مشاوره رایگان : 09173119959
ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی
یک وب سایت فروشگاهی، برای آن که بتواند اعتماد و اطمینان کاربران خود را جلب کند، باید دارای ویژگی ها و قابلیت هایی باشد. برخی از ویژگی های مهم طراحی سایت فروشگاهی عبارتند از :
1. کاربر پسند باشد.
این مورد از اصل سادگی ناشی می شود که در آن اشاره می شود به اینکه سادگی باید یک هدف اصلی در طراحی سایت باشد و باید از پیچیدگی های غیر ضرور اجتناب شود.
البته سادگی هدفی است برای انجام یک طراحی خوب که نباید ظرافت را فدای آن کنید. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که 76٪ از مصرف کنندگان می گویند مهمترین ویژگی یک وب سایت سهولت استفاده از آن است. هدف این است که به خریداران کمک کنیم تا سریعتر و بدون اینکه به پیچیدگی های غیر ضروری برسند و راه را برای خرید مسدود کنند، به آنچه می خواهند برسند. فروشندگان آنلاین ، فقط چند دقیقه و یا حتی می توان گفت چند ثانیه برای فروش محصولاتشان زمان دارند. با ارائه دسته بندی های خرید ، فیلترها و قابلیت مقایسه ، بر تجربه کاربر متمرکز شوید.
2. ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل
خرید از فروشگاه های آنلاین به وسیله ی تلفن همراه 50٪ از معاملات آنلاین را تشکیل می دهد. با طراحی سایت به صورت واکنشگرا ، محتوا با هر وسیله ای که به آن دسترسی داشته باشید یعنی تبلت، موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر، سازگار می شود تا کاربر پسند ترین تجربه را برای مشتری ارائه دهد. والمارت پس از بهینه سازی سایت موبایل خود فروش موبایل را 98٪ افزایش داد.
3. عکس و فیلم با وضوح بالا
از زمانی که تنها یک عکس معمولی همراه با برچسب قیمت در سایت قرار داده می شد زمان زیادی گذشته است. امروزه خریداران چندین زاویه مختلف از محصول را می خواهند و همچنین ترجیح می دهند قبل از خرید افرادی که از این محصول در محیط های مختلف استفاده می کنند را نیز ببینند. آنها می خواهند این محصول را بزرگنمایی کرده و احساسی نسبت به محصول بدست آورند. ملاحظات فنی برای تصاویر بسیار مهم است. به گفته Adobe ، تصاویری که بارگذاری نمی شوند و یا بارگزاری آنها زمان خیلی زیادی میگیرد باعث کاهش خرید مشتریان از سایت تا حدود 39 درصد خواهند شد.
4. دیدگاه ها و نظرات ایجاد شده توسط کاربران
حدود 95 درصد از خریداران نظرات ایجاد شده توسط کاربران درباره ی یک محصول را می خوانند؛ و 57٪ از مصرف کنندگان فقط در صورتیکه فروشگاه یا کسب و کار موردنظر 4 ستاره یا بیشتر داشتته باشند از آن وب سایت استفاده می کنند. شاید فکر کنید که بررسی های منفی یک قاتل فروش است. برعکس در واقع صادق شما را نشان می دهد. داشتن نظرات منفی اغلب می تواند مثبت باشد. تحقیقات نشان داده است که محصولاتی که نظرات منفی در آن نسبت به آن محصول وجود ندارد از طرف مشتریان به عنوان سانسور تلقی شده و فرض خود را بر این می گذارند که نظرات و دیدگاه های مثبت جعلی است.
5- پیشنهادات ویژه
در ایجاد فروشگاه های اینترنتی در روشهای استاندارد بازاریابیشان از طریق ایمیل ، صفحات اجتماعی، متن و غیره از پیشنهادات ویژه استفاده می کنند. سایت های فروشگاهی سطح بعدی از املاک و مستغلات برتر در بخش هدر برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه بهره می گیرند. هنگامی که خریداران متوجه می شوند که این قیمت برای خرید محصول یک پیشنهاد ویژه است این انگیزه را به آنها می بخشد تا بیشتر بخرند و زمان بیشتری را برای جستجوی سایت بگذرانند.
6. درست کردن لیست کالاهای محبوب
امکان ایجاد لیست تمایلات در جذب مخاطب و افزایش فروش بسیار سودمند است. به ویژه برای حوزه هایی مانند مد، کتاب و یا خرید هدیه در مناسبت های خاص. می توان این لیست را به صورتی طراحی کرد که بتوان آنرا به اشتراک گذاشت و یا هنگام موجود بودن برای مشتری پیغام فرستاده تا هر موقع که خواست خرید را انجام دهد.
7. سوالات متداول (سؤالات متداول)
خریدهای پیچیده نیاز به اعتماد به فروشنده و اطلاعات دقیق هنگام خرید محصولات بصورت آنلاین و رو در رو دارند. بخش اطلاعات اضافی اطلاعاتی را که اغلب از آنها سؤال می شود ، ارائه می دهد. این بخش اعتباری را برای فروشنده محصول ایجاد کرده و خریدار می تواند به او اعتماد کند .
8. اطلاعات دقیق حمل و نقل
هزینه های غیر منتظره حمل و نقل دلیل شماره یک برای رها کردن سبد خرید است. بسیار مهم است که وب سایت های فروشگاهی شامل اطلاعات حمل و نقل در مراحل اولیه پرداخت باشند، به نحوی که مبلغ حمل و نقل در همان مرحله خرید برای خریدار بتواند محاسبه شده و نشان داده شود.
9. دسترسی به صفحه تماس با ما
هنگامی که نوبت به ایجاد سایت فروشگاهی می رسد، هیچ چیزی بیشتر از صفحه ” ارتباط با ما ” به ویژه در هنگام فروش کالاهای رده بالا یا محصولات فنی دارای اهمیت نیست. هرگز وسیله و روش تماس مشتری با شما و یا دسترسی به پشتیبانی سایت را سخت نکنید و راه های مختلفی برای دستیابی مشتری به شما از جمله تلفن ، ایمیل و فرم آنلاین را هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید.
10. سیاست بازگشت کالا
تعیین خط مشی ارجاع کالا یک ویژگی اساسی هنگام ایجاد وب سایت فروشگاهی است. سیاست بازگشت کالا باید کاملاً مشهود و کاملاً نوشته شده یا مصور باشد. این یکی دیگر از ویژگی های اعتماد سازی فروش آنلاین است. این به خریداران این اطمینان را می دهد که اگر ناراضی باشند امکان بازگشت کالا برای آنها وجود دارد.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما