ی سایت هایی است که در آنالیزها یافته ایم این کار باعث می شود میزان قدرت رقبا و میزان فعالیت لازم بر روی کلمات کلیدی خود را بهتر درک کنیم.
برخی از ویژگیهای صفحهی نتایج گوگل که میتوانند در انجام تحقیقات کلمات کلیدی مورد بررسی قرار گیرند عبارتاند از:
کلمات کلیدی دنبالهدار، کلیدواژههایی هستند که حداقل سه سیلابی بوده و از یک کلمه کلیدی اصلی گرفته میشوند. به عنوان مثال اگر “هاست سایت” را کلیدواژه اصلی در نظر بگیریم، میتوانیم از عبارت “خرید هاست سایت” و یا “خرید هاست سایت ارزان” به عنوان long tail در کمپین خود استفاده کنیم.
اگر دارای کمپین فعالی در گوگل ادز هستید، میتوانید با بررسی ستون search terms کلمات کلیدی که کاربران با استفاده از آن وارد سایت شدهاند را پیداکرده و به لیست خود اضافه کنید. با بررسی کوئریهای جستجوشده در سرچ کنسول، به لیستی از کلمات کلیدی دنباله دار دست خواهید یافت که با آنها سایت در نتایج گوگل نمایش داده شده است. از این لیست میتوانید برای بهینه سازی صفحات نیز استفاده کنید. یکی از سریعترین روشها برای پیدا کردن کلمات کلیدی دنبالهدار، استفاده از کلیدواژههای پیشنهادی گوگل است. با وارد کردن یک کلمه، گوگل به شما لیستی از کلیدواژههای دنباله دار را مانند تصویر زیر نمایش میدهد. با رفتن به بخش پایینی نتایج گوگل، لیستی از کلیدواژهها که توسط کاربران جستجو شده اند و از حجم سرچ بالاتری برخوردار هستند را مشاهده خواهید کرد. می توانید کلیدواژههایی که دارای ارتباط بیشتری به حوزه کاری شما هستند را انتخاب کرده و از آنها استفاده کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که میتوانید از آن ها برای پیدا کردن کلیدواژههای مورد نظر خود استفاده کنید. Keywordtool یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار است.
مطالعه مقاله بالا به شما اطلاعات پایهای در مورد فرایند تحقیق کلمات کلیدی داده است. فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و به دست آوردن یک لیست جامع و کامل از کلیدواژهها یکی از اولین و مهمترین اقدامات در هر پروژه سئو است. جستجوی کلیدواژه پایه و اساس تولید محتواهای جدید و «سئو آن پیج – on-page SEO» سایت شماست. البته یکی از اشتباهات رایج متخصصین سئو انجام تحقیق کلمات کلیدی تنها در آغاز پروژه است. همانطور که گفته شد با توجه به تغییرات بازار و نیازمندیهای کاربران، ظهور رقبای جدید و تغییرات الگوریتم گوگل انجام جستجوی کلیدواژه به صورت دورهای ضروریست.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما