مشاوره رایگان : 09173119959
رشد کسب و کار چگونه صورت میگیرد؟ در این مقاله راز رشد کسب و کار را برایتان می گوییم. ۹۰ درصد موفقیت کسب و کارتان به بازاریابی موفق وابسته است. پس، تنها ۱۰ درصد از موفقیت یک کسب و کار به ایدهی کسب و کار منتسب است. بسیاری از افراد بر جنبههای نادرستی از بازاریابی کسب و کار متمرکز میشوند. یاد گرفتن نحوهی صحیح رشد یک کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.
یک راه تنوع بخشی در کسب و کار، معرفی محصولات و خدمات جدید است که به جذب مشتریان جدید کمک میکند. در طراحی محصول و خدمات جدید حتما در نظر بگیرید موارد جدید با آنچه هماکنون عرضه میکنید مطابقت داشته باشد.
اگر فروشگاه پوشاک ورزشی دارید، لباس ورزشی کودکان را به کالاهای خود اضافه کنید. هر پدر و مادری دوست دارد در کنار فرزندش ورزش کند. اگر در کنار لباس ورزشی لباس معمولی کودکان عرضه کنید، شاید فروش داشته باشید اما به برند خود آسیب خواهید زد.
اگر نمیدانید چه محصول و خدماتی برای رونق کسب و کار باید اضافه کنید، به سوالهای مشتریان فعلی دقت کنید. ببینید آنها از شما چه میخواهند که ندارید.
یک راه دیگر رونق کسب و کار پیدا کردن بازارهای جدید است. بازار جدید همیشه نیازمند محصول جدید نیست. به استفادههای دیگر محصول فعلی فکر کنید.
برای مثال، در سال ۱۹۵۷ وقتی که Alfred W. Fielding و Marc Chavannes ورق نایلون حبابدار (Bubble Wrap) ساختند، هدفشان تولید نوعی کاغذ دیواری بود. ایده کاغذ دیواری زیاد جالب نبود. بعد از مدتی استفاده جدیدی برای آن پیدا شد. عایق گلخانهها و مهمتر از آن، لایه ضد ضربه در صنعت بسته بندی استفادههای جدید آن بودند. اکنون نایلون حبابدار (Bubble Wrap) برند معروف شرکت (Sealed Air Corporation ) است و ۱۴ هزار نفر کارکنان این شرکت هستند و محصولات و خدمات آن در ۱۱۷ کشور عرضه میشوند. برای دیدن کاربردهای جدید باید از بیرون به کسب و کار و محصول خود نگاه کنید.
حتی اگر آجر تولید میکنید مطمئن باشید حضور در اینترنت وشبکههای مجازی در کار شما تأثیر خواهد داشت. تحقیقات نشان میدهد هر روز جمعیت بیشتری برای خرید اینترنتی تمایل نشان میدهند و جالب این که ۷۱ درصد مشتریان اینترنتی، محصولات را بر مبنای پیشنهادهایی که در شبکههای مجازی میبینند انتخاب میکنند.
راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی، حضور در شبکههای اجتماعی برای اطلاعرسانی و پاسخگویی به مشتریان چند قدم اولیه برای رونق کسب و کار هستند.
صاحب یک کافیشاپ هستید که در روز چندین مشتری از شما درباره محصولات بدون گلوتن و رژیمی درخواست میکنند و شما هیچ محصولی ندارید؟ این یک نیاز تأمین نشده است. در مثال دیگر، شما یک مشاور هستید که مشتریان از شما درباره امکان ارتباط از طریق اسکایپ و سایر شبکههای مجازی درخواست میکنند؟ حتی اگر با راهکارهای دیجیتال امروزی آشنایی ندارید، کمی تغییر و یادگیری کار چندان سختی نیست. هر درخواست بدون پاسخ از سوی مشتریان، یک نیاز را طرح میکند.
وقتی کالایی در سطح جهانی عرضه میشود، یعنی در یک کشور تولیدکننده توانسته نیاز جمعیت بزرگی را فراتر از مرزها تأمین کند. اگر محصول شما قابلیت عرضه در بازار بینالملی را دارد، حتما به آن فکر کنید. البته صادرات سختیهایی دارد؛ از جمله این سختیها، آشنایی با قوانین صادراتی، مذاکره و معامله، انتقال محصول، توزیع در مقصد و نقد کردن درآمد ارزی است. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، اول با گروههای تجاری و اتاقهای بازرگانی مشورت کنید.
وقتی برای محصول خود پروانه یا اجازهنامه عرضه کنید، در واقع تولید، بستهبندی، توزیع، فروش و مراحل دیگر را میتوانید به تولیدکننده ثالث واگذار کنید. با این کار خود را از مشکلات رها میکنید و روی توسعه محصول خود متمرکز میشوید.
برای رونق کسب و کار از طریق پروانه ابتدا درباره کسب و کارهای مشابه خود تحقیق کنید. سپس وکیل با تجربه در این زمینه استخدام کنید تا قرارداد خوبی منعقد کنید.
بسیاری از برندهای معروف مثل مکدونالد از مدل «کسب و کارهای تحت پوشش» برای توسعه استفاده میکنند. در این مدل توسعه به جای ایجاد شعب تحت مالکیت شرکت، حق امتیاز نمایندگی با نظارت شرکت واگذار میشود. این مدل باعث توسعه سریع و بدون سرمایهگذاری کلان شرکت صاحب امتیاز میشود.
البته این مدل در هر کسب و کاری قابل اجرا نیست؛ سودآوری مناسب و قابلیت تطبیق لازمه توسعه فرانشیز برای رونق کسب و کار است.
عرضه محصول بدون برند که به اصطلاح به آن «برچسب سفید» (White Label Product ) گفته میشود، نوع دیگری از مدل توسعه بازار است که محصول بدون بستهبندی یا بستهبندی بدون نام به شرکتهای دیگر فروخته میشود و در نهایت محصول شما با چندین برند مختلف توزیع میشود.
با کاهش هزینههای توزیع و غیره در مقابل افزایش تعداد مشتریان، سود بیشتری عاید شما میشود.
در بازارهای به شدت رقابتی، برای خارج نشدن از بازار و ماندن در مسیر پیشرفت، گاهی بستن قرارداد شراکت با دیگر شرکتها یا واگذاری شرکت با شرایط مختلف به شرکت دیگری میتواند یک گزینه دیگر برای رونق کسب و کار محسوب شود.
لازمه این کار آمادگی کسب و کار شما برای فرصتهای پیشنهادی مدیران سایر شرکتها و تمایز داشتن محصول نسبت به رقبا است. در این مورد هم تسلط به قوانین حتما توصیه میشود.
برای هر کسب و کاری بستن قرارداد دولتی و فروش محصول یا ارائه خدمات به دولت یک فرصت ویژه است. همین الان هم چندین شرکت اجرا کننده پروژههای دولتی و فروشنده محصول به دولت هستند. برای قرارداد بستن با نهادهای دولتی در مرحله اول نیاز به آگاهی از نیازمندیها و پروژههای دولتی دارید. اخبار مربوط به حوزه خود را دنبال کنید، از مناقصهها عقب نمانید و روابط خوبی با مسئولان دولتی برقرار کنید. رونق کسب و کارهای کوچک موجب رونق اقتصادی میشود و سود آن شامل همه کسب و کارها خواهد شد. هر تجارتی قابلیت پیشرفت دارد، فقط باید در گذر زمان با شرایط وفق پیدا کند و در مسیر پیشرفت به سود پایدار راضی نشود.
پیشرفت بیشتر، نیازمند تلاش بیشتر است؛ اما این به معنی ساعات کاری طولانی نیست. باید قدمهای هوشمندانهای برداشت و شرایط بازار را شناخت و کسب و کار خود را با آن وفق داد. از ابزارهای جدید استفاده کرد، فرصتهای جدید پیدا کرد و فعالانه به سوی قله پیش رفت.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما