مشاوره رایگان : 09173119959
بازار فروش همیشه داغ و رقابتیست و تقریباً هیچوقت نباید انتظار داشت که صاحبان مشاغل از تبلیغات برای افزایش فروش و جذب مشتری دست بردارند. فرقی ندارد که کارتان همچنان سنتیست یا سراغ کسبوکار آنلاین رفتید، در هر صورت باز هم به روشهایی برای معرفی محصول و خدمات، جذب مخاطب و البته حفظ مشتری نیاز دارید.
جذب مشتری برای یک فروشگاه اینترنتی تازه راه اندازی شده، از بزرگترین چالشهای کسب و کارهای آنلاین به حساب میآید. با این حال دانستن اصول کار و بکارگیری آنها میتواند تا حدود زیادی مسیر را هموار کند. در ادامه این مقاله، راهکار های مناسب برای چگونگی جلب اعتماد مردم به خرید از فروشگاه های اینترنتی را بررسی خواهیم کرد که با استفاده از آنها میتوانید به ادامه کار و پیدا کردن اولین مشتریان خود امیدوار شوید.
اولین سوالی که باید در حین راه اندازی سایت از خودتان بپرسید:سایت جذاب است؟!
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است زیرا اگر سایت جذاب و راحت طراحی نشده باشد مشتریان ترجیح میدهند از سایت های دیگر خرید کنند. طبق بررسی های انجام شده مشتریان در اولین برخورد با وب سایت شما فقط ۳ ثانیه فکر میکنند و ناخودآگاه تصمیم میگیرند که از سایت شما خرید کنند یا نه! بنابراین شما فقط ۳ ثانیه فرصت دارید تا مشتریان را نگه دارید. اگر ۳ ثانیه اول و ظاهر وب سایت شما جذاب نباشد مشتریان سایت شما را ترک میکنند و دیگر برنمیگردند.
مشتریان مدرن ترین و زیباترین سایت را برای خرید انتخاب میکنند که دلیل آن واضح است: سایت حرفه ای و زیبا قابل اعتمادتر و قابل اطمینان تر است.
شبکه های اجتماعی به شما این امکان را میدهند تا بدون پرداخت هزینه تبلیغات بتوانید سایت خود را معرفی کنید.
رمز موفقیت در جذب مشتری و افزایش فروش سایت فروشگاه اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی متفاوت بودن، جذاب بودن و متمایز بودن است.
سعی کنید در شبکه های اجتماعی فعال باشید، با مشتریان خود تعامل داشته باشید و فقط برای فروش بیشتر تولید محتوا نکنید. محتوا جذاب و برجسته تولید کنید.
یکی دیگر از عوامل جذب مشتری و افزایش فروش سایت فروشگاه اینترنتی رضایت مشتری است. مشتری راضی بهترین تبلیغ است. مشتریان راضی شما را به بقیه معرفی میکنند. تجربه خرید خوبی را به مشتریان خود بدهید و قدرت معرفی دهان به دهان را دست کم نگیرید.
طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده اگر به پیام ها و درخواست های مشتریان خود به سرعت رسیدگی نکنید ۴۵% آنها از خرید منصرف میشوند.
بنابراین به تمامی کامنت ها، پیام ها و واکنش های مشتریان خود واکنش مثبت نشان دهید.
طبق بررسی های انجام شده ۷۰% تجربه خرید مشتریان را احساس آنها از خرید و رفتار شما تشکیل میدهد نه محصول شما!
طبق تحقیقات انجام شده اگر مشتری ۱ تجربه منفی از کسب و کار شما داشته باشد برای جبران آن باید ۱۲ تجربه مثبت به او بدهید.
میدانی که افراد بیشتر اوقات ناخودآگاه تصمیم به خرید میگیرند.
برای مثال تبلیغات جذاب و تخفیف ها؛ تخفیفهای چند هزارتومانی شاید تاثیری در قیمت خرید نداشته باشد اما بار روانی آنها سبب افزایش فروش سایت فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری میشود.
برای بررسی محرک های روانی افزایش فروش سایت بلاگ ” محرک های روانی افزایش فروش سایت ” را بررسی کنید.
در تبلیغات خود از عبارت های رایگان، تخفیف و … استفاده کنید. برای مثال هزینه حمل و نقل کالا را رایگان کنید یا برای خرید دوم مشتری درصد تخفیف درنظر بگیرید.
بازاریابی ایمیلی نیز یکی از روش های کم هزینه اما بسیار تاثیرگذار برای جذب مشتری است. تحقیقات انجام شده نشان میدهند ۵۴% مردم دوست دارند ایمیل های مرتبط با خرید و سایت موردنظر آنها برایشان ارسال شود و پیشنهادات جذاب دریافت کنند و ۷۱% آنها ایمیل ها را نیز فراموش نکرده و به خاطر داشته اند.
همانطور که می بینید، برای جذب مشتری به فروشگاه آنلاین خود نیازی به میلیون ها نفر ندارید. مهمترین چیز این است که خلاق باشید و بدانید از کدام کانال ها استفاده کنید. اکنون که این دانش را دارید، پیش بروید و شروع به تبلیغ فروشگاه خود کنید!
شاید فکر کنید پس از راه اندازی سایت و ایجاد ظاهری جذاب کار شما تمام شده است و از این به بعد فقط باید به فکر مدیریت درآمد و سود باشید! اینطور نیست! اگر نتوانید برای سایت خود بازدیدکننده جذب کنید در بین رقبا شکست خواهید خورد.
یکی از بهترین روش ها و البته کم هزینه ترین روش ها برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. برای اینکار با استفاده از قوانین SEO سایت خود را برای کیووردهای طولانی تر که مورد علاقه مشتریان تازه وارد است بهینه سازی کنید تا با نشان داده شدن در صفجات جستجو گوگل به راحتی هزاران بازدید رایگان را جذب کنید.
البته این روش نیازمند تداوم و بهینه سازی مداوم است و یک روزه نتیجه نمیدهد.
طبق تحقیقات انجام شده یکی از دلایل عدم تمایل افراد به خرید از برخی سایت ها عدم اعتماد است. اما مشتریان چگونه به شما اعتماد میکنند؟ سرعت سایت، کیفیت تصاویر، خوانایی متن ها، سرعت لود شدن سایت و حرفه ای بودن سبب افزایش اعتماد میشود.
از تصاویر اختصاصی استفاده کنید و توضیحات محصول یا خدمات را گیرا و با دقت کافی بنویسید.
هرچقدر بهتر و جذاب تر محصولات را ارائه دهید فروش بیشتری نیز خواهید داشت.
بیشتر از ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید توضیحات محصول را با دقت مطالعه میکنند و بر روی تصویر محصول زوم میکنند تا بتوانند آن را از زوایای مختلف بررسی کنند.
مشتریان خود را بشناسید. داده ها و آمار فروش و رفتار مشتریان خود را رصد و تحلیل کنید. تحلیل رفتار مشتریان اطلاعات زیادی به شما میدهد. با بررسی علایق و مشکلات مشتریان به راحتی میتوانید کمپین های هدفمند و تبلیغات موثری برای جذب مشتری و افزایش فروش سایت فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.
کانال های بازاریابی آفلاین و دیجیتال را امتحان کنید و با تحلیل آمار هر کانال و مشتری های جذب شده، بهترین و مناسب ترین کانال برای خودتان را پیدا کنید.
شاید شما اول راه باشید اما قبل شما افراد بسیاری برای رسیدن به فروش بیشتر تلاش کرده اند. بنابراین حوزه کاری و افراد موفق در زمینه کاری خودتان را دنبال کنید و با بررسی تاریخچه آنها و عملکرد آنها به راحتی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.
بررسی رقبا به معنی دزدیدن ایده ها و روش های آنها نیست! بررسی رقبا شناخت ضعف ها و قدرت های سایرین در راستای تصمیم گیری صحیح تر و شناخت بهتر بازار و مشتریان است.
همان گونه که در ابتدای بحث گفتیم، روشهای افزایش فروش و جذب مشتری این روزها نسبت به گذشته حسابی تغییر کرده است. صاحبین مشاغل باید از همه ابزارهای موجود برای رقابت در بازار استفاده کنند، همیشه بهروز باشند و هیچوقت بیخیال تبلیغات نشوند.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما