مشاوره رایگان : 09173119959
اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرجمعیت است که 800 میلیون کاربر فعال دارد و اگر در ایران خودمان کمی دقت کنیم متوجه می شویم که جای فیسبوک را به راحتی گرفته است. بازاریابی اینستاگرام یکی از شیوه های بازاریابی شبکه های اجتماعی است که به راحتی در آن می توانید مشتریان هدف خود را پیدا کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.
بازاریابی ایسنتاگرام برای تمامی کسب و کار ها از کارخانه داران یا فروشندگان لوازم التحریر می تواند به شدت تاثیرگذار باشد اگر و تنها اگر، روش این نوع بازاریابی را بلد باشند چرا که روز به روز اینستاگرام در حال تکامل و پیشرفت است و تنها کسانی در این روش موفق خواهند شد که روش های بازاریابی ایسنتاگرام را بلد باشند!
بازاریابی در اینستاگرام این فرصت را در اختیار صاحبان تجارت ها می گذارد که با مشتریان و مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند و پیشنهاد های تجاری خود را به گوش مخاطبان خود برسانند. این پلتفرم در سال های اخیر با استقبال زیاد صاحبان تجارت ها روبرو شده است.تجارت ها برای به نمایش گذاشتن رویکرد های تجاری و همینطور برای استخدام نیروی کار از این فضا استفاده می کنند. گذشته از این صاحبان مشاغل از طریق این پلتفرم با مخاطبان خود ارتباط تنگاتنگی برقرار می کنند. با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری تصاویر تجارت ها این فرصت را خواهند داشت تا تصاویر محصولات خود را در کیفیت های بالا به معرض نمایش بگذارند.در کنار قابلیت هایی همچون لایک کردن و یا دنبال کردن که در شبکه های اجتماعی دیگر نیز مشاهده شده است این پلتفرم قابلیت تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ویرایش عکس که برای اولین بار درون یک نرم افزار این چنینی نهادینه شده است، تصاویر خود را ویرایش کنند و یا فیلتر های مورد نظر خود را روی عکسهای خود اعمال کنند. این ابزار ها در کنار حضور 22 درصد از جمعیت نسل هزاره این نرم افزار را تبدیل به فضای خوبی برای بازاریابی کرده است.
تدوین برنامه بازاریابی اینستاگرام یک فعال تجاری که سابقه کار در شبکه های اجتماعی را در پرونده خود داشته باشد به خوبی می داند که قبل از وارد شدن به یک پلتفرم جدید باید برنامه مدون و یا استراتژی منحصر به فردی در نظر داشت. در تدوین استراتژی این نکات را به خاطر بسپارید:
یک مثل قدیمی می گوید هرچه سخت تر کار کنید، نتایج بهتری می گیرید. من تشخیص دادم که این مثل نادرست است: هر چه قدرت نفوذ شما بیشتر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت. به عنوان بازاریاب، نیازمندیم که هوشمندانه تر کار کنیم به جای اینکه سخت تر کار کنیم.
این تکنیک ها که در قالب آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای شما تهیه شده است، براساس آخرین بروز رسانی های الگوریتم های این شبکه اجتماعی در سال 2021 است و می تواند حضور کسب و کار شما در این شبکه اجتماعی را قوی تر و موثرتر نشان دهد. برخی از این تکنیک ها، شاید ساده به نظر برسد اما اثرگذاری فوق العاده برای افزایش فروش شما خواهد داشت.
شاید ساده به نظر برسد اما برخی از کاربران و بازاریابان هنوز از ویژگی ها و مزایایbusiness account خبر ندارند. برای اینستاگرام مارکتینگ باید همانند حرفه ای های این شبکه اجتماعی عمل کنید تا بتوانید در کسری از زمان، به درآمدهای خارق العاده برسید. برخی از مهم ترین مزایای تبدیل اکانت معمولی به بیزینسی، عبارت اند از:
حال اگر تازه با مزایای اکانت بیزینسی آشنا شدید، به بخش قبل برگشته با طی کردن مراحل آن، سریعا پیج خود را به یک business account تبدیل کنید. با ایجاد اکانت بیزینسی تکنیک های آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای شما اثربخش تر خواهد بود.
اینستاگرام، وب سایت، فروشگاه و … همه وسیله هستند تا شما به هدف خود برسید. در صورتی که نمی دانید، هدفتان از تاسیس پیج اینستاگرامی چیست، زمانی که نمی دانید چرا وب سایت راه اندازی می کنید، قطعا تلاش کردن برای آن، مفهوم خاصی ندارد. بهتر است که از در نظر گرفتن هدف های کوچک، شروع کنید.
به کارگیری اصول اینستاگرام مارکتینگ، برای هر بازاریاب و یا هر کاربری، معنا و مفهوم خاص خود را دارد، چون هدف ها با هم متفاوت است.
زمانی که هدف شما مشخص باشد، زمانی بدانید برای چه چیزی می خواهید تلاش کنید به راحتی با نکات آموزش اینستاگرام مارکتینگ می توانید مخاطبان خود را بشناسید. برای مثال اگر فروشگاه لوازم خانگی دارید، زوج های جوان که در آستانه ازدواج هستند، می تواند یک هدف گذاری عالی برای بازاریابی در اینستاگرام باشد. اما یک جامعه آماری کلی می تواند کمک بسیاری به شما در کسب درآمد از این شبکه اجتماعی کند:
برای بهینه سازی پروفایل نکته بسیار زیادی وجود دارد. شما باید با 150 کارکتر یعنی حدود 32 کلمه بیشترین اثرگذاری را روی کاربران بگذارید. 32 کلمه ای که مشخص می کند شما که هستید، برند شما چه هدفی را دنبال می کند و مردم چرا باید از برند و کسب و کار شما استفاده کنند.
واقعا گنجاندن این همه اطلاعات در 150 کارکتر کار بسیار دشواری است. ما چند نکته مهم در قالب آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای بهینه سازی پروفایل به شما خواهیم گفت:
نام کاربری شما بیشترین ارتباط و بیشترین شباهت را به نام برند شما باید داشته باشد، در غیر این صورت بهتر است که در آمیخته با یک کلمه کلیدی ویژه متناسب با کسب و کارتان باشد. نام شما جدا از نام کاربری شماست که باید بر اساس کلمات کلیدی شما که برای بازاریابی در اینستاگرام تعیین شده است، بکارگرفته شود. سعی کنید در زمانی تبدیل پیج تان به پیج بیزینسی دسته بندی حوزه کسب و کار خود را به درستی انتخاب کنید و ترجیحا تیک قابل مشاهده توسط کاربر را بگذارید. بخش Contact را به درستی کامل کنید تا کاربران با شماره تماس و آدرس شما بتوانند به خوبی شما را بیابند. داشتن Call-to-Action یک فرصت عالی برای مجاب کردن کاربر برای فالو کردن و خرید از شماست
در آموزش اینستاگرام مارکتینگ نکته ای که حائز اهمیت است، جلوه بصری داشتن تمام بخش های پروفایل است. از عکس پروفایل گرفته تا کپشن و محتوا و حتی نامی که به عنوان برند در نام کاربری شما نمایش داده می شود. به همین جهت به این موضوع توجه کرده و تمام وقتتان را برای جذاب تر کردن این موارد، بگذارید.
برای بازاریابی در اینستاگرام بهترین انتخاب برای پروفایل، عکس لوگو شماست. این جریان هم جلوه بصری خاصی داشته و هم می تواند از همان ابتدا کاری کند که کاربران با برند و لوگو شما انس، بگیرند. حال به نظرتان بهترین عکس پروفایل برای اینستاگرام مارکتینگ قوی تر، چه ویژگی هایی دارد؟
به همین سادگی می توانید پروفایلی بسازید که در یاد و خاطره کاربران باقی بماند.
سعی کنید در همان ابتدای کار، برگه برنده خود را رو کنید. بهترین محتواها همان ابتدا کار با فعالیت مداوم و روزانه شما، به سرعت در اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته و ورودی های بسیاری را برای شما ایجاد می کند. سعی کنید محتوایی که تولید می کنید با موضوعات روز دنیا نیز سازگاری داشته باشد. مثلا محتوایی که با ویروس خانمان سوز کرونا که این روزها نقل مجالس و گفت و گو ها شده است، تولید کنید.
شاید کمی دشوار و نامرتبط باشد، اما بازخورد بسیار عالی برای شما دارد.
اما بیایید با هم چند ایده برای تولید محتوا و بازاریابی در اینستاگرام را بررسی کنیم:
پشت صحنه پست ها: اگر مدت زمان زیادی است که در اینستاگرام فعالیت می کنید، بهتر است هر از چند گاهی، پست صحنه کلیپ های خود را نشان دهید. مثلا به جای معرفی محصول پشت صحنه انبار یا چیدمان محصولات را نشان دهید. یک کلیپ از بخش های مختلف دفترکار خود تهیه کرده و در اینستاگرام قرار دهید و …
از کاربران بخواهید که برای شما ویدیو بگیرید: به عنوان مثال شما در حال بازاریابی و فروش لوازم لوکس برای خودرو هستید، به کاربران خود بگویید که از آپشنی که شما ارسال کرده و وی بر روی خودروی خود نصب کرده است، ویدیو بگیرد. این برای کاربر جذاب است که رضایت واقعی دیگر کاربران را ببیند و همین باعث میشود که دیگر در خرید خود، شکی نداشته باشد.
هنگامی که تصمیم گرفتید نوعی از محتوا را منتشر کنید، باید در مورد شکل ظاهری آن یک تصمیم گیری اساسی بگیرید. قطعا این موضوع را می دانید که مواردی مانند رنگ، قالب پست ها، قالب استوری و در کل قالب پیج اینستاگرام شما، تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران می گذارد.
ظاهر پیج اینستاگرام شما باید با پست های شما سازگار باشد، به فالوورها کمک می کند تا به راحتی محتوای شما را در فیدهای خود تشخیص دهند.
در صورتی که بتوانید نگاه ویژه ای از برند خود برای کاربران با ساخت قالب پیج اینستاگرام، ایجاد کنید، قطعا می توانید خود را بهتر در دل کاربران جا کنید و کاربر در زمان ورود به پیج شما، حس بهتری دارد. همین ایجاد حس خاص در کاربران، خود یک روش بازاریابی در اینستاگرام است.
در این مقاله اینستاگرام مارکتینگ به راحتی متوجه می شوید که رنگ و ساختار پیج اینستاگرام چقدر برای فروش شما در یک مدت زمان مشخص، اثرگذار است. شاید در گذشته این گونه نبوده است اما اکنون به قدری رقابت در این شبکه اجتماعی سخت و دشوار شده است که ریزترین تکنیک های آموزش اینستاگرام مارکتینگ می تواند به شما در موفق شدن و سبقت از رقبا، کمک کند.
درست است، ما فقط گفتیم که اینستاگرام یک رسانه تصویری است. اما این بدان معنا نیست که می توانید کپشن های خود (توضیحات زیر پست های اینستاگرامی را کپشن می گویند) را نادیده بگیرید. صدای برند شما به همان اندازه ظاهر برند شما مهم است و مانند تصاویر شما، باید در بین پست ها سازگار باشد.
کپشن های اینستاگرام می تواند تا 2200 کارکتر داشته باشد، بنابراین می توانید از آنها برای همه چیز از یک پرسش ساده از کاربران برای افزایش کامنت اینستاگرام گرفته تا داستان سرایی دقیق استفاده کنید. همانطور که گفته شد، فقط دو خط اول متن در تایم لاین اینستاگرام بدون ضربه زدن روی ادامه مطلب، ظاهر می شود.
از آنجا که این روزها کمتر کسی زمان برای خواندن مطالب متنی می گذارد، پس بهتر است که این دو خط اول شما کاملا جذاب، کنجکاو کننده و خاص باشد و ترجیحا سوالی
یکی از سوالات متداول کاربران در مورد بهترین طول کپشن برای اثرگذاری بهتر بازاریابی در اینستاگرام، است. در قسمت زیر این موضوع را برای شما شرح داده ایم:
پست های ارگانیک و محتوا محور: 138–150 کارکتر
پست های تبلیغاتی در اینستاگرام: 125 کارکتر
اگر چیز بیشتری برای گفتن دارید، ادامه دهید و سعی کنید نکاتی را در کپشن بنویسید که کاربران را متقاعد کنند که پست ویدیویی شما را تماشا کنند. اما مطمئن شوید متن اضافی ارزش آن را دارد.
نشنال جئوگرافیک یکی از پیج هایی است که طولانی ترین کپشن ها را در اینستاگرام تولید و بارگزاری می کند و بازخورد خوبی را نیز برایش داشته است.
اثرگذاری هشتگ نسبت به گذشته بسیار بسیار زیاد شده است و اکنون بسیاری از کاربران از عباراتی را به صورت هشتگ در موتور جستجوی اینستاگرام جستجو می کنند. شاید باور نکنید اما برخی کاربران موتور جستجوی اینستاگرام را به گوگل ترجیح می دهند. این بهترین فرصت برای شماست که خودنمایی کنید البته با بهینه سازی اصولی هشتگ های پست های خود.
مثلا شمایی که در زمینه مد و فشن لباس زنانه فعالیت می کنید، بهتر است که چند روز را وقت گذاشته و هشتگ های مرتبط را برای خود بیابید تا کاربران با جستجوی عبارت “ست لباس مشکی قرمز مجلسی” در اولین پست ها، با پیج شما برخورد کنند. این خود یک روش خارق العاده به عنوان اینستاگرام مارکتینگ است. این نکات آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام، به شما کمک می کند که دید بهتری به موضوع درآمدزایی در این شبکه اجتماعی داشته باشید.
شما می توانید در یک پست اینستاگرام حداکثر 30 هشتگ استفاده کنید. اما واقع بینانه، شما نباید این کار را انجام دهید.
توصیه می کنیم از هر پست بین پنج تا نه هشتگ استفاده کنید. بیشتر از این می تواند مانند پر کردن هشتگ به نظر برسد، یک تاکتیک هرزنامه است که فالوورها را از شما دور کند. بدتر اینکه، اگر از هشتگ های بی ربط یا تکراری استفاده کنید، کاربران نمی توانند به راحتی به محتوای شما برسند.
امروزه شبکههای اجتماعی به خصوص اینستاگرام جایگاه ویژهای میان مردم به دست آورده است و میتواند بستر مناسبی برای رشد کسب و کار شما باشد. بنابراین توصیه میکنیم فعالیت در این شبکهها را به طور جدی دنبال کنید. در این راه از تقلید دوری کرده و سبک مخصوص به خود را داشته باشید تا مخاطبانی واقعی به دست آورید.
در اینستاگرام خلاق و خاص باشید تا نتیجههای بینظیر آن را ببینید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما