مشاوره رایگان : 09173119959
ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی
دقیق بودن و در عین حال سادگی و قابل فهم بودن در کنار یکدیگر هنری است که صاحبان یک فروشگاه اینترنتی با رعایت ان می توانند به جذابیت و رقابت با فروشگاه های انلاین دیگر بیفزایند و این امر به افراد در سراسر جهان این امکان را می دهد تا هر خریدی را بصورت اینترنتی انجام دهند.
1:در صفحهی اصلی سایت، فقط یک محصول یا خدمت ارائه دهید
آیا در وبسایت خود چند محصول یا خدمت را به فروش میرسانید؟ اگر چنین است، به شدت به شما توصیه میکنم که آزمایش کنید که آیا این شیوه، بهترین استراتژی برای شما هست یا خیر. ما دریافتهایم که همواره ارائهی محصولات کمتر در یک محل، و استفاده از متنهای بیشتر در توصیف آن محصولات، موجب افزایش فروش میشود.
در اینجا تمرکز مهمتر از هر چیزی است. به جای تلاش برای راضی کردن تمام کسانی که از سایت شما بازدید میکنند، و ارائهی تعداد زیادی از محصولاتی که توضیح بسیار اندکی برای هر کدام از آنها آمده است، اگر تنها یک محصول یا یک مجموعه از محصولات مرتبط را ارائه دهید، در حقیقت بر مجموعهای مهم و کلیدی از مزایا تمرکز کرده و به تمام پرسشها و تردیدهای احتمالی بازدیدکنندگان در مورد محصول خود پاسخ میدهید. البته نیازی نیست که فروش سایر محصولات را متوقف کنید. همواره میتوانید این محصولات را از طریق صفحات دیگر یا با استفاده از پیشنهادات بعدی (follow-up) به مشتریان خود ارائه دهید
2: افزایش تاثیر تبلیغات با استفاده از تبلیغات شناور
بدون شک همه شما با پاپآپ آشنا هستید. همان پنجرههای کوچکی که پیشنهادی ویژه یا اطلاعات دیگری را نمایش میدهند و گاهی، زمانی که از وبسایتی بازدید میکنید، ناگهان پدیدار میشوند. پاپآپ سالها ابزار بسیار مفیدی در بازاریابی آنلاین بوده است. اما به دلیل اینکه درصدی از کاربران اینترنت از آن بیزارند، گوگل، AOL، نت اسکیپ و سایرین، نرمافزارهای مسدودکننده پاپآپ را برای مقابله با آن ایجاد کردهاند.
کاربران اینترنت باید انتخاب کنند که آیا تمایلی به مشاهدهی پاپ آپ دارند یا خیر. ولی بیشتر این نرمافزارها به صورت خودکار پاپآپها را مسدود میکنند، و بازدیدکنندگان سایت از مشاهدهی اطلاعات مفیدی که ممکن است به سود آنها باشد محروم میشوند.
البته این مربوط به پیش از کشف فناوری بسیار چشمگیری بود که به شما امکان میدهد تا از تبلیغاتی استفاده کنید که مانند پاپآپ عمل میکنند ولی پاپآپ نیستند و به همین دلیل مسدود نمیشود. این فناوری تبلیغات شناور نام دارد، و ارزش امتحان کردن در سایت را دارد.
در حقیقت، زمانی که استفاده از تبلیغ شناور در سایت خود را امتحان کردیم، فروش سایت به میزان ۱۶۲ درصد افزایش یافت! این تبلیغات کارآمد هستند زیرا اطلاعات مهمی مانند پیشنهاد عضویت در خبرنامه یا پیشنهاد فروش ویژه در زمانی محدود را درست در مقابل دید بازدیدکنندگان هدف شما قرار میدهند.
میتوانید پیشنهاد عضویت در خبرنامه را در تبلیغ شناور قرار دهید و مشاهده کنید که آیا این کار موجب افزایش تعداد مشترکین میشود یا خیر. زمانی که از این روش استفاده کردیم، تعداد افرادی که در خبرنامهی ما عضو شدند ۸۶ درصد افزایش یافت. همچنین میتوانید آزمایش کنید که چه تعداد بازدیدکننده، بر روی تبلیغ شناور مربوط به صفحهی پیشنهاد ویژهای در سایت شما کلیک میکنند و چه تعدادی از طریق لینکی معمولی که در صفحهی اصلی سایت قرار گرفته، به صفحهی پیشنهاد ویژه وارد میشوند.
3:عنوان مطلب را تاثیر گذار کنید
عنوان مطلب، تاثیر بسیار زیادی بر فروش شما دارد. در بیشتر موارد، این بخش نخستین قسمت سایت است که بازدیدکنندگان آن را مشاهده میکنند، بنابراین باید توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده و آنها را تحریک کند تا نامهی فروش شما را بخوانند.
عنوان موفق، عنوانی است که بر مشکلی که مخاطبان هدف شما با آن روبهرو هستند تاکید میکند و مزیت اصلی محصول یا خدمات شما را که موجب برطرف شدن آن مشکل میشود، بیان میکند. در اینجا نمونهای را آوردهایم که نشان میدهد چگونه میتوان عنوان را برای به حداکثر رساندن تاثیر بر بازدیدکننده، تغییر داد.
4: در متن خود مشکلی را طرح کرده و نشان دهید چگونه میتوانید آن را حل کنید
در چند پاراگراف اول نمایش داده شده در صفحهی اصلی سایت، باید با جزئیات بیشتر، در مورد مشکل معرفی شده در عنوان توضیح دهید و به مخاطبان خود نشان دهید که با آنها حس مشترکی دارید (تنها زمانی که مخاطبان حس کنند شما مشکل آنها را درک میکنید، احساس اطمینان میکنند که میتوانید آن مشکل را حل کنید).
پس از مطرح کردن مشکل، میتوانید محصول یا خدمات خود را به عنوان راهحل آن مشکل معرفی نمایید. با تاکید بر اینکه محصول یا خدمات شما دقیقا چگونه مشکل خوانندگان را حل میکند، افزایش در فروش را تضمین خواهید نمود.
5: به اعتبار متن خود بیفزایید
از طریق همین فرآیند بازدیدکنندگان به شما اعتماد کرده و در خرید از شما احساس راحتی میکنند. راههای فراوانی برای انجام این کار به طور موثر وجود دارد و در اینجا در خصوص دو مورد از سریعترین و سادهترین راهها صحبت میکنیم. اگر در حال حاضر از این تکنیکها استفاده نمیکنید، متن خود را بهبود داده و آن را با آنچه که اکنون استفاده میکنید، مقایسه کنید. با مشاهدهی تفاوت موجود میان آنها شگفتزده خواهید شد.
-یکی از بهترین راههای ایجاد اعتبار، استفاده از رضایتنامهی مشتریان در نامهی فروش است که شامل گزیدهای از ایمیلهای واقعی یا نامههایی از مشتریان است که در آن بیان شده که چگونه محصول یا خدمات شما به آنها کمک کرده تا مشکل خود را برطرف کنند. نکتهی آخر بسیار مهم است. رضایتنامهی مشتری که بیان میکند محصول شما چه فایدهای برای او داشته است، بسیار موثرتر از رضایتنامهای است که در آن صرفا گفته شده که «محصول شما عالی است».
-همچنین میتوانید برای افزایش اعتبار خود، بخشی را در متن اضافه کنید که حاوی خلاصهای از گواهینامهها، تجربیات و هر گونه اطلاعات پسزمینهای دیگری باشد که موجب میشود شما شایستگی حل کردن مشکل مخاطبان هدف خود را داشته باشید. باید خوانندگان خود را متقاعد کنید تا بپذیرند که شما بهترین شخصی هستید که میتواند برای مشکل آنها راهحلی ارائه نماید.
6: بر بازدیدکنندگان سایت تمرکز کنید، نه بر خودتان
موفقترین متن ترغیبی برای فروش، متنی است که بر خواننده تمرکز دارد. اغلب صاحبان کسبوکار این قانون طلایی را نادیده میگیرند. با دقت به متن وب خود نگاه کنید. آیا پر از اشاراتی به «من» و «ما» است؟ به جای استفاده از جملاتی مانند «من نرمافزار مدیریت زمان خود را با درنظر گرفتن صاحبخانههای پرمشغله طراحی کردهام» میتوانید از چنین جملهای استفاده کنید: «نرمافزار مدیریت زمان جدید شما، موجب آزاد شدن ساعاتی از زمان شما میشود تا بتوانید وقت بیشتری را با خانوادهتان سپری کنید.» در متن ترغیبی فروش خود به دنبال واژههای «من» و «ما» بگردید و آنها را با «شما» جایگزین کنید.
7: ضرورت را در متن خود القا کنید و خوانندگان را متقاعد کنید که همین حالا از شما خرید کنند!
بسیار مهم است که متن ترغیبی فروش، احساس ضرورت را به بازدیدکنندگان القا کند و آنها را وادار کند که هماکنون از شما خرید کنند. بهترین مکان برای این کار، نزدیک انتهای نامهی فروش، و نزدیک به دکمهی فراخوان است که بازدیدکننده را به اقدامی نظیر خریدن، عضو شدن و… فرامیخواند. در اینجا چند مورد از موثرترین راهها برای ایجاد احساس ضرورت را بیان میکنیم. میتوانید هر یک از این راهها را برای متن فعلی خود امتحان کنید:
-تخفیف قیمت را برای مدت زمانی محدود ارائه دهید، به صورتی که بازدیدکنندگان برای برخورداری از آن تخفیف، باید پیش از تاریخ معینی از شما خرید کنند. -در صورت خرید بازدیدکنندگان در چارچوب زمانی خاص، پاداشهایی اضافه ارائه دهید. -تنها تعداد محدودی از محصولات یا خدمات خود را ارائه دهید. -میزان محدودی از پاداش را ارائه دهید.
8: هر گونه اشاره به «خریدن» را از ناحیهی بالای صفحه حذف کنید
مردم معمولا برای دسترسی به اطلاعات رایگان وارد اینترنت میشوند. اگر در متن خود، جذب مشتری را خیلی زود شروع کنید، ممکن است که در نهایت آنها را از دست بدهید، پیش از آنکه بتوانید آنها را به مشتریان خود مبدل کنید. ابتدا باید با مطرح کردن مشکلی که با آن روبهرو هستند (همانگونه که در آزمون ۵ به طور خلاصه توضیح دادم) و اینکه چگونه میتوانید مشکل آنها را حل کنید، آنها را به مطالب خود علاقهمند کنید. پس از دستیابی به این هدف، میتوانید فروش محصول به آنها را شروع کنید.
راهی ساده برای بهبود لحن نامهی فروش، حذف تمامی اشارهها به «خرید»، «قیمت» و «فروش» از ناحیهی بالایی صفحه است. سپس نتایج به دست آمده را با متن قبلی خود مقایسه کنید. فراموش نکنید که پیش از علاقمند شدن خواننده به محصول و جلب اعتماد او برای خرید، هیچ اشارهای به خرید یا هزینه نکنید.
9: با اضافه کردن تصویر با کیفیت کالا را جذابتر کنید
استفاده از تصاویری از محصول موجب میشود تا محصول، محسوستر و «واقعیتر» به نظر برسد. استفاده از تصاویر ابزاری قدرتمند برای فروش است. ولی گاهی آشکار کردن بسیار زود ماهیت محصول در فرآیند فروش، مانع از فروش میشود. باید پیش از بیان اینکه محصول دقیقا چیست، بر مزایا و ارزشهای آن تاکید نمایید.
قرار دادن تصاویر در نزدیک بالای صفحه، و نزدیک دکمهی فراخوان در پایین صفحه (زمانی که تقاضای خرید محصول را مطرح میکنید) را مقایسه کنید. میتوانید حالتهای دیگر را نیز آزمایش کنید. مثلا تصاویر را در صفحهی سفارش قرار دهید یا واکنش بازدیدکنندگان به عدم استفاده از تصاویر را نیز امتحان کنید. با تحلیل دقیق فروش در طول هر آزمون، دقیقا متوجه خواهید شد که تصاویر محصول را در کجا قرار دهید تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.
10: با تغییر فرمت و ظاهر متن، توجه «مرورکنندگان» را جلب کنید
تعداد بسیار کمی از بازدیدکنندگان سایت، کلمه به کلمهی متن ترغیبی فروش شما را از ابتدا تا انتها میخوانند. بیشتر آنها، در حالی که به پایین صفحه اسکرول میکنند، فقط متن را «به طور اجمالی مرور میکنند» و تنها کلمات و عبارات خاصی را مطالعه میکنند که بسیار مشخص بوده و توجه آنها را به خود جلب میکند.
از این رو باید هایلایت کردن مزایای کلیدی محصول خود را امتحان کنید، تا ترکیب درستی را بیابید که میتواند توجه افرادی را جلب کند که متن را فقط مرور کرده و با دقت نمیخوانند. این کار را میتوان به شکلهای زیر انجام داد:
استفاده از حروف پررنگ (بولد)، کج (ایتالیک)، و هایلایت کردن (به میزان کم) برای تاکید بر مهمترین مزایای پیشنهادتان. تغییر طول پاراگرافها به صورتی که صفحه، شبیه به بلوکی از متن با فرمت یکسان و یکنواخت به نظر نرسد.
در آخر هم باید بتوانیم تبلیغات خود را در بیشترین حد ممکن در سراسر جهان انجام دهیم و نام برند و شرکت خود را از طریق نت جهانی کنیم. زیرا تجارت الکترونیک دیگر محدودیت جغرافیایی ندارد و بازار ما می تواند جهانی باشد.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما