مشاوره رایگان : 09173119959
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در حال حاضر 32000 کسب و کار اینترنتی مشغول فعالیت هستند. این عدد بدون در نظر گرفتن 18000 کسب و کار اینترنتی دیگری که در مرحله تایید هویت قرار دارند، اعلام شده است. این آمارها نشان می دهد که در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی تبدیل به یکی از بزرگترین بسترهای پول سازی و کسب درآمد شده اند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. پیشتر در تمامی مطالب مربوطه ذکر کردیم که یکی از اصلی ترین مولفه های یک کسب و کار اینترنتی موفق داشتن یک سایت فروشگاهی معتبر است. اما از میان تمامی سایت های فروشگاهی موجود در فضای وب، کدامیک تبدیل به یک سایت فروشگاهی معتبر با حاشیه سود بالا شده اند؟ قطع به یقین سایت های فروشگاهی معتبر دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را از دیگر سایت های فروشگاهی متمایز می کند.
فرض کنید، در یک خیابان تعدادی فروشگاه وجود دارد. با نگاهی کلی، یکی از آنها چشمتان را میگیرد و وارد آن میشوید. اگر محصولاتش هم مناسب باشد، به احتمال زیاد از آن خرید میکنید. این موضوع در مورد فروشگاههای اینترنتی هم وجود دارد؛ و اتفاقا به دلیل رقابت بالا، بیشتر این موضوع را میبینیم. چون دیگر امروز، برای فروش هر محصول یا خدمت، چندین فروشگاه وجود دارد و نیازی نیست، برای پیدا کردن آن محصول به هر دری بزنیم.
1. سایت فروشگاهیتان را بهینه (سئو) کنید
تقریبا همۀ مشتریان ما این سوال را میپرسند، که فروشگاه من از چه زمانی در گوگل بالا میآید؟ حق هم دارند؛ چون لازمۀ فروش یک فروشگاه اینترنتی، قرار گرفتن در رتبههای بالای گوگل و دیده شدن توسط مشتریان است. سئو این کار را برای شما انجام میدهد.
پیشنیاز بهینه شدن سایت فروشگاهیتان، استفاده از سایتساز یا سیستمی برای سایت است که استانداردهای سئو در آن رعایت شده باشد و قابلیت بالا آمدن در اولین لینکهای گوگل را داشته باشد. بعد از آن، مسئولیت سئو کردن سایت، به عهدۀ خودتان خواهد بود. مثلا در محتوای سایتتان اصول سئو را رعایت کنید؛ صفحه محصولتان کامل و بهینه باشد؛ علاوه بر محتوای متنی، از محتوای ویدئویی و تصویری هم استفاده کنید.
2. در سایت فروشگاهی از تصاویر با کیفیت استفاده کنید
بهقولی یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد! در مقالۀ افزایش فروش در اینستاگرامنیز دربارۀ اهمیت عکسهای باکیفیت و مناسب در افزایش فروش صحبت کرده بودیم. استفاده از تصاویر مناسب، در کسب و کارهای آنلاین مانند فروشگاه اینترنتی، از نان شب هم واجبتر است؛ چون مشتری امکان دیدن و لمس کردن محصول را از نزدیک ندارد. تنها از روی یک تصویر باید تصمیم به خرید بگیرد.
پیشنهاد میکنیم برای بعضی از محصولات مانند پوشاک، بهجای استفاده از تصاویر آماده در اینترنت، خودتان با یک دوربین باکیفیت این کار را انجام دهید. برای اینکه مشتری همۀ ابعاد ببیند، تعدادی تصویر از چند زاویه مختلف محصول بگیرید. همچنین امکان زوم شدن را برای تصاویر قرار دهید.
3. کار با فروشگاه اینترنتی برای کاربر راحت باشد
اصلا ما چرا از فروشگاههای اینترنتی استفاده میکنیم؟ قطعا سادگی و راحتی اصلیترین دلیل ماست! حالا اگر این فروشگاه اینترنتی هم بخواهد کارمان را سخت کند، از خیر آن میگذریم. مثلا اینکه بعد از باز کردن فروشگاه، ندانیم از کجا محصول دلخواهمان را سفارش دهیم؛ فضای سایت زیادی شلوغ باشد؛ یا اینکه فرآیند خرید پیچیده باشد.
انتظار ما از سایت فروشگاهی، خرید محصول یا خدمت مورد نظر مشتری در کوتاهترین زمان و به سادهترین شکل ممکن است. یکی از مواردی که فرایند خرید را راحت میکند، وجود دستهبندی مناسب در سایت و نوار جستجو بر اساس این محصولات است؛ بهگونهای که برای پیدا کردن یک محصول مجبور نباشد، همۀ فضای سایت را بگرد؛ یا اینکه فرآیند ثبت سفارش و خرید در 2 یا 3 مرحله انجام شود.
4. ویژگیها و اطلاعات محصولات را در سایت فروشگاهی کامل بنویسید
یک صفحه محصول خوب، شامل توضیحات کاملی از محصول است. مشتری هنگام مراجعه به صفحۀ هر محصول شما باید به همۀ سوالاتش پاسخ داده شود. چون در فضای آنلاین، فروشندهای برای توضیح حضوری وجود ندارد. با توضیحات کامل از محصول باید مشتری را بدون هیچ ابهامی نسبت به خرید مطمئن کنید.
اگر محصولات خوراکی میفروشید، اطلاعات کافی دربارۀ نوع تهیه محصول، مواد تشکیل دهندۀ آن، تاریخ دقیق تولید و انقضای آن در سایت بیاورید. پیشنهاد میکنیم برای جذابیت بیشتر، توضیحاتی در مورد خواص هر محصول هم بیاورید. یا اینکه برای محصولات آرایشی و بهداشتی توضیحاتی در قالب ویژگیها و کاربردهای آن اضافه کنید.
5. بخشی را برای نظرات کاربران در سایت فروشگاهی بگذارید
حتما برایتان پیش آمده که قبل از خرید یک محصول، در مورد آن از دیگران پرس و جو کنید. نظر مثبت یک دوست یا شخصی دیگر، شما را مصمم به خرید محصول میکند و در مقابل نظر منفی او، شما را از خرید منصرف میکند. این موضوع که نظر دیگران روی تصمیم خرید ما تاثیرگذاری بالایی دارد، در مورد خرید اینترنتی هم وجود دارد.
اگر خودتان تجربۀ خرید اینترنتی داشته باشید، قطعا متوجه قدرت و اهمیت بخش نظرات مشتری یا کاربر هستید. حتی گاهی بیش از اینکه مطالب مربوط به محصول را بخوانید، به سراغ بخش نظرات و دیدگاهها میروید. در نهایت، با ارزیابی همۀ نظرات، یک تصمیم میگیرید؛ این همان اثر فوقالعاده تأیید اجتماعی یا سوشال پروف است.
6. سایت فروشگاهیتان حتما ریسپانسیو باشد
خود شما خریدهایتان را از طریق تلفن همراه انجام میدهید، یا اینکه بلند میشوید و کامپیوتر خود را روشن میکنید؟ قطعا اگر وقت و حوصله روشن کردن کامپیوتر را داشتیم، خریدمان را حضوری از فروشگاه انجام میدادیم!! این را گفتم تا به طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا برسم؛ یعنی اینکه سایت شما، خودش را با هر دستگاهی مانند موبایل یا تبلت تطبیق دهد.
بیش از 80% مشتریان، خریدشان را از طریق موبایل انجام میدهند، که اگر این تعداد را از دست بدهید دیگر چیزی برایتان باقی نمیماند! همچنین رتبۀ فروشگاه شما در گوگل پایین میآید. بنابراین، قبل از طراحی سایت، از ریسپانسیو بودن سرویس مورد استفاده، مطمئمن شوید. حتی گوگل هم با اعلام الگوریتم جدیدش، ابتدا نسخه موبایل را ایندکس یا شناسایی میکند.
7. روی محصولات خود در فروشگاه اینترنتی گاهی تخفیف بگذارید
چه چیزی لذتبخشتر از تخفیف سراغ دارید؟ همۀ فروشگاههای اینترنتی بزرگ مانند آمازون، علی بابا و دیجی کالا نیز از این روش استفاده میکنند. تخفیف محصولات اگر در زمان مناسب و هوشمندانه ارائه شود، روند فروش با شیب تند بالا میرود. مثلا میتوانید یک تخفیف ویژه برای پایان فصل یا مناسبتها بگذارید. یا اینکه بهازای خرید تعدادی محصول، یک پیشنهاد ویژه به مشتری ارائه دهید. ارائه این پیشنهادات مشتری را برای خرید بیشتر ترغیب میکند.
طراحی سایت فروشگاهی با سیرن
سیرن با فراهم آوردن تمام امکانات و ویژگی های ذکر شده به همراه بسیاری دیگر از امکانات در محصولات خود، به شما این امکان را میدهد که سایت فروشگاهی حرفه ای و معتبر خود را داشته باشید. شما میتوانید بدون نگرانی از مشکلات وبسایت فروشگاه اینترنتی تان تمام تمرکز خود را روی کسب و کارتان بگذارید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما