مشاوره رایگان : 09173119959
در ایران اکثر صاحبان کسب و کارهای اینترنتی مانند فروشگاه آنلاین، از اصول بازاریابی اینترنتی آگاه نیستند و گاهی حتی اگر از مزایای بکارگیری این اصول برایشان گفته شود تمایلی برای کسب اطلاعات در این زمینه ندارند و حاضر نیستند وقت کافی برای دانستن صرف کنند. در صورتی که هزینه های زیادی را برای طراحی وب سایت، انتخاب نام دامنه و فضای میزبانی وب متحمل می شوند. بسیاری از آنها به ظاهر زیبای سایت آنقدر اهمیت می دهند که از مسائل مهم دیگر باز می مانند. مثلا برای انتخاب نام سایت و دامنه که از اصلی ترین ارکان موفقیت یک وب سایت محسوب می شوند وقت کافی اختصاص نمی دهند و یا بدون شناخت بازار محصولاتشان، شروع به کار می کنند.
دلایل شکست وبسایت فروشگاهی شما
1=تصورات اشتباه شما
بیشتر مردم گمان میکنند که فروشگاههای آنلاینِ معروف و یا کسبوکارهای اینترنتی بزرگ که اکنون درآمد و شهرت بسیار بالایی دارند (چه ایرانی و چه خارجی) یکشبه، در مدت کوتاهی توسط صاحبان آنها به این موقعیت فعلیشان رسیدهاند درصورتیکه چنین تفکری کاملاً اشتباه است. البته ممکن است بتوان استثنائاتی را هم نام برد ولی آیا ما میتوانیم همیشه در شرایطی مانند آنها باشیم و همیشه جزء استثنائات باشیم و با این عناوین خودمان را فریب بدهیم؟ بدون شک خیر.
2=دست از تلاش نکشید
بیشتر کارآفرینان و کسانی که کسب کارهای بزرگی راهاندازی کردهاند، چه اینترنتی و چه غیر اینترنتی در زمان شروع حتی تا چندین سال متوالی شکستهای پیدرپی را تجربه کرده ولی بازهم دلسرد نشدهاند و دست از هدفی که در سر داشتهاند نکشیدهاند تا به موفقیت رسیدهاند و پسازآن به ثروت و شهرت عظیمی دستیافتهاند. نمونههای چنین اشخاصی نیز کم نیستند؛ اما مردم، دیگران، دیگر کارآفرینان، این شکستها این سالها پایداری و سختی کشیدنهای آن کارآفرین را ندیدهاند و دربارهاش ممکن است حتی چیزی هم نشنیده باشند و فکر میکنند فلان برند و یا فلان فروشگاه اینترنتی یکشبه به این موقعیت رسیده است و آنها هم باید یکشبه به هدفشان برسند و اگر پس از مدتی به این هدف نرسیدند دست از کار میکشند، دلسرد میشوند و ممکن است دیگر هرگز به سراغ راهاندازی کسبوکاری برای خودشان نروند آنها در اشتباه بسیار بزرگی هستند و با دست کشیدن از تلاششان اشتباه بزرگتری را مرتکب میشوند.
3=دلسرد نشوید
هرروز به اینکه چهکاری میتوانید انجام دهید فکر کنید مطمئن باشید بالاخره اندیشه و تفکر شما یکراه حل خوب برای رونق بخشیدن به کسبوکارتان پیدا خواهد کرد. البته میتوانید روی بازاریابی، تبلیغات، شناسایی بهتر مخاطبین، بهبود شرایط و فرایند خرید محصولات، یافتن روشهایی برای معرفی بهتر خود به مشتریان و کاربران اینترنتی، افزایش دانش خود درزمینهٔ بازاریابی و فروش، مطالعه و تحقیق بر روی رقبا، تحلیل کاربران و بسیاری موارد دیگر تمرکز کنید پس از مدتی خواهید دید که موفقیت با پای خودش به سمت شما خواهد آمد البته بازهم ذکر میکنم لازمه آن تلاش بهعلاوه پشتکار است. کاری که شما باید انجام دهید پایداری و ادامه دادن است تا جایی که حس کنید کسبوکارتان آنقدر گسترده شده است که نیاز است دستبهکارهای بزرگ مدیریتی بزنید، تصمیمات بزرگتری اتخاذ کنید و یک سری کارهایی که خودتان بهشخصه انجام میدادید را به کارمندان جدیدتان بسپارید تا خودتان بتوانید وقتتان را صرف اهداف و کارهای مهمتر کنید.
4=بررسی سایت
چه تعداد از فروشگاههای اینترنتی را در ایران میشناسید که از معروفیت و فروش بالایی برخوردار هستند؟ بدون شک تاکنون بارها برای خرید و یا کسب اطلاعات در مورد قیمت برخی محصولاتشان و یا حتی خرید به آنها سرزدهاید. تمام آنها سالهای زیادی است که فعالیت خود را شروع کردهاند ولی دریکی دو سال اخیر به شهرت و معروفیت رسیدهاند. آیا چون قبل از این دو سال ما اسمی از آنها نشنیده بودیم صحیح است که بگوییم آنها بهتازگی راه افتادهاند و یکشبه در همین یکی دو سال اخیر اینگونه بزرگ و معروف شدهاند؟ قطعاً خیر.
بسیاری آز آنها سالهای درازی است که پایهگذاری شدهاند، زحمتهای فراوان کشیدهاند، سالها ادامه دادهاند، پایداری کردهاند، همه شرایط را تحمل کردهاند، وضعیت خود را با مدیریت صحیح بهبود دادهاند ولی دریکی دو سال اخیر نتیجه زحمات خود را دیدهاند و به موفقیتهای خوبی هم رسیدهاند. بعضی وقتها که برخی از آنها را تحلیل میکنم متوجه میشوم که سابقه ثبت دامنه و راهاندازی وبسایت آنها به بیشتر از ده سالِ گذشته یا حتی بیشتر میرسد و هنوز هم بااینکه از معروفیت بالایی برخوردار هستند و فروش فوقالعاده زیادی در روز دارند برنامه تبلیغاتی هدفمند و منظمی را در دستور کار خود قرار دادهاند. ازآنجاکه سالها با تعدادی از این نوع کسبوکارها همکاری داشتهام بهجرئت میتوانم بگویم در حوزه فروشگاه آنلاین و دیگر کسبوکارهای اینترنتی اگر برخی اصول اولیه رعایت شود (مانند داشتن وبسایتِ قوی و کارآمد، بهینهسازی اصولی و صحیح) بدون صرف هزینههای گزاف رسیدن به موفقیت چندان هم سخت نخواهد بود و کسی که با استواری راه خود را ادامه دهد بدون شک موفق خواهد شد.
5=نداشتن دانش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
این مورد یک عیب محسوب نمیشود، نداشتن دانش در این زمینه مشکل بزرگی نیست (همهچیز را همگان دانند) ولی کارآفرینی که قرار است یک فروشگاه آنلاین و یا یک کسبوکار اینترنتی جدیدی راهاندازی کند بهتر است ابتدا در برخی از زمینههای مرتبط با این حوزه یک سری دانشهایی را کسب کند. برای مثال:
• طراحی وبسایت و یا طراحی برنامههای موبایل • سئو و یا بهینهسازی وبسایت، افزایش بازدید • مسائل مربوط به سرور • مسائل مربوط به درگاههای پرداخت آنلاین • موضوعات مربوط به تجربه کاربری • موضوعات مربوط به رابط کاربری
• موضوعات مربوط به نرخ تبدیل و روش های افزایش نرخ تبدیل
داشتن دانش در این زمینهها بههیچوجه الزامی نیست. شما بهراحتی میتوانید فرایند طراحی وبسایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و همچنین بهینهسازی آن را به یک شخص یا شرکتی که در این زمینه تجربه داشته باشد بسپارید اما بهتر است حداقل خودتان اطلاعات اندکی داشته باشید تا در جریان پیشرفت کار قرار بگیرید و بدانید چه مراحلی طی شد تا فروشگاه آنلاین شما به مرحله کاربردی رسید.
دانش شما در این زمینه میتواند هم ازلحاظ هزینهها به شما کمک کند تا هزینه واقعی این خدمات را بهتر تشخیص دهید و هم اینکه ازلحاظ فنی کاری که به دیگران سپردهاید را بدون هیچ مشکلی تحویل بگیرید و اجازه ندهید در وبسایت شما هیچ موردی ناقص، اشتباه و یا نیمهتمام صورت بگیرد چراکه وجود نقص در وبسایت و دشواری در فرایند خرید اینترنتی یکی از مهمترین دلایلی است که کاربران را فراری میدهد و اگر شما در این زمینه دانش کافی نداشته باشید حتی ممکن است خودتان نیز متوجه وجود این نقص یا اشتباه نشوید که بعدها ضررهای جبرانناپذیری را به کسبوکار شما وارد خواهد کرد.
ممکن است شما تصمیم به فراگرفتن این دانشها داشته باشید که واضح است باید چند سال را به این موضوع اختصاص دهید که البته بازهم به هدف شما بستگی دارد. ممکن است با خود بگوید میتوانم وقتم را صرف کارهای مهمتری کنم و این کارها را به اشخاص و یا شرکتهای دیگر بسپارم و یا برعکس این مورد آنقدر برایتان بااهمیت باشد که تصمیم بگیرد ابتدا آن را کاملاً یاد بگیرید و سپس بقیه فرایندها را ادامه دهید.
6=نداشتن دانش در زمینه تجارت، تبلیغات و بازاریابی
برخلاف مورد قبلی که دانستن آن اجباری نبود و سپردن آن به دیگران کاری معمول بود، در این زمینه من به شما پیشنهاد میکنم دانش و مهارتهای لازم را حتماً خودتان بهشخصه کسب کنید و پس از مدتی که کسبوکارتان رونق گرفت آن را به کارمندانتان بسپارید هرچند در آن زمان هم اگر خودتان در این زمینه دانشی داشته باشید بهتر میتوانید کارمندان بخش فروش و بازاریابیتان را مدیریت کنید.
برای مثال ممکن است در ابتدای کار فکر کنید لازم است مبلغ X تومان را برای تبلیغات اختصاص دهید درصورتیکه اگر دانشتان در این زمینه بالا باشد خواهید دانست که برای شروع هیچ الزامی هم به هزینه کردن نیست و میتوانید اختصاص هزینه را به فازهای بعدی موکول کنید و تبلیغات اولیه برای شروع کار را از روشهای بدون هزینه انجام دهید.
مبحث تبلیغات و بازاریابی یک موضوع گسترده است. یکی از شاخههای آن، بازاریابی اینترنتی است که باید بیشتر موردتوجه شما قرار بگیرد. اگر تصمیم به شروعِ کسب اطلاعات درزمینهٔ بازاریابی دارید به شما پیشنهاد میکنم ابتدا از بازاریابی اینترنتی شروع کنید. واضح است که ممکن است در ماههای اولیه فروش چندان رضایت بخشی نداشته باشید که در این صورت بحث تبلیغات و بازاریابی خودش را بیشتر نشان میدهد و این شما هستید که باید بدانید چکار کنید تا این ماشین آماده حرکت را به حرکت درآورید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما