مشاوره رایگان : 09173119959
IVR یا منشی تلفنی و یا تلفن گویا سیستمی است که امکان تبادل انسان با ماشین را فراهم می کند . در این سیستم ، ماشین دستورات انسان را که توسط سیستم تلفنی داده می شود اخذ کرده و منطبق بر دستور دریافتی ، رفتاری که طبق آن برنامه ریزی شده است را انجام میدهد . در این سیستم ، تعدادی دکمه ( اعداد یک تا نه ) از پیش برای وظایف خاصی برنامه ریزی می شوند ، هنگامی که مخاطب شماره خاصی را میگیرد بر اساس شماره های فشار داده شده ، دستوری انجام می گردد . از این سیستم در حال حاضر بر روی سانترال های تلفن به عنوان منشی تلفنی استفاده می گردد .
در تلفن گویا مجازی، دیگر نیاز به خریداری و نصب هیچگونه نرم افزار، سخت افزار و یا حتی خرید خط تلفن ثابت و اجاره دفتر کار ندارید. پورتال آنلاین «دفتر شما» د ر ۵دقیقه یک خط ثابت تهران به همراه کلیه امکانات ارتباطی یک سیستم تلفن گویا (IVR) پیشرفته، در اختیارتان قرار میدهد.
سرویس تلفن گویا روی بستر خطوط دیجیتال مخابرات با سرشماره ۲ و ۹ تهران ارائه میشود. پس از انتخاب شماره تلفن ثابت خود از میان هزاران شماره موجود در پورتال آنلاین «دفتر شما»، به راحتی پیام خوشامد گویی، منوها و داخلیها را با امکان انتقال (دایورت) رایگان به هر شمارهای ( همراه یا ثابت) تعریف کنید و هر جای ایران که باشید تماسهای کسب و کار خود را به بهترین شکل پاسخ دهید، فکس و صندوق صوتی داشته باشید.
برای راه اندازی تلفن گویا در شرکت خود، ابتدا باید بستر مناسب آن را فراهم کنید. اولین قدم، داشتن یک شبکه کابلی یا بیسیم داخلی پایدار است که معمولا اکثر شرکتها این بستر ارتباطی را به دلیل وجود کامپیوتر و اینترنت داخلی دارند. پس نگران اضافه کردن کابل یا تجهیزات اضافی نباشید.
قدم بعدی که مهمترین قدم برای داشتن یک منشی دیجیتال هوشمند است، داشتن یک مرکز تلفن تحت شبکه است. مرکز تلفن ویپ در واقع وظیفه مدیریت تماسهای شما را که تلفن گویا بخشی از آن است، دارد. با توجه به ماهیت نرمافزاری مرکز تلفن برای استقرار نیازمند یک سرور برای سرویسدهی خواهد بود. سیستم منشی دیجیتال هوشمند یک ماژول نرمافزاری از مرکز تلفن قدرتمند VOIP است که پس از پیادهسازی کامل مرکز تلفن VOIP با توجه به نیاز هر کسبوکار پیادهسازی خواهد شد. پیش از راهاندازی تلفنگویا باید اطلاعاتی را به شرح زیر در اختیار کارشناس استقرار سیستم تلفن تحت شبکه قرار دهید:
تمام نیازتان و هر چیزی که در ذهنتان میگذرد را صراحتا به مجری پروژهتان بگویید. این مهمترین بخش برای طراحی سناریو بر اساس شرح نیازتان است. مثلا اگر همیشه پشت میزتان نیستید و بخشی از روز را خارج از شرکت به سر میبرید و نمیخواهید تماسی را از دست بدهید حتما اعلام کنید. اگر نیاز به صندوق صوتی برای دریافت انتقادات و پیشنهادات دارید، یا میخواهید مثلا با وارد کردن یک عدد آدرس شرکت، شماره حساب یا هر اطلاعات دیگر برای تماسگیرنده پخش شود به صورت کامل توضیح دهید. بر اساس سلیقه و بودجهای که در نظر گرفتهاید برای ضبط صدا به صورت استودیویی یا توسط خودتان تصمیم بگیرید. متن خوشآمدگویی و پیامی که میخواهید پخش شود را آماده کنید. مثلا: “سلام، شما با شرکت ویپینگ تماس گرفته اید، برای ارتباط با واحد فروش عدد یک، برای …”
پس از تهیه متن، پیش از راهاندازی تلفن گویا، اعداد تخصیص یافته به داخلیها یا گروههای کاری را مشخص کنید. مثلا اگر داخلی اول جهت ارتباط با گروه فروش است، داخلیهای کارشناسان فروش را برای کارشناس استقرار مشخص کنید. راهاندازی تلفن گویا جزئیات فنی بیشتری دارد که باید کارشناس پیادهسازی برای شما شرح دهد. مثلا میتوانید تعیین کنید کسی بتواند به صورت مستقیم یک داخلی را بگیرد یا خیر، فردی که تماس میگیرد چند بار امکان وارد کردن عدد اشتباه را داشته باشد، وقتی به انتهای پیام خوشآمدگویی رسید، پیام تکرار شود، به یک داخلی مثلا اپراتور وصل شود یا مجدد پیام خوشآمدگویی از ابتدا پخش شود. پیادهسازی سرویسهای هوشمند مثل منشی دیجیتال نیازمند بررسی و توجه به شرحنیاز دقیق مدیر یک كسبوكار و يك تيم حرفه اي خدمات VOIP دارد. به صورت کلی موارد یک تا چهار مهمترین گزینههایی هستند که پیش از پیادهسازی باید با آن توجه کنید.
تلفن گویا از طریق راهنمایی مشتریان می تواند به سمت بخش مورد نیاز خود ، سبب جلوگیری از ارتباطات تلفنی غیر ضروری با داخلی های غیر مرتبط شود. به این صورت در وقت و انرژی صرفه جویی می گردد.
تلفن گویا می تواند به عنوان یک راه اطلاع رسانی سریع در نظر گرفته شود و از پاسخگویی های تکراری پرسنل جلوگیری کند.
تلفن گویا نشانگر اعتبار یک شرکت یا سازمان می باشد . به این ترتیب تماس گیرنده پس از شنیدن صدای تلفن گویا به مقصد مورد نظر اعتبار بیشتری می دهد.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما