مشاوره رایگان : 09173119959
میخوای فروش سایتت رو بالا ببری؟
گاهی اوقات تمام چیزی که لازم است، تغییر و آزمایش چند عنصر کوچک در وب سایت شماست، می توانید تغییرات چشمگیر در استراتژی بازاریابی یا فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید.این فرآیند بهینه سازی نامیده می شود. هدف از بهینه سازی، افزایش درصد بازدید کنندگان وب سایت است که به بازدید کننده و در نهایت به مشتری خرید از شما تبدیل میشوند. برای مشاغل جدید آنلاین، بهینه سازی بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند هر بازدید از وب سایت خود را به فروش نزدیک و نزدیک تر کنید. هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، امکان تبدیل شدن آنها به مشتری خرید بیشتر است و در نهایت افزایش درآمد شما بهتر خواهد بود.
نکات کوچک اما مهم برای بالا بردن فروش وبسایت
۱.روی محصولات و خدماتت تخفیف بزار
تخفیف همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خردهفروشیهای آنلاین بوده است. بنابراین نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیدهاید که از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران تا نوپاترین آنها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبتها و روشها و بهانههای گوناگون هستند. اما باید بدانید که از کوپنهای تخفیف میتوان استفاده بهتری نیز کرد که نقشی فراتر از صرفاً افزایش انگیزهٔ خرید ایفا میکند. کوپن بهعنوان طعمهای برای به قلاب انداختن مشترکین ایمیل جدید نیز میتواند عمل میکند و سپس با ایمیل مارکتینگ آنها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنیم.
2. برنامهه وفاداری (Loyalty Program)
شما فقط نمیخواهید مشتریان محصولات شما را بخرند، بلکه میخواهید به خرید از شما ادامه بدهند. برندهای تجارت الکترونیک با ایجاد احساس ارزشمند بودن در بهترین مشتریان خود به این هدف میرسند. برای انجام این کار از طریق یک برنامهٔ وفاداری مشتری به آنها پاداشهای ارزشمندی بدهید. برنامهٔ وفاداریای ایجاد کنید که به مشتریان انگیزهای برای خریدهای بیشتر یا هزینه کردن مبلغ بیشتری در هر خرید میدهد. برنامههای وفاداری شکلهای گوناگونی دارند، ولی بهطور کلی بهصورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش مییابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او میدهد.
3. به مردم خود جایزه بدهید
مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. با دادن جایزه کاری کنید که مردم درمورد برند شما صحبت کنند. تبلیغ جایزهها روی وبسایت و رسانههای اجتماعی، برند شما را درمعرض دید افراد بیشتری قرار میدهد و فروش شما یا لیست ایمیل شما را طولانیتر میکند. بامیلو با چنین کمپینی که در زیر میبینید مشتریان جدیدی را برای خود ایجاد کرد.
4.مسابقه برگزار کنید
برگزاری مسابقههای اینستاگرام و تلگرام (یا مسابقاتی که در هر شبکهٔ اجتماعی یا کانال دیگری برگزار میکنید) یکی از بهترین روشهایی است که برندهای تجارت الکترونیک یا فروشگاههای آنلاین با استفاده از آن میتوانند کاربران بیشتری را از برند خود آگاه کنند، جامعهای تشکیل بدهند، ترافیک و میزان بازدیدکنندگان وبسایت خود را بالا ببرند و فروش خود را افزایش دهند.
بهترین شیوههای برگزاری مسابقات در رسانههای اجتماعی عبارتاند از:
- ایجاد هشتگی خاص برای مسابقه؛ - ایجاد تصویر یا ویدئویی برای اعلام برگزاری مسابقه؛ - ایجاد پستهای نمونهای که الهامبخش کاربران باشد؛ - بهدست آوردن حقوق قانونی لازم برای استفاده مجدد از محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC)؛ - نمایش پستهای برگزیده در یک گالری در وبسایت و کانالهای اجتماعی خود؛ - پایبندیبه قوانین آن شبکه و انتشار سیاستهای مسابقه.
5.در سایت خود پرفروشترین محصولات داشته باشید
اگر از یک میزبان مخصوص سرو غذا در هتل بپرسید که غذای محبوب آنها چیست، احتمالا به شما پاسخ میدهد: «محبوبترین پاستای ما … است» یا «اگر خیلی گرسنه باشید، باید بگویم که همه واقعا عاشق … ما هستند» یا چیزی شبیه این. غذای پیشنهادی او غذای شناختهشده و معروف آنهاست، یا غذایی است که بهراحتی آماده میشود یا بیشتر از غذاهای دیگر برای آنها سودآور است. بسیاری از رستورانها با مشخص کردن محبوبترین غذاهای خود در منوی رستوران شما را از پرسیدن چنین سؤالهایی بینیاز میکنند. شرکتهای تجارت الکترونیک نیز میتوانند همینطور عمل کنند.
این طبیعت انسان است که دنبالهروی جمع باشد. خریداران نیز از راهنمایی استقبال میکنند. پرفروشترین محصولات یا پرفروشهای محصولات در هر دستهبندی را به آنها نشان بدهید. با این کار سردرگمی آنها را کاهش داده و فروش خود را افزایش میدهید.
6. ساخت ویدئوهای نمایشی
بدون شک نمایش تصاویر به فروش محصولات کمک میکند، ولی استفاده از تصاویر روشی معمولی و عادی است. شما میتوانید فروش محصولات جدید، ویژه یا محبوب خود را با تولید ویدئوهای تبلیغاتی یا ویدئوهای کوتاهی که به بررسی محصول میپردازند، افزایش دهید.
این ایده را فقط برای چند مورد از محصولات خود امتحان کنید و اثر آن را بسنجید تا متوجه شوید که آیا سرمایهگذاری روی تولید ویدئو بازدهی دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که نمایش ویدئو موجب افزایش فروش میشود، میتوانید این برنامه را با تولید ویدئوهای بیشتر گسترش دهید و روشهای مختلف تولید ویدئو و انواع مختلف ویدئو را امتحان کنید.دیجیکالا همانطور که میدانید برای بسیاری از محصولات دیجیتال خود ویدئوهای بسیار جذابی تولید میکند.
7. ارائه نقدوبررسی، نظرات، امتیازات و …
نمیتوانم بگویم که استفاده از بخشی برای نقدوبررسی کاربران، ایدهٔ خوبی برای برای افزایش فروش است یا حذف آن ایدهٔ بدی است. هر دو گفته درست است و احتمالا باید بگویم که بهلطف دیجیکالا، خریداران انتظار دارند که نقدوبررسی کاربران دیگر را مشاهده کنند. سیستمهای استاندارد نقدوبررسی محصولات تجارت الکترونیک مفید هستند، ولی سیستمهایی که شامل عکس یا ویدئوهایی هستند که داستانهای مشتریان را زیباتر میکنند، جذابتر هستند. مثلاً تصویر یک خریدار که نظرش را درباره محصول میگوید بسیار به ایجاد حس اعتماد کمک میکند.
8. نمایش نشانهای اعتماد در سایت
مشتریان معمولا وقتی درمورد امنیت پرداخت خود نگرانیهای داشته باشند، فرآیند خرید را نیمهکاره رها میکنند. با نمایش یک یا چند نشان میتوانید مشتریان را متقاعد کنید که این فرآیند ایمن و مطمئن است. نشانهای اعتماد در کشور ما نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)، نشان ساماندهی اداره رسانههای دیجیتال وزارت ارشاد، نشان اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی یا لوگوی بانکی که درگاه پرداختش را به شما داده است. اگر هم از درگاههای واسط پرداخت استفاده میکنید نماد پرداخت امن آنها نیز موجود است.
9.در مناسبتهای ویژه تبلیغات یادتون نره
گرچه عید نوروز، تولدها و سالگردها، مناسبتهای معمول هستند، ولی میتوانید با اینها و مناسبتهای ویژه دیگر در تمام طول سال به تبلیغات بپردازید. بسته به آن چیزی که آنلاین میفروشید چندین مناسبت اختصاصی و چندین مناسبت عمومی وجود دارد که فرصتهای خوبی برای تبلیغات و برگزاری کمپین است. اعیاد خاص ما ایرانیها، جامجهانی یا دربیها، مناسبتهای ملی و مذهبی و … از این دست مناسبتها هستند. به عنوان مثال چندین سال است که دیجیکالا در شب یلدا کمپین فروش ویژه خود را برگزار میکند.
10. ارسال ایمیلهای خودکار
مشتریان بالقوه و مشتریان پیشین آدرسهای ایمیل خود را به شما دادهاند. پس شما نیز برای آنها چیزی ارسال کنید، یعنی ایمیل بفرستید. با استفاده از بازاریابی ایمیلی میتوانید پیامهای هدفمند و بهموقعی را در مراحل مختلف چرخهٔ خرید ارسال کنید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما