مشاوره رایگان : 09173119959
نحوه برخورد و رفتار صحیح در محیط کار چگونه است؟ آیا قوانینی برای رفتار صحیح در محیط کار وجود دارد؟ در هر محیطی آداب مخصوصی برای رفتار صحیح وجود دارد. محل کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. چه از سوی کارفرما و چه کارمند و چه افراد دارای مشاغل آزاد رفتار حرفهای خاصی مورد توقع است. بخشی از برخورد و رفتار صحیح در محیط کار را کارفرمایان و مراجع قانونی مشخص میکنند، اما برخی دیگر از این رفتارها در تمامی محیطهای کاری یکسان میباشد. به طور کلی میتوان گفت ایجاد حس مثبت و دوری از فضای منفی شاه کلید رفتار در محیط کار است. آگاهی از هنجارهای محیط کار و رعایت آنها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
این نخستین قانون برای برتری در هر کاری است، کیفیت است که شما و کاری را که ارائه میدهید برجسته میکند. برتری به معنای ارائهی کیفیتی فراتر از استانداردهای موجود است، چیزی که باید تبدیل به عادت شود تا اثر خوبی روی رؤسا و همکاران شما داشته باشد.
با دیگران رفتاری دوستانه و از روی ادب داشته باشید و در عین حال نشان دهید که به آنها سخاوتمندانه توجه میکنید. این کار باعث میشود تعاملات اجتماعی در محیط کار به درستی پیش برود، از بروز تناقض جلوگیری و همچنین احترام دیگران جلب شود. احترام، حس مثبت اعتبار و تمایزی است که نسبت به یک شخص یا سازمان ایجاد میشود، امری که در طول زمان محقق میشود در حالی که اقدامی کوتهفکرانه و از روی بیتوجهی میتواند در دم آن را از بین ببرد. برای حفظ احترام و اعتباری که شکل گرفته است باید پیوسته محترمانه و مؤدبانه رفتار کنید.
امروزه، اعتماد کردن مسئلهی مهمی است و کسانی که بتوان به آنها اعتماد کرد، با سرعت به سوی حرفهای شدن پیش میروند. قابل اعتماد بودن، یعنی به انجام رساندن وظیفهای که به شما محول شده است در عین برآورده کردن انتظارات. این مسئله به ویژه در ارائهی خدمات اهمیت بیشتری دارد. با اثبات ارزش و صداقت خود در طول زمان، میتوانید اعتماد رؤسا و همکارانتان را جلب کنید.
نسبت به کارها و اقدامات خود پاسخگو باشید. فارغ از اینکه عواقب آن مثبت باشد یا منفی، شما باید مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید.
صداقت نما و جلوهای از یک شخصیت اخلاقمدار است، این امر بر فضیلتها و ویژگیهای مثبتی دلالت دارد از جمله راستگویی، راستی در عمل، وفاداری، یکرنگی، صمیمیت و خلوص، صراحت در ارتباطات و به طور کلی رفتار کردن به گونهای که دیگران از اقداماتی که انجام میشود آگاه باشند. این ویژگی برای کارفرمایان و همکاران اهمیت بسیاری دارد و میتواند موجب جلب اعتماد و افزایش ارزش شما در نظر آنها شود.
شایستگی به معنای توانایی فرد برای انجام درست یک شغل و ترکیبی است از دانش، مهارت و رفتاری که موجب اعتلای عملکرد شود. شایستگی با افزایش تجربه بیشتر میشود و برای آن حد و مرزی جز میزان تمایل شما به یادگیری وجود ندارد. رشد شخصی به طور پیوسته و پایدار، پیششرط ارائهی حرفهای خدمات است.
رفتار شرافتمندانه نشاندهندهی «اصالت روح، جوانمردی، و مخالفت با کمکاری» است که از ثبات و صحت شخصیت شما نشأت میگیرد. این به معنای «تمامیت و کمال» شخصیت است که در عمل و در نتایج، با برخی ارزشها، باورها و اصولِ پایدار همراه است.
حفاظت از اسرار به معنای احترام به مجموعهای از قوانین و پیمانهاست که اجازهی انتشار برخی اطلاعات را به شما نمیدهد. در طول دوران کاری و بر حسب اعتماد، اطلاعاتی (از سوی سازمان یا همکاران) با شما در میان گذاشته میشود؛ مهم است که شما به این اعتماد خیانت نکنید. با این کار، اعتماد کسانی را که به شما اطمینان میکنند، جلب میکنید و میتوانید در سازمان اثرگذار باشید.
به کارگیری این اصول، سطح اخلاق حرفهای شما را در سازمان ارتقا میدهد، اما تا زمانی که دانش خود را به اطرافیان و زیردستان منتقل نکنید، کار شما ناتمام است. شما باید الگوی خوبی از خود ارائه دهید و به واسطهی آن بتوانید دیگران را هدایت کنید. حرفهای بودن یعنی در زندگی خود چه درون سازمان و چه بیرون آن، سرمشق دیگران باشید.
برای رسیدن به رفتار صحیح در محیط کار ممکن است نیاز به تلاش بی وقفه داشته باشید. انتخاب شغل مناسب و داشتن علاقه به کاری که انجام میدهید به شما جهت بودن و پیشرفت در محیط کار انگیزه میدهد. مهم است که چقد در یافتن شغل مناسب خود موفقیتآمیز عمل میکنید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما