مشاوره رایگان : 09173119959
برچسب canonical همه چیز درباره محتوای تکراری است. این یک کلمه نسبتاً غیرمعمول است اما از نظر ریشه شناسی مناسب است. این کلمه از Canon مشتق شده است که در اصل به قوانین کتاب مقدس، استانداردی برای قضاوت اشاره داشته است. بعداً از آن برای اشاره به آثار نویسنده ای استفاده شد که به عنوان آثار معتبر پذیرفته شده بودند.
آخرین معنی آن جایی است که به اینترنت، سئو و موتورهای جستجو مربوط می شود. کمک به موتورهای جستجو در شناسایی صفحه اصلی در رابطه با محتوای تکراری. دلایل موجهی برای تکرار محتوا وجود دارد ، به ویژه هنگامی که صحبت از URL های ساخته شده در سیستم می شود.
در بیشتر این موارد، محتوا در واقع کپی نیست. اینها چندین URL هستند که از یک محتوا استفاده می کنند. کپی زمانی است که محتوای واقعی در چندین URL منحصر به فرد مثلا (www.mydomain.com در مقابل www.someotherdomain.co) ظاهر می شود ، که اغلب در نتیجه پیوند محتوا است.
از تگ canonical باید در همه این موارد استفاده شود تا به موتورهای جستجو بگویید محتوای اصلی چیست و کدام URL باید کرال شود، فهرست شود و در SERP نمایش داده شود.
استفاده از برچسب کانونیکال اجباری نیست. مت کاتس قبلاً اظهار داشت که محتوای تکراری بندرت منجر به جریمه می شود ، مگر اینکه هرزنامه ( spam ) باشد یا برای دستکاری در رتبه استفاده شود. Google برای جلوگیری از بهم ریختگی SERP با همان نتایج از URL های مختلف ، بیشتر محتوای تکراری را نادیده می گیرد.
Canonical tags از سینتکس ساده و سازگار استفاده می کنند و در بخش
در اینجا معنی هر قسمت از این کد در انگلیسی دیده می شود:
“link rel = canonical”: لینک موجود در این برچسب نسخه اصلی (متعارف) این صفحه است.
” href = “https://example.com/sample-page: نسخه متعارف را می توان در این URL یافت.
به زبان ساده ، محتوای تکراری موتورهای جستجو را گیج می کند. وقتی موتورهای جستجو به چندین صفحه با محتوای یکسان نگاه می کنند و هیچ سیگنال بهینه سازی کلمه کلیدی مشخصی وجود ندارند ربات های گوگل:
یک برچسب rel = canonical این موضوع را روشن می کند ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را درک کنند، از نادیده گرفتن صفحه در ایندکس ربات ها جلوگیری شود و احتمال رتبه بندی محتوا را بهبود می بخشد.
اولین کاری که باید هنگام استفاده از برچسب canonical انجام شود این است که تصمیم بگیرید کدام یک از URL ها ارجح است
و سپس کد زیر را به بخش URL های ارجح و همه انواع آن اضافه کنید:
خبر خوب این است که اکثر CMS ها این ویژگی را در خود دارند یا حداقل پلاگین هایی در دسترس دارند که بیشتر فرآیند را خودکار می کنند. اگر از CMS استفاده نمی کنید ، Google (و سایر موتورهای جستجو) مدیریت فرآیندهای خاصی را برای این
کار دارند از جمله:
اگر سایت شما محتوای یکسانی را در http و https ارائه می دهد و صرف نظر از اینکه www شامل شود یا خیر ، ممکن است بخواهید دامنه ای را از طریق Webmaster Tools یا ریدایرکت 301 تنظیم کنید.
هر صفحه فقط باید دارای یک لینک canonical باشد که در آن مشخص شده باشد ، در غیر این صورت همه آنها نادیده گرفته می شوند. این اتفاق می تواند به دلیل اجرای نادرست یک پلاگین SEO یا یک تم به طور نامناسب بدون اینکه مطلع باشید ، رخ دهد.
اگرچه از لحاظ سطح عملکرد لینک کانونیکال کاملاً مشابه ریدایرکت 301 است ، اما در شرایطی چنین نیستند. در حالی که هر دو به موتورهای جستجو می گویند که چندین صفحه (یا URL) را به صورت یک صفحه واحد در نظر بگیرند ، اما ریدایرکت 301 همه ترافیک را به یک URL خاص هدایت می کند و یک تگ canonical این کار را نمی کند.
اگر ساختار سایت شما تغییر کرده باشد ، ریدایرکت 301 گزینه ارجح است ، زیرا بوک مارک ها را نیز اصلاح می کند. اگر سایت شما دارای محتوای تکراری است می توانید از یک تگ کانونیکال برای موتورهای جستجو استفاده کنید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما