مشاوره رایگان : 09173119959
نکته ای که همیشه برای تمام مدیران وب سایت ها دارای اهمیت بسیار بالایی بوده است و تمام تلاش خود را کرده اند که بتوانند سایت خود را جزء وب سایت های برتر در موتورهای جستجو برای کابران نمایش دهند طراحی و راه اندازی وب سایتی است که از همه لحاظ توانسته باشد نیاز بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کرده باشد و در راستای برآورده کردن آن ها قدم بردارد.
اما سوالی که برای تمام مدیران وب سایت ها به جود می آید و به نوعی دغدغه ذهنی تمام آن ها می باشد این است که یک وب سایت موفق چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد که باعث می شود نسبت به سایر وب سایت ها برای موتورهای جستجو ارجعیت پیدا کند.
1. برنامه داشته باشید.
شروع به طراحی وبسایت خود کنید. اما نه. این کاملا اشتباه است. قبل از هر چیز باید یک برنامه داشته باشید و اطمینان کسب کنید که کاربرانی در سطح دنیای اینترنت به وبسایت شما نیاز دارند و شما باید برای آنها سایت طراحی کنید. باید برنامهای برای پیدا کردن و تاثیرگذاری روی این مخاطبین هدف داشته باشید تا این مخاطبان یا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
چه صفحاتی برای این مخاطبان موردنیاز هستند؟ چه محتوایی این کاربران را تحت تاثیر قرار میدهد؟ این کاربران چه مشکلاتی دارند و چگونه باید مشکلات آنها را حل کنید؟ باید تمام این سوالات و بسیاری سوال دیگر را از خود بپرسید و برای آنها پاسخی داشته باشید. اینگونه میتوانید دیدی کامل از وبسایت خود و آنچه که باید طراحی کنید پیدا کنید.
2. موارد اضافی را داخل سایت قرار ندهید
برخی المانها وبسایت شما را بیش از پیش شلوغ میکنند و به جز ایجاد مزاحمت برای مخاطبان و بازدیدکنندگان، هیچ منفعت دیگری ندارند. انیمیشنهای پیچیده و محتوای بسیار طولانی و عکسهای بیربط و یا با حجم و کیفیت نامناسب اصلا نباید در وبسایت شما حضور داشته باشند. چرا که کاربران از چنین چیزهایی فراریاند.
شما 8 ثانیه وقت دارید تا محدوده توجه مخاطب را به نحوی پوشش دهید و اولین تاثیر شما مهمترین تاثیر شماست و صاف باید سر اصل مطلب بروید و وقت مخاطب را تلف نکنید. باید مفید و مختصر باشید تا قدرتمند دیده شوید. یک محتوای هدفمند یا حتی یک تصویر جذاب و گیرا میتواند اولین دستگرمی شما برای مخاطبان باشد.
استفاده از اصطلاحات مبهم و سردرگمکننده، لغات سخت و یا محتوای خیلی سطحی و یا خیلی عمیق اصلا ایدهی خوبی برای اوایل کار نمیباشد. مخاطب خود را بشناسید و به زبان خودشان با آنها صحبت کنید.
3. شبکههای اجتماعی را در داخل وبسایت قرار دهید.
تولید کردن محتوای عالی بدون ایجاد دکمههای به اشتراکگذاری مطالب کار کاملا اشتباهی است. اگر وبسایت شما این نقص را دارد یعنی شما خود را از ترافیک زیادی که قرار است از طریق شبکههای اجتماعی به وبسایت شما وارد شود محروم کردهاید و به نوعی دست و پای وبلاگ خود را بسته اید.
بهتر است این دکمههای اشتراکگذاری را پایین پستها و بعد از مطالعه کامل پست قرار دهید تا مخاطبان بلافاصله پس از خواندن مطلب، اگر جذابیتی برای آنها داشته باشد بلافاصله آن را با دوستان خود در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر به دنبال ابزارهایی برای ایجاد این دکمهها هستید SumoMe و Shareaholic میتوانند گزینههای خوب و قدرتمندی برای این کار باشند.
4. Calls-to-Action را پیاده سازی کنید.
اگر کاربران از وبسایت شما بازدید کنند آیا میدانند پس از انجام یک کار، کار بعدیشان چیست؟ مسلما اگر شما به آنها جهت جالبتوجهی ندهید به راحتی وبسایت شما را ترک میکنند و پشت سرشان را هم نگاه نمیکنند. دکمههای Call-to-Action چنین کاری انجام میدهند و به نوعی مسیر راه کاربران داخل وبسایت هستند.
از Call-to-Action برای رفتن مستقیم به فروشگاه استفاده نکنید و سعی کنید آنها را به صفحاتی بکشانید که برای آنها جذابیت ویژهای دارد تا آنها را به نحوی درگیر کنید. در نظر داشته باشید که اگر کاربر را درگیر کنید و روی او تاثیر بگذارید راحتتر میتوانید به او محصول یا خدمات بفروشید.
5. از عکسهای زیبا و متناسب استفاده کنید.
خوشبختانه شما برای انتخاب عکس انتخابهای متعددی دارید که میتوانید از بین آنها مناسبترین عکس را انتخاب کنید. باید این عکسها را درست، به اندازه، با حجم و کیفیت مناسب و کاملا کاربردی و پرمعنا و مفهوم در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که هر عکسی که در سایت قرار میدهید باید به یک منظور و هدف خاص در نظر گرفته شود. در غیر این صورت همان بهتر که به جای عکس یک صفحه سفید خالی قرار دهید.
در ضمن حتما نیازی نیست یک عکاس برای این کار داشته باشید و شما میتوانید از عکسهای رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و وبسایتهایی مانند Shutterstock هم وجود دارند که این عکسها را با مبلغ نسبتا کمی در اختیار شما قرار میدهند.
6. منوی کاربری خلاقانه و کاربردی قرار دهید.
وقتی سایتی را طراحی میکنید، جهتدهی آن یک نکته کلیدی است و باید نقشهای درست و بادقت و حوصله برای سایت بچینید تا کاربران بتوانند به راحتی به همه جای سایت دسترسی داشته باشند. هیچ چیز بدتر از یک سایت گیج کننده و بدون نظم و سازماندهی نیست و با بهبود نظم سایت، کاربران احساس راحتی پیدا میکنند و در نتیجه بیشتر به شما سر خواهند زد. تمام چیزی که باید برای آن تلاش کنید این است که سایت شما مخاطبان را دلزده نکند.
اگر کاربران نتوانند آنچه که نیاز دارند را به سادگی در سایت پیدا کنند مطمئنا دلیلی برای ماندن در سایت شما پیدا نمیکنند، دکمه جستجوی قدرتمند، منو و دستهبندیهای مرتب میتواند اولین قدم در این مسیر باشد.
7. اجازه دهید کاربران در صفحه اصلی شما بچرخند.
از اینکه صفحه اصلی شما قابلیت اسکرول داشته باشد و یا بزرگ باشد و اطلاعات زیادی داشته باشد نترسید. این یک باور غلط است که هومپیج باید کوچک و تکصفحه باشد. اتفاقا کاربران صفحه اصلی سایت را نمایندهای از کل سایت میدانند و اگر این صفحه حاوی اطلاعات مفید و کاربردی باشد در نتیجه اعتماد و اعتبار کلی سایت بالا میرود.
نتیجه گیری اگر الان شما در شروع یک کسب و کار اینترنتی هستید وب سایت را کاملا جدی تلقی کنید. در این مقاله ما به 7 مورد از ویژگی های یک سایت موفق پرداختیم تا شما با رعایت آنها در کسب وکار خود موفق باشید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما